همانطور که می‌دانید انتقال هوای مطبوع و کیفیت هوای داخلی بسیار حائز اهمیت است. معمولا برای ساختمان‌ها و خانه‌ها انواع کانال تهویه اجرا و ساخته می‌شود که در تهویه و مطبوع کردن هوا نقش بسیار مهمی دارند.

کانال تهویه شامل کانال، مجراها و  گذرگاه‌هایی است که هوا را از منبع تهویه خارج کرده و هوای تازه را به داخل محیط منتقل می‌کند. این کانال‌ها عمل تهویه را انجام می‌دهند و اجرای یک کار عالی و باکیفیت بسیار مهم است.

ما در گروه تنظیم تهویه صدرا انواع کانال‌کشی را با بهره بردن از متریال مرغوب و فوق‌العاده به انجام می‌رسانیم که در نوع خود بالاترین کیفیت را داشته و در مقایسه با بازار قیمت مناسبی نیز دارد.

در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی انواع کانال‌های تهویه، نکات اجرای آن و تعمیر و نگهداری درست کانال‌ها بپردازیم.

انواع کانا‌ل تهویه در گروه تنظیم تهویه صدرا

کانال ابزاری است که به منظور انتقال هوا توسط دستگاه‌های تهویه مطبوع همانند هواساز، فن کویل، کانال اسپیلت، کولرها، فن دمنده و مکنده به کار می‌رود. این سیستم برای توزیع جریان هوای تولیدی به وسیله دستگاه‌های فوق، نیازمند کانال‌کشی می‌باشد.

از انواع کانال‌ تهویه به منظور جابه‌جایی هوای داخلی ساختمان استفاده می‌شود که در این قسمت به شرح آن‌ها می‌پردازیم.

انواع کانال‌ تهویه از نظر شکل ظاهری:

کانال‌های چهارگوش:

این نمونه اولین نسل از کانال به حساب می‌آید که شکل آن به حالت چهارگوش می‌باشد. کانال چهارگوش دارای دو مدل فلنچی و بندکشویی می‌باشد و از جنس‌های گالوانیزه، عایق و… ساخته می‌‌شوند.

کانال‌های گرد:

شکل ظاهری این کانال گرد است و راندمان و عملکرد آن در مقایسه با کانال‌های چهارگوش بیشتر است.

انواع کانال‌ تهویه در سیستم‌های سرمایش و گرمایش به عبارت زیر هستند:

کانال‌های گالوانیزه:

به دلیل استفاده از متریال گالوانیزه به عنوان یکی از قدیمی‌ترین کانال‌های تهویه شناخته شده است. این نوع از کانال‌ها به علت شکل‌گیری و انعطاف‌پذیری آسان و تنوع زیاد در سایزبندی به مدلی محبوب‌ از کانال‌ تهویه مبدل شده‌اند.

کانال‌های گالوانیزه در حالت کلی به وسیله ورق‌هایی به ضخامت 0.6، 0.8 و 2 میلی‌متری تولید و ساخته می‌شوند. این مدل از ورق در مقابل رطوبت دارای مقاومت زیادی نیست و در محیط‌های مرطوب و شرجی کاربرد زیادی ندارد.

البته این کانال‌ها نسبت به انواع دیگر ارزان‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر می‌باشند. از مشکلات استفاده از این نوع کانال، نیاز به بست و آویز و همچنین زمان طولانی برای نصب آن می‌باشد.

کانال پیش عایق شده:

از انواع دیگر کانال‌ تهویه، کانال‌های پیش عایق شده می‌باشد. این مدل از کانال‌ها حاوی عایق‌هایی از پیش ساخته شده دورتادور کانال می‌باشد.

این کانال‌ها معمولا به شکل چهارگوش ساخته می‌شوند و با استفاده از فوم پلی‌یورتان عایق و ساخته می‌شوند. این متریال عایقی بسیار مناسب در مقابل رطوبت است و همچنین در مقابل اشعه ماوراءبنفش مقاوم است و عایقی فوق‌العاده برای صوت می‌باشد.

از موارد مزایای این کانال‌ها وزن کم، سرعت بالا، عایق صدا و لرزش، ضد حریق، ضد قارچ، ضد باکتری و… می‌باشد.

کانال انعطاف‌پذیر:

کانال‌های فلکسیبل یا انعطاف‌پذیر از دیگر انواع کانال‌ها است که به لول‌های خرطومی، کانال خرطومی، لوله انعطاف‌پذیر یا کانال فلزی نیز شناخته می‌شود. این مدل از کانال‌ها بسیار کاربردی هستند و موردی محبوب در بین مردم می‌باشند.

این نوع از کانال‌ها به عنوان رقیبی جدید برای کانال‌های گالوانیزه شناخته می‌شوند. نصب سریع، سبکی، انبارداری آسان و راحت، حمل‌ونقل راحت و… از موارد مزایای استفاده از کانال‌های فلکسیبل می‌باشد.

در برخی از مکان‌ها و مسیرها که امکان استفاده از دیگر نوع کانال‌ها را نداریم، می‌توان از کانال‌های انعطاف‌پذیر استفاده کرد. این کانال‌ها دارای سطحی صاف هستند و با یک لایه آلومینیومی که در مقابل پارگی و رطوبت مقاوم است پوشانده می‌شود.

کانال پلاستیکی:

معمولا این مدل برای انتقال هوای کولر مورد استفاده قرار می‌گیرد. وزن سبک، سرعت نصب بالا، عایق حرارتی و هزینه کم از جمله مزایای این نوع از کانال‌ها می‌باشد.

کانال پارچه‌ای:

کانال‌های پارچه‌ای از جدیدترین و مهم‌ترین کانال‌ تهویه است که به علت کاربردهای زیادی که دارد، بسیار گسترش پیدا کرده است. از مهم‌ترین موارد مزایای کانال‌ تهویه پارچه‌ای می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نصب آسان
  • نظافت و تمیزی راحت
  • وزن کم
  • ضد حریق
  • توزیع یکنواخت و یکدست هوا
  • هزینه نصب پایین
  • حمل‌ونقل راحت و مقرون به صرفه
  • رنگ‌بندی بالا و متنوع

از کانال‌های پارچه‌ای در ساختمان‌سازی و تاسیسات مکانیکی استفاده می‌شود که علاوه بر تهویه هوا به عنوان تهویه برای دود و یا زباله نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نکات مهم در اجرای کانال تهویه مطبوع

همانطور که می‌دانید برای داشتن یک عملکرد مطلوب و بهره‌بردن از آن، بهتر است که یک اجرای صحیح و درست و اصولی داشته باشیم. از جمله مواردی که باید در زمان کانال‌کشی مورد توجه قرار گیرند به شرح زیر می‌باشند:

  • کانال‌ تهویه مطبوع باید با دقت بالا آب‌بندی شود تا هیچگونه نشت هوا نداشته باشیم
  • عایق‌بندی کانال‌ها از موارد مهمی است که باید به گونه‌ای صورت گیرد تا از تلف شدن انرژی جلوگیری کند
  • شیوه و میزان انحنا و همچنین طول مسیر کانال‌کشی باید حداقل باشد تا افت فشار هوا به کمترین میزان خود برسد

با رعایت موارد فوق یک کانال‌کشی درست و اصولی انجام شده و تا سال‌های طولانی‌تری می‎توانید از آن بهره ببرید.

اهمیت کانال‌کشی تهویه مطبوع

امروزه نصب و اجرای کانال تهویه تقریبا در تمامی ساختمان‌ها و خانه‌ها انجام می‌گیرد. ساختمان‌های اداری، تجاری، صنعتی، خانه‌ها و ساختمان‌ها همگی باید دارای کانال‌های تهویه باشند.

کانال انتقال هوا به منظور سرمایشی، گرمایشی، تهویه و… به کار می‌روند. داشتن سیستم تهویه درست و مناسب با عملکرد خوب و عالی باعث ایجاد جریان هوای مطبوع در ساختمان شده و همچنین مصرف سوخت را بهینه‌سازی می‌کند.

همانطور که می‌دانید کانال تهویه از جنس‌های مختلفی ساخته می‌شود که شامل کانال‌های گالوانیزه، عایق، و… می‌باشد که کانال‌های گالوانیزه گزینه مناسبی برای سیستم انتقال هوا هستند.

به منظور ایجاد راحتی برای افرادی که در یک ساختمان زندگی می‌کنند، توصیه می‌شود که یک سیستم تهویه مناسب انتخاب و راه‌‌اندازی نمایید. همچنین مسیر کانال‌کشی طوری انتخاب شود که کمترین میزان فضا را اشغال کند.

حفظ کیفیت هوا در ساختمان‌ها مسئله‌ای مهم و بزرگ است که این امر به وسیله سیستم‌های تهویه هوا به راحتی قابل دسترس می‌باشد. سیستم‌های تهویه‌ای که مجهز به فیلتر هستند به منظور جذب آلودگی‌هایی همچون دود، مواد شیمیایی، گردوغبار و… مورد استفاده قرار می‌گیرند و کمک شایانی به بالا رفتن کیفیت هوا می‌کنند.

با نصب اصولی و درست کانال‌ها و طراحی مناسب آن‌ها و استفاده از جنس مناسب و باکیفیت، می‌توان به صورت چشم‌گیری در هزینه‌ای مصرفی صرفه‌جویی نمود. نصب و ساخت انواع کانال تهویه توسط مجموعه‌ای با تجربه و حرفه‌ای می‌تواند باعث کاهش و جبران هزینه‌های مصرفی سوخت شود.

شرکت تنظیم تهویه هوا و نقشه کانال‌کشی

برای اجرای یک کانال‌کشی درست و اصولی بهتر است که از تجربه افراد متخصص بهره ببرید تا طراحی و اجرایی دقیق و عالی انجام گیرد و در مصرف انرژی نیز صرفه‌جویی شود.

شرکت‌هایی برای تنظیم محاسبات و نقشه‌کشی کانال تهویه به صورت تخصصی فعالیت می‌کنند که یکی از این شرکت‌های قدیمی و پرسابقه شرکت تنظیم تهویه صدرا می‌باشد.

مهندسین و نیروی کار در این شرکت دارای تخصص در این زمینه می‌باشند و بسیار مجرب و خبره هستند و امور محاسبات کانال‌کشی و طراحی نقشه کانال‌کشی را با بالاترین کیفیت به انجام می‌رسانند.

قیمت طراحی و تولید انواع کانال تهویه در شرکت صدرا

قیمت کانال‌کشی، طراحی و تولید انواع کانال‌ تهویه مطبوع معمولا به جنس کانال‌کشی، مسیر مجراها، طول کانال و… بستگی دارد. البته در همکاری با این گروه تخفیفات عالی برای مشتریان نمونه در نظر گرفته خواهد شد.

برای انجام کانال‌کشی توصیه می‌شود که با شرکت‌ها و گروه‌های معتبر همکاری نمایید تا یک کار باکیفیت و اصولی را برای شما انجام دهند.

ما در گروه تنظیم تهویه صدرا، انواع طراحی، تولید و کانال‌کشی تهویه مطبوع را با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت برای شما انجام می‌دهیم که کیفیت و قیمت مناسب را تجربه نمایید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره تخصصی رایگان در زمینه طراحی، تولید و نصب انواع کانال تهویه، می‌توانید از طریق شماره تماس‌های موجود در صفحه و یا آدرس وبسایت «tahviehsadra.com» با تیم کارشناسی ما در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *