راهنمای خرید دریچه کولر آبی+ نکات مهم در خرید و نصب دریچه کولر

با صنعتی‌شدن شهرها، افزایش تراکم ساختمان‌ها و واحدهای صنعتی آلودگی هوا روز‌به‌روز درحال افزایش است. ازاین‌رو باز کردن پنجره برای تعویض هوای داخلی ساختمان و تهویه هوا گزینه مناسبی نخواهد بود. دریچه کانال کولر برای کنترل و تنظیم جریان هوا در چنین شرایطی به کار می‌رود. دریچه کولر آبی به‌عنوان گزینه‌ای حیاتی در سیستم‌های تهویه‌مطبوع نقش اساسی و مهمی را در ارائه هوای تازه ایفا می‌کند. این دریچه‌ها قادرند تا جریان هوای تولید شده را به‌صورت دقیق و یکنواخت در تمامی نقاط ساختمان توزیع کنند.

دریچه‌های هوا علاوه بر توزیع هوای مطبوع در کنترل دما و میزان رطوبت ساختمان نیز مؤثر هستند. دریچه کولرهای آبی دارای انواع مختلفی است و باتوجه‌به طراحی و متریال اولیه آنها دسته‌بندی می‌شوند. آنها عضو انتهایی سیستم‌های کانال‌کشی و سیستم تهویه‌مطبوع ساختمان محسوب می‌شوند. درواقع بدون استفاده از این دریچه‌ها سیستم کانال‌کشی شما به‌نوعی بی‌فایده خواهد بود و کارایی چندانی نخواهد داشت.

در این مطلب می‌خواهیم شما را با راهنمای کامل خرید دریچه کولر آبی آشنا کنیم. همچنین با انواع دریچه کولر آبی و قیمت روز آن آشنا می‌شوید. پیشنهاد می‌کنیم در ادامه با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

انواع دریچه کولر آبی

همان‌طور که اشاره شد دریچه‌های کانال کولر از قسمت‌های اساسی سیستم‌های تهویه‌مطبوع ساختمان محسوب می‌شوند. این دریچه‌ها در انواع مختلفی طراحی و ساخته می‌شوند. دریچه کانال کولر به دلیل تنوع در ساختار و وظیفه تنظیم کنترل و جریان هوا از اهمیت بالایی برخوردارند. آنها بسته به نوع سیستم تهویه هوا یا نوع کولر آبی دارای اندازه، ابعاد و انواع مختلفی هستند.

به همین دلیل باتوجه‌به اهمیت و استفاده فراوان از این دریچه‌ها تولیدکنندگان بسیاری انواع مختلف این دریاچه‌ها را به بازار عرضه کرده‌اند. تنوع و دسته‌بندی انواع دریچه کولر آبی باتوجه‌به جنس، طرح، فناوری‌های متفاوت که در ساخت آنها به کار گرفته شده، تقسیم‌بندی می‌شوند.

تنوع در ساخت این دریچه‌ها به مشتریان امکان می‌دهد تا باتوجه‌به نیاز، شرایط فضای داخلی، نوع سیستم تهویه‌مطبوع، آنها را انتخاب کنند. این عوامل سبب می‌گردند که دریچه انتخابی در نهایت بهترین عملکرد را به دنبال داشته باشد.

براین‌اساس در ادامه می‌خواهیم رایج‌ترین انواع دریچه کولر آبی را به شما معرفی کنیم که عبارت‌اند از:

  • دریچه کولر آبی آلومینیومی

  • دریچه کولر آبی گالوانیزه

  • دریچه کولر آبی پلاستیکی

  • دریچه کولر آبی چوبی

دریچه‌های آلومینیومی

دریچه‌های آلومینیومی از جمله رایج‌ترین دریچه کولر آبی در بازار محسوب می‌شوند. این دریچه‌ها با استفاده از پروفیل‌های آلومینیومی ساخته می‌شوند. آلومینیوم سبب گردیده که دریچه آلومینیومی از ویژگی‌های منحصربه‌فردی برخوردار باشد. متریال اولیه این نوع دریچه سبب گردیده تا از مزایای بسیاری برخوردار باشند.

ساختار آلومینیومی این دریچه‌ها سبب گردیده تا از وزن سبکی داشته باشند. نصب و استفاده از آنها بسیار آسان و کارآمدتر است. دریچه آلومینیومی کولر آبی دارای مقاومت بسیاری در برابر رطوبت است و در معرض نور خورشید دچار پوسیدگی یا تغییر دما نمی‌شود.

دریچه‌های آلومینیومی در اشکال و طرح‌های گوناگونی طراحی و ساخته می‌شوند. از جمله آنها می‌توان به انواع دریچه کولر آبی آلومینیومی خطی، مشبک، یک‌طرفه، دوطرفه و چندطرفه اشاره نمود.

از این نوع دریچه‌ها می‌توان در انواع مکان‌ها و ساختمان‌های مختلف از جمله اتاق‌ها، سالن، آشپزخانه، سالن‌های صنعتی، ساختمان‌های اداری و… استفاده نمود. دریچه کولر آلومینیومی از جمله رایج‌ترین دریچه‌های موجود در بازار در این صنعت هستند.

این دریچه‌ها همچنین از قیمت مناسب و به‌صرفه‌تری به نسبت دریچه‌های دیگر برخوردارند. طراحی و ساختار این دریچه سبب می‌گردد تا هوا به‌صورت یکنواخت در تمامی محیط موردنظر توزیع شود.

ساختار این نوع دریچه‌ها دارای پره‌های عمودی و افقی است که امکان تنظیم‌کردن جهت هوا را نیز فراهم خواهد کرد. در واقع شما می‌توانید با تغییر جهت این پره‌ها به چپ و راست یا بالا و پایین به‌راحتی جریان و جهت باد را تنظیم کنید. شما می‌توانید به‌وسیله این دریچه‌ها به‌راحتی جریان هوا را در قسمت‌های مختلف ساختمان یا اتاق‌های دلخواه خود مسدود کنید.

دریچه‌های-آلومینیومی

دریچه‌های گالوانیزه

یکی دیگر از انواع دریچه‌های فلزی که برای ساختار کانال‌کشی کولرهای آبی استفاده می‌شود، دریچه‌های گالوانیزه هستند. دریچه‌های گالوانیزه از ورق‌های گالوانیزه که دارای ضخامت و مقاومت بیشتری به نسبت دریچه‌های آلومینیومی یا استیل هستند، ساخته می‌شود.

ساختار ظاهری این دریچه‌ها همانند مدل‌های آلومینیومی است. ضخامت بالای ورق‌های گالوانیزه سبب افزایش وزن این دریچه‌ها به نسبت دریچه‌های آلومینیومی گردیده است. ازاین‌رو جابه‌جایی و نصب آنها در ابعاد بزرگ‌تر می‌تواند مقداری دشوار و زمان‌بر باشد. دریچه گالوانیزه به‌راحتی پوسیده نمی‌شود و از طول عمر و مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند. در مقایسه دریاچه کولر آبی گالوانیزه و آلومینیوم می‌توان گفت که دمای این دریچه‌ها به نسبت آلومینیومی در مقابل نور آفتاب به‌راحتی تغییر و افزایش می‌یابد.

به‌همین دلیل اگر در مناطق خشک یا آب‌وهوای گرم هستید، از دریچه‌های گالوانیزه استفاده نکنید. گفتنی است که این دریچه‌ها به‌صورت حاضری و سفارشی قابل خریداری است. شما می‌توانید دریچه‌های گالوانیزه آماده را در بازار خریداری نمایید. یا اینکه بر اساس ابعاد و اندازه سیستم کانال‌کشی این دریچه‌ها را به‌صورت سفارشی خریداری کنید. همچنین شما می‌توانید به‌صورت سفارشی با استفاده از رنگ‌های کوره‌ای انواع دریچه کولر آبی گالوانیزه رنگی را سفارش دهید.

دریچه‌های-گالوانیزه

دریچه‌های پلاستیکی

با پیشرفت روزافزون تکنولوژی و صنعت تولیدی انواع مختلفی از دریچه‌های پلاستیکی ساخته شده‌اند. امروزه در بسیاری از ساختمان‌ها از دریچه‌های پلاستیکی برای سیستم کانال‌کشی کولرهای آبی استفاده می شود. پلاستیک یکی از متریال‌هایی است که دارای انعطاف‌پذیری بالایی در شکل‌پذیری است. همچنین دارای تنوع رنگی و مقاومت بسیاری است.

دریچه‌های ساخته شده از پلاستیک فشرده و محکم دارای وزن سبکی هستند. این دریچه‌ها مانند دریچه‌های فلزی دیگر در معرض زنگ‌زدگی یا اکسیداسیون قرار نمی‌گیرند. همچنین گفتنی است که دریچه‌های پلاستیکی به‌راحتی قابل شستشو هستند و شما می‌توانید با مواد شوینده مناسب آنها را به طور کامل تمیز کنید. یکی دیگر از فاکتورهای کاربردی در خرید دریچه‌های پلاستیکی قیمت به‌صرفه و پایین آنها به نسبت دریچه‌های دیگر است. دریچه‌های پلاستیکی همانند فلزی دارای پره‌های عمودی و افقی هستند و شما می‌توانید به‌راحتی با تغییر جهت آنها سبب باز و بسته‌شدن و یا تغییر جهت باد شوید.

مهم‌ترین مزایای دریاچه کولر آبی پلاستیکی سازگاری بالای آنها با شرایط محیطی مختلف از جمله محیط‌های مرطوب است. ای ویژگی‌ها سبب گردیده تا این دریچه‌ها به‌عنوان گزینه‌های مناسب و کارآمد در سیستم‌های تهویه‌مطبوع معرفی شوند.

دریچه‌های-پلاستیکی

دریچه‌های چوبی

دریچه‌های چوبی یکی دیگر از انواع دریچه‌های مناسب برای سیستم کانال‌کشی و تهویه‌مطبوع هوا در ساختمان هستند. این دریچه‌ها به‌عنوان دریچه‌های مدرن در سال‌های اخیر شناخته شده‌اند که توانسته توجه بسیاری از معماران و طراحان را در دکوراسیون داخلی به خود جلب کند.

دریچه کولر آبی چوبی در دو نوع دریچه‌های کاملاً چوبی و دریچه‌هایی با روکش چوب و طرح چوب ساخته می‌شوند. دریچه‌های کاملاً چوبی همان‌طور که از نام آن پیداست از چوب درختان مختلف ساخته می‌شود.

دریچه‌هایی که دارای ظاهر و روکش چوب هستند نیز ممکن است با استفاده از متریال‌های مختلف از جمله ورق‌های فلزی، یا pvc ساخته شود. باتوجه‌به ساختار و متریال اولیه در ساخت این دریچه‌ها می‌توان گفت که به نسبت آن در مقابل رطوبت، ضربات و خوردگی مقاوم خواهند بود. این دریچه‌ها با ساختار و ظاهر چوب‌مانند خود گزینه‌ای مناسب برای طراحی دکوراسیون و زیباتر کردن محیط داخلی ساختمان هستند.

دریچه‌های کاملاً چوبی اغلب دارای ساختار ثابتی هستند. دریچه‌هایی که دارای روکش چوبی هستند با برخورداری از پره‌های عمودی و افقی قابلیت تنظیم جهت باد و باز و بسته‌شدن دارند. دریچه‌های چوبی در مقابل تغییرات دمایی دچار تغییر دما نخواهند شد و با شرایط دمایی مختلف سازگارند، ازاین‌رو سبب ثابت‌شدن دمای محیط می‌گردند.

زیبایی و قابلیت تطبیق ساختار ظاهری این دریچه‌ها گزینه مناسبی برای سیستم‌های تهویه‌مطبوع با نیازهای دکوراتیو و عملکردی متنوع است. گفتنی است که به‌عنوان معایب، این دسته از دریچه‌ها در مقابل رطوبت از مقاومت چندانی برخوردار نیستند.

دریچه‌های-چوبی

راهنمای خرید دریچه کولر آبی

همان‌طور که مطالعه نمودید بااهمیت و مزایای کامل دریچه‌های کولر به‌خوبی آشنا شدید. این دریچه‌ها به شما اجازه می‌دهد تا به‌راحتی میزان و جهت توزیع باد را در محیط‌های مختلف به‌صورت مجزا کنترل کنید. دریاچه کولر آبی نقش مهمی در عملکرد سیستم تهویه‌مطبوع ساختمان‌ها دارد.

ازاین‌رو، باتوجه‌به تنوع و کاربرد این دریچه‌ها بهتر است در هنگام خرید دریچه کولر آبی به نکات زیر توجه کنید:

جنس ساختاری

انواع مختلفی از دریچه‌های کولر آبی با استفاده از متریال اولیه مختلف در بازار موجود است. شما باید جنس ساختاری دریچه موردنظر را متناسب با شرایط محیطی و ظاهری داخلی ساختمان انتخاب کنید.

اندازه مناسب

قبل از خرید دریچه برای سیستم کانال‌کشی کولرهای آبی باید اندازه و ابعاد کامل کانال‌ یا محل نصب دریچه را به‌دست‌آورید. دریچه کولر آبی با احتساب جنس ساختاری و نوع آن در ابعاد و اندازه‌های گوناگونی ساخته می‌شود. اندازه دقیق دریچه بسیار اهمیت دارد تا به‌صورت صحیح درون کانال کولر نصب شود.

نوع دریچه

انواع دریچه کولر آبی علاوه بر ساختار، ابعاد و جنس دارای طرح‌های گوناگونی هستند. به همین دلیل شما باید قبل از خرید دریچه کولر آبی نوع نیاز و انتظار خود از نصب این دریچه‌ها را تعیین کنید. این دریچه‌ها بر اساس طراحی، ازلحاظ نوع توزیع هوا و نحوه میزان تنظیم جریان هوا در جهات مختلف با یکدیگر متفاوت هستند.

دریچه کولر آبی در طرح‌های مختلف

  • ساده

  • دریچه‌های گردان

  • دریچه‌های برقی و خودکار

  • انواع دریچه‌های خطی

  • اسلوت

  • یک‌طرفه، دوطرفه و چندطرفه

طراحی و ساخته می‌شوند. این طراحی و مکانیزم‌ها به کاربران اجازه می‌دهد تا متناسب با نیاز و نوع سیستم تهویه‌مطبوع کانال هوا آنها را انتخاب کنند.

دریچه کولر آبی

میزان قیمت و کیفیت

بررسی قیمت و کیفیت دریچه‌های مختلف در بازار به شما کمک خواهد کرد تا دریچه مناسب و متناسب با بودجه خود را انتخاب کنید. توصیه می‌شود از تولیدکنندگان معتبر و محصولاتی با استاندارد لازم را خریداری نمایید. در نهایت می‌توان گفت که انتخاب دریچه کولر آبی باتوجه‌به نیازها، شرایط خاص هر محیط و محل نصب آنها با یکدیگر متفاوت خواهند بود.

قیمت دریچه کولر آبی

همان‌طور که اشاره شد دریچه کولرهای آبی دارای تنوع ساختاری و ظاهری بسیاری هستند. به طبع نمی‌توان قیمت ثابت و مشخصی را برای تمامی این دریچه‌ها در نظر گرفت. براین‌اساس قیمت دریچه‌های کولر آبی معمولاً به ویژگی‌های مختلف، جنس، ساختار، ابعاد و محدوده کاربردی آنها بستگی دارد.

قیمت این دریچه‌ها بر اساس جنس مواد اولیه، اندازه و همچنین برند و سازنده متغیر خواهد بود. برای مثال دریچه‌های آلومینیومی به دلیل مقاومت بالا و مزایای بیشتر از قیمت بیشتری به نسبت دریچه‌های پلاستیکی برخوردارند. بااین‌حال می‌توانند درمقایسه با انواعی دیگر مانند دریچه‌های تزیینی و سفارشی ارزان‌تر باشند.

همچنین وجود ویژگی‌های خاص مانند قابلیت تنظیم جریان هوا و یا قابلیت‌های مدرن‌تر همانند سیستم کنترل برقی در افزایش قیمت این دریچه‌ها مؤثر است. شما باید نیازهای محیطی و کاربردهای موردنیاز برای دریچه را در نظر بگیرید. سپس با توجه به مزایا و ویژگی‌های هر کدام مناسب‌ترین دریچه را باتوجه‌به بودجه خود انتخاب کنید.

خرید انواع دریچه کولر آبی

مجموعه تولیدی و فنی مهندسی تهویه صدرا بیش از سال‌ها تجربه در زمینه تهویه و سیستم‌های تهویه‌مطبوع یکی از برجسته‌ترین منابع این صنعت در کشور است. مجموعه صدرا طراحی، ساخت و نصب انواع دریچه کولر آبی را با جنس‌های مختلف فلزی، چوبی، پلاستیکی و… ارائه می‌دهد.

تهویه صدرا با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های پیشرفته و با استفاده از مواد اولیه باکیفیت همواره انواع محصولات درجه یک، بهینه و مقاومی را عرضه می‌کند. تهویه صدرا علاوه بر طراحی و ساخت انواع دریچه کولر آبی، صفرتاصد راه‌اندازی انواع سیستم کانال‌کشی تهویه مطبوع ساختمان‌ها را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید انواع دریچه کولر آبی را با ابعاد، جنس و رنگ دلخواه خود از این مجموعه سفارش دهید. همچنین با مراجعه به درگاه اینترنتی تهویه صدرا به‌صورت آنلاین و اینترنتی انواع مختلف دریچه کولر آبی را خریداری نمایید.

درنهایت

دریچه کولر آبی قابل‌نصب برای سیستم کانال‌کشی کولرهای آبی، نقش بسیار مهمی را در تنظیم جریان هوا و در نهایت تهویه هوای ساختمان دارند. این دریچه‌ها باتنظیم و توزیع مناسب و یکنواخت هوا در ساختمان سبب متعادل شدن دما می‌شوند. با متعادل شدن دما نیز سبب کاهش هزینه‌های مصرفی انرژی می‌گردند.

دریچه کولر آبی باتوجه‌به جنس، رنگ، طرح و ساختار آنها دارای انواع متفاوتی هستند. همچنین از لحاظ کاربردی و محل نصب با یکدیگر متفاوت‌اند. شما می‌توانید با دریافت مشاوره رایگان از مجموعه تهویه صدرا مناسب‌ترین دریچه را باتوجه به نیاز و بودجه خود انتخاب نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *