در اکثر ساختمان‌‌های مسکونی، تجاری و اداری برای توزیع هوا از دریچه کولر استفاده می‌شود. این دریچه‌ها در شکل‌ها و مدل‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شوند، که یکی از پرکاربردترین آن‌ها دریچه شانه تخم‌مرغی است.

دریچه شانه تخم مرغی باتوجه به سلیقه و شرایط محیطی، مدل‌های متفاوتی دارد که هر مدل بسته به مکانی که در آن قرار می‌گیرد دارای کاربرد متفاوتی است. از جمله کاربردهای این نوع دریچه، افت فشار بسیار کم برای تخلیه هوا می‌باشد.

قیمت این دریچه در شرکت تهویه صدرا باتوجه به کیفیت و مدل‌های آن تعیین می‌شود. این شرکت مجری و سازنده انوع کانال و دریچه کولر با بهترین تجهیزات و خدمات می‌باشد.

ما در مجموعه tahviehsadra.com این محصول را با کیفیت و قیمتی مناسب در اختیار شما مصرف کنندگان عزیز قرار می‌دهیم. با ما همراه باشید تا در ادامه به بررسی این دریچه و انواع، کاربرد و قیمت آن بپردازیم.

مشخصات

مشخصات دریچه شانه تخم مرغی

این نوع دریچه که به دریچه‌های شطرنجی و همچنین زنبوری معروف است. عموما بر روی کانال‌های تخلیه هوا و در مواردی هم بر روی کانال‌های برگشت هوا مورد استفاده قرار می‌گیرند.

یکی از انواع دریچه توزیع هوا، دریچه شانه تخم مرغی( دریچه سبد تخم مرغی) است که در 2 مدل گرد و چهارگوش تولید و عرضه می‌گردد. این دریچه از نظر زاویه پره در دو نوع صفر و 45 درجه تولید می‌شود.

سطح مفید دریچه‌های شانه تخم مرغی با زاویه پره صفر درجه بیشتر از نوع 45 درجه است و همچنین میزان افت فشار صفر درجه کمتر از نوع 45 درجه می‌باشد. می‌توان این نوع دریچه را بر روی انواع دیوارها مانند: گچ، سیمان، چوب و آجر نصب نمود.

جنس دریچه شانه تخم مرغی از آلومینیوم است که در انواع مختلف رنگ‌های پودری الکترو استاتیک تولید می‌گردد. در ادامه به بررسی مزایا و انواع این نوع دریچه می‌پردازیم.

مزایای استفاده از دریچه

مزایای استفاده از دریچه شانه تخم مرغی

این دریچه به دلیل ساختار خاصی که دارد، از مزایای زیادی برخوردار است. از طرفی به این دلیل که به راحتی بر روی سقف، دیوار و سقف کاذب نصب می‌شوند، به عنوان سیستم تهویه محبوب در سازه‌های مختلف بدل شده است.

از جمله مزایای استفاده از آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • توزیع هوا در همه جهت‌ها
  • سهولت در هوا رسانی و یا تخلیه هوا در فضاهایی با ارتفاع بیش از 4 متر
  • هوادهی تا 1500 فوت بر دقیقه
  • قابلیت نصب به صورت دیواری و سقفی
  • قابلیت تولید در جنس‌های آلومینیوم، ام دی اف و pvc
  • امکان استفاده از انواع دمپر در این دریچه‌ها
  • افت فشار پایین برای دمش و مکش هوا
  • قابل نصب در سیستم رفت و برگشت هوا
  • ایجاد صدای بسیار کم
  • قیمت مناسب
  • نصب آسان
  • قابل اجرا در ابعاد دلخواه شما

با توجه به مزایای ذکر شده، این مدل از دریچه در بسیاری از سازه‌ها و ساختمان‌ها به کار می‌رود. در ادامه این مقاله شرح کاملی از کاربردهای این محصول را در اختیار شما قرار می‌دهیم. شما نیز براساس نیاز و شرایط خود، می‌توانید نسبت به سفارش آن اقدام نمایید.

کاربردهای این دریچه

کاربردهای دریچه شانه تخم مرغی

دریچه شانه تخم مرغی به دریچه مشبک، دریچه زنبوری، دریچه شطرنجی و سبد تخم مرغی معروف است. این نوع دریچه، از کاربردهای بسیاری برخوردار می‌باشد که در این قسمت به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • نصب در محیط‌های عمومی همانند: سالن‌های ورزشی، هتل و…
  • توزیع هوای رفت در ارتفاع بالا
  • قابل نصب در محیط‌هایی با سقف بیش از 4 متر
  • دارای کاربرد در سیستم‌های رفت و برگشت تهویه
  • کاربردی در منازل مسکونی، ادارات و سازمان‌ها
  • تخلیه هوا در اماکن مختلف

دریچه سبد تخم مرغی را می‌توان به راحتی در مکان‌هایی با ارتفاع زیاد مورد استفاده قرار داد. به همین دلیل یکی از گزینه‌های مناسب برای بسیاری از اماکن است.

همچنین با توجه به کم‌صدا بودن آن، در بیمارستان‌ها نیز از مدل‌های مختلف این دریچه که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم، استفاده می‌شود.

انواع دریچه شانه تخم مرغی

انواع دریچه شانه تخم مرغی

باتوجه به نیاز و سلیقه مشتریان و همچنین شرایط و فضای داخلی سازمان، این دریچه‌ در طرح‌های متفاوتی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. شرکت تنظیم تهویه صدرا با سابقه چند ساله این نوع دریچه را  در دو مدل جامع تولید می‌نماید، که انواع آن عبارت‌اند از:

دریچه شانه تخم مرغی گرد
  • دریچه شانه تخم مرغی گرد

این نوع دریچه در سایزهای استاندارد و مناسب با قطرهای 4، 6، 8،… و 20 اینج تولید می‌شوند. همچنین امکان نصب دمپرهای پشت دریچه‌ای، پروانه‌ای و نیم صفحه بر روی آن وجود دارد.

از قابلیت‌های مهم دریچه شطرنجی گرد، افت فشار بسیار کم برای تخلیه هوا و کنترل آن با دمپر پروانه‎‌ای گرد می‌باشد. همچنین برخورداری از پره‌های مستقیم و 45 درجه، قابلیت هوا دهی به صورت یک، دو، سه و چهار طرفه را می‌توان نام برد.

دریچه چهارگوش
  • دریچه شانه تخم مرغی چهارگوش

ما در اینجا هر سایز و ابعادی را که شما درخواست دهید تولید می‌نماییم. در دریچه شطرنجی چهارگوش امکان نصب دمپرهای پشت دریچه‌ای موازی و متقابل نیز وجود دارد.

 نصب این نوع دریچه به‌وسیله پیچ‌های خودکار و بر روی قاب چوبی نصب شده بر لبه کانال صورت می‌پذیرد. همچنین از نظر زاویه پره در دو نوع صفر و 45 درجه تولید می‌شود.

همانطور که بیان کردیم این محصول در انواع مختلفی تولید شده که در واحدهای مسکونی، تجاری و غیره قابل استفاده هستند.

قیمت دریچه در تهویه صدرا

قیمت دریچه شانه تخم مرغی در تهویه صدرا

در قدم اول برای تعیین قیمت این دریچه؛ ساخت میزان متریال استفاده شده در یک محصول نقش بسیار مهمی در قیمت‌گذاری آن دارد.

همچنین مواد اولیه محصول دارای کیفیت‌های متفاوتی است به همین دلیل در تنظیم هزینه و مبلغ تمام شده‌ی آن بسیار موثر است.

 اگر می‌خواهید خریدی به صرفه و با کیفیت داشته باشید، می‌توانید این محصول را از شرکتی معتبر مانند گروه تنظیم تهویه صدرا tahviehsadra.com خریداری نمایید.

این مجموعه، دریچه شانه تخم مرغی را با بالاترین کیفیت و قیمت شرکتی در اختیار شما قرار می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان، می‌توانید از طریق شماره تماس‌های موجود در فرم تماس، با تیم پشتیبانی ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول

سوالات متداول

ممکن است حین خرید برای برخی از مصرف کنندگان سوالاتی پیش‌آید برخی از سوالات پرتکرار عبارت‌اند از:

  1. از دریچه شانه تخم مرغی در چه مکان‌هایی استفاده می‌شود؟

از این مدل دریچه برای فضاهایی با ارتفاع بیش از 4 متر استفاده می‌شود. از این رو برای بیمارستان‌ها، ارگان‌ها، سازمان‌ها و ادارات مختلف، از این دریچه استفاده می‌شود.

  1. قیمت دریچه شانه تخم مرغی چقدر است؟

معمولا قیمت این دریچه‌ها به جنس متریال، ابعاد و ضخامت ورق و… بستگی دارد. به همین دلیل برای اطلاع از قیمت دقیق، می‌توانید با تیم پشتیبانی ما در تماس باشید و با ارائه مشخصات دقیق، قیمت را به شما اعلام می‌نماییم.

  1. محل نصب این نوع دریچه کجا می‌باشد؟

می‌توان این دریچه را بر روی انواع دیوارها مانند: گچ، سیمان، چوب و آجر و همچنین سقف کاذب نصب نمود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *