کانال-تهویه

کانال هوا

اگر در انتخاب انواع کانال هوا سردرگم شده‌اید و نمی‌دانید کدام‌یک را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید بدانید هرکدام از کانال‌های هوا برای چه محیط و چه نوع ساختمانی مناسب‌اند. یا اینکه بدانید چه نوع کانال تهویه‌مطبوعی به‌صرفه‌تر است و از لحاظ مصرف انرژی مناسب است. برای پاسخ به تمامی این سؤالات با ما همراه باشید. سیستم‌های انتقال هوای مطبوع یا همان کانال‌های هوا دارای انواع مختلفی هستند. همه آنها با احتساب هدف مشترک انتقال هوای مطبوع از ویژگی‌های متفاوتی برخوردارند. همچنین هرکدام برای نیازها و کاربردهای مختلفی تولید شده‌اند.

کانال تهویه هوا چیست؟

کانال‌های هوا شبکه‌ای از گذرگاه‌های مختلف‌اند که وظیفه توزیع و انتقال هوای مطبوع را در نقاط مختلف ساختمان برعهده دارند. درواقع سیستم تهویه‌مطبوع ساختمان عملاً بدون کانال‌کشی و شبکه انتقال بی‌فایده خواهد بود. کانال‌های تهویه هوا در سرتاسر ساختمان اجرا می‌شوند. به عبارتی دیگر کانال‌های تهویه هوا به سیستم انتقال هوا گفته می‌شود که از ساختارها گوناگونی ساخته شده است. کانال‌های هوا واسطه بین منبع تولیدکننده هوای مطبوع و محیط‌های داخلی ساختمان هستند. از این کانال‌ها به‌منظور انتقال، تأمین هوای مطبوع و یکنواختی دما در تمامی نقاط ساختمان استفاده می‌شود. یعنی شما منبع تولیدکننده هوا را بدون سیستم انتقال آن تصور کنید. هوای تولید شده فقط در اطراف منبع تولیدی توزیع خواهد شد. بااین حال دیگر خبری از هوای مطبوع در اتاق‌ها و فضاهای دیگر ساختمان نیست. درواقع کانال‌های انتقال‌ هوا اجزای اصلی سیستم تولیدکننده هوای مطبوع ساختمان محسوب می‌شوند.

0:00
0:00

دسته‌بندی انواع کانال هوا

کانال‌های تهویه هوا بر اساس مشخصه‌های ظاهری و فنی دارای دسته‌بندی‌های مختلفی هستند. برای مثال این کانال‌ها بر اساس طرح، جنس و… با یکدیگر متفاوت‌اند. نوع طراحی، جنس و نحوه اجرای کانال‌های هوا در انتقال و متعادل‌سازی هوای داخلی ساختمان بسیار تأثیرگذار است. مهم‌ترین دسته‌بندی‌های انواع کانال هوا عبارت‌اند از:

انواع کانال هوا از نظر شکل هندسی

کانال‌های چهارگوش

کانال‌های چهارگوش همانند اسمشان دارای ساختاری چهارگوش به شکل مربع یا مستطیلی ساخته می‌شوند. درواقع این دسته از کانال‌های هوا ازجمله قدیمی‌ترین نسل سیستم انتقال هوا محسوب می‌شوند. کانال‌های چهارگوش به دو شیوه فلنچی و کشویی طراحی می‌شوند. بنا بر محل اجرای آنها این دو نوع طراحی می‌تواند روند اجرا را سهولت ببخشد. کانال‌های چهارگوش از انواع متریال‌های فلزی مانند ورق‌های گالوانیزه یا آلومینیومی به‌صورت عایق یا بدون عایق ساخته می‌شوند. ساخت این کانال‌ها به دلیل طرح هندسی آنها آسان‌تر است و دارای روند سریع‌تری هستند. ازاین‌رو ازجمله کانال‌های ارزان و به‌صرفه محسوب می‌شوند. از دیگر مزایای آنها سهوت و سرعت عمل در اجرای آنها و طراحی آسان آنها در سیستم انتقال کانال‌ها است. مهم‌ترین عیوب این دسته از کانال‌های هوا اشغال‌کردن فضای زیاد به دلیل ساختار هندسی آنهاست. همین امر سبب افزایش وزن و حجم کانال‌ها می‌گردد؛ بنابراین برای ساختمان‌هایی که فضای کافی ندارند توصیه نمی‌گردد.

کانال-گرد-اسپیرال

کانال‌های گرد (اسپیرال)

کانال‌های هوای گرد، اسپیرال نیز خواهنده می‌شود. کانال‌های گرد یا اسپیرال به شکل دایره‌ای طراحی می‌شوند. کارایی و مزایا این دسته از کانال‌های هوا به نسبت کانال‌های چهارگوش بیشتر است. همین امر سبب محبوبیت روزافزون کانال‌های اسپیرال شده است. از کانال‌های گرد اغلب در ساختمان‌هایی با فضاهای بزرگ مانند سوله‌، انبار یا کارخانه‌ها استفاده می‌شود. این دسته از کانال‌های هوا دارای وزن بسیار کمی هستند. سبک بودن آنها سبب افزایش سرعت اجرای آنها نیز گردیده است. انتقال هوا به دلیل ساختار هندسی در آنها دارای سرعت بالا و کمترین افت فشار است. از دیگر مزایای کانال‌های اسپیرال می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ضدزنگ بودن

  • عایق صوتی

  • مقاوم در مقابل رطوبت

  • ظاهر زیبا و درعین‌حال مستحکم

از معایب آنها نیز می‌توان به هزینه اجرایی بالا و تعمیرات دشوار آن اشاره کرد.

انواع کانال هوا از نظر نوع طراحی

کانال‌های انعطاف‌پذیر (فلکسیبل)

کانال‌های فلکسیبل، از منعطف‌ترین کانال‌های هوا هستند. این دسته از کانال‌ها برای مکان‌هایی صعب‌العبور با دسترسی دشوار طراحی شده‌اند. این کانال‌ها به نام کانال‌های خرطومی شکل نیز شناخته شده‌اند. کانال‌های فلکسیبل دارای انعطاف بالا و ساختاری نرم هستند. به همین دلیل در مکان‌هایی که طراحی یا اجرای کانال‌های گرد یا چهارگوش دشوار است مناسب هستند. این کانال‌ها به هر شکلی با هر زاویه‌ای اجرا می‌شوند. کانال‌های انعطاف‌پذیر در انواع کانال‌های حرارتی ساده و برزنتی ساخته می‌شوند. لایه رویی کانال‌های فلکسیبل از آلومینیوم ساخته شده است. آلومینیوم از افت فشار هوا جلوگیری می‌کند و ظاهری شفاف و زیبا به آن می‌بخشد. مهم‌ترین مزایای کانال‌های فلکسیبل اجرای آنها در مناطق شرجی و مرطوبت است. این کانال‌ها در سیستم انتقال هوای داکت اسپلیت‌ها نیز استفاده می‌گردند. برای اجرای کانال‌های خرطومی نیازی به استفاده از بست یا آویزهای زیادی نیست؛ چراکه بسیار سبک هستند. استفاده از کانال‌های فلکسیبل برای مسیرهای طولانی توصیه نمی‌گردد. زمان استفاده از سیستم تهویه توسط کانال‌های خرطومی لرزش و صدا به حداقل خواهد رسید. از دیگر مزایای آن؛ سرعت اجرای بالا، هزینه‌های پایین اجرا، عایق حرارتی قوی و مقاوم در برابر تغییرات دمایی ناگهانی. همچنین در سیستم‌های تهویه‌مطبوع با دمای بالا و انتقال گاز نیز می‌توان از این دسته از کانال‌های هوا استفاده نمود.

کانال‌های صلب

درواقع واژه صلب از نظر علم فیزیک به جسمی گفته می‌شود که تغییر شکل آن بسیار دشوار و حتی ناچیز است. کانال‌ها صلب ممکن است از هر متریالی ساخته شده باشند. این دسته از کانال‌ها همانند سایرین دارای مقاطع دایره‌ای یا چهارگوش هستند. درواقع کانال‌های صلب یا سخت ازجمله رایج‌ترین سیستم در انواع کانال هوا محسوب می‌شوند. ساختار و بدنه این دسته از کانال‌ها در مقابل ضربات بسیار مقاوم‌اند. همین امر سبب افزایش پایداری و طول عمر آنها نیز گردیده است. برش و ساخت این دسته از کانال‌ها به‌وسیله ابزارهای مخصوص انجام می‌گیرد و در نهایت به هم متصل می‌شوند. اما ازآنجاکه خم‌کردن و حالت دادن آنها مقداری دشوار است و باید از تجهیزات خاصی استفاده شود؛ پرهزینه‌تر هستند.

کانال‌های نیمه صلب

یکی دیگر از انواع کانال هوا در سیستم تهویه‌مطبوع از نظر نوع طراحی یا درجه سختی، کانال‌های نیمه صلب هستند. این کانال‌ها مشخصاتی مابین کانال‌های فلکسیبل و صلب دارند. یعنی کانال‌های نیمه سفت و نیمه‌سخت نامیده می‌شوند. روند طراحی، ساخت و اجرای این نوع کانال‌های تهویه به نسبت کانال‌های سخت صلب بسیار آسان‌تر و سریع‌تر است. کانال‌های تهویه نیمه صلب به دلیل راندمان بالای اجرا تا بهینه سازی انرژی ازجمله قابل اعتمادترین کانال‌های هوا محسوب می‌شوند. اجرا و نصب این کانال‌ها به کمترین تعداد نیروی کار و حتی اتصالاتی مانند بست‌ها نیاز دارد. مهم‌ترین مزایای این دسته از کانال‌های هوا عبارت‌اند از:

  • عدم نشتی هوا

  • دارای خاصیت ضد الکتریسیته

  • دارای خاصیت ضدباکتریایی

  • افزایش راندمان انتقال انرژی

انواع کانال هوا از نظر جنس

کانال‌های پلاستیکی

کانال‌های پلاستیکی از جمله ارزان‌ترین انواع کانال هوا هستند. این دسته  از کانال‌ها دارای ساختار پلاستیکی‌اند. ازاین‌رو برای انتقال دمای بالا و هوای گرم مناسب نیستند. همچنین به‌عنوان گزینه‌هایی قابل‌اعتماد در برابر ضربات و فشار توصیه نمی‌گردند. مهم‌ترین شاخصه‌ها و مزایای کانال‌های پلاستیکی به شرح زیر هستند:

  • دارای وزنی بسیار سبک

  • خاصیت ضدقارچی و ضدباکتریایی

  • تنوع بالا در رنگ‌بندی

  • سرعت بالای اجرا و نصب

  • حمل‌ونقل آسان به دلیل وزن پایین

  • بدون بو

  • ضدپوسیدگی و زنگ‌زدگی

  • مناسب برای مناطق شرجی

کانال‌های پارچه‌ای

کانال‌های پارچه‌ای جدیدترین نسل انواع کانال هوا محسوب می‌شوند. این دسته از کانال‌ها دارای ماهیت پارچه‌ای هستند. اما با تفاوت در ساختار و نوع پارچه مورد استفاده در ساخت آنها. پارچه مورداستفاده برای ساخت این کانال‌ها از جنس الیاف‌های خاص با مزایای بسیاری هستند. این دسته از سیستم کانال‌کشی تهویه هوا دیگر نیازی به دریچه‌های هوا ندارند. از مهم‌ترین مزایای آنها نیز می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دارای کمترین صدای ممکن در حین انتقال هوا

  • کمترین وزن ممکن به نسبت کانال‌های دیگر

  • دارای خاصیت عایقی

  • تنوع رنگ‌بندی بالا

  • هزینه حمل‌ونقل پایین به دلیل اشغال کمترین فضای ممکن

  • بسیار انعطاف‌پذیر

  • سرعت بالا در اجرا و نصب

  • ضدحریق

  • قابلیت شستشو

  • توزیع هوا به‌صورت یکنواخت در سرتاسر محیط

  • جلوگیری از رشد باکتری و قارچ‌ها

مهم‌ترین کاربردهای کانال‌های پارچه‌ای: سوله‌ها، استخرها، سالن‌های ورزشی و تولیدی، انبارها، سردخانه، رستوران‌ها، مکان‌های عمومی و اداری و….

کانال‌های فایبرگلاس

کانال‌های فایبرگلاس درواقع نوع تکامل‌یافته کانال‌های فلزی هستند. فایبرگلاس یکی از انواع کانال‌های هوا با عایق‌بندی بسیار کاربردی معرفی شده‌اند. در ساختار این نوع کانال لایه بیرونی از جنس فلز و لایه داخلی از آستر عایقی ضخیم تشکیل شده است. لایه عایقی ضخیم فایبرگلاس نام دارد و به همین دلیل نام‌گذاری شده‌اند. وجود لایه فایبرگلاس از ایجاد کمترین صدای ممکن نیز جلوگیری می‌کند. در مقابل بارزترین عیوب این نوع کانال‌ها ورود ذرات فایبرگلاس به جریان هواست. برای افرادی که دارای بیماری‌های خاص بخصوص مشکلات تنفسی هستند مناسب نخواهند بود.

کانال‌های فیبری

تنوع بالا در ساختار انواع کانال هوا سبب ایجاد سردرگمی در انتخاب آنها می‌شود. کانال‌های مطبوع فیبری یکی دیگر از کانال‌‌های مدرن انتقال هوا هستند. در این دسته از کانال‌ها از ساختار فایبرگلاس برای عایق‌بندی استفاده شده است. اما بااین‌وجود که ذرات فایبرگلاس این بار توسط رزین به یکدیگر چسبیده شده‌اند. همچنین یک‌لایه استر مانند از جنس فویل روی آنها قرار گرفته است. البته این کانال‌ها دارای ساختار نرم و منعطفی هستند؛ چراکه از ساختار فلزی و سفت در آن استفاده نشده است. به همین دلیل مشکلاتی را که کانال‌های فایبرگلاس به بار می‌آوردند رفع شده است. رزین از پخش‌شدن ذرات فایبرگلاس در جریان هوا جلوگیری می‌کند. لایه فویلی نیز از ساختار کانال در مقابل رطوبت محافظ می‌کند. به همین دلیل این کانال‌ها برای محیط‌های مرطوب و شرجی نیز مناسب هستند.

کانال‌های پیش عایق

کانال‌های پیش عایق از بهینه‌ترین انواع کانال هوا هستند. این کانال‌ها راندمان مصرف انرژی را ارتقا می‌بخشند. کانال‌های پیش عایق دارای ساختار سه‌لایه‌ای هستند. به طور معمول از مواد پلیمری مانند پلی‌اورتان در لایه عایقی این کانال‌ها استفاده می‌شود. لایه عایقی مابین دولایه فلزی نازک قرار خواهد گرفت. لایه فلزی نازک معمولاً از جنس آلومینیوم ساخته می‌شود.

کانال‌های پیش عایق بسیار به‌صرفه نیستند و از هزینه بالایی برخوردارند. کانال‌های پیش عایق به شکل چهارگوش طراحی و ساخته می‌شوند. سبک بودن، عدم نیاز به بست و آویزهای فراوان ضدحریق، ضدقارچ و باکتری از مهم‌ترین مزایای آنهاست. همچنین به دلیل استفاده از آلومینیوم در مقابل رطوبت بسیار مقاوم و ضدزنگ معرفی شده‌اند. ساختار پیش عایقی نیز از ایجاد هرگونه لرزش و سروصدا جلوگیری می‌کند.

کانال‌های گالوانیزه

یکی از رایج‌ترین انواع کانال هوا از نظر جنس، کانال‌های گالوانیزه هستند. درواقع این کانال‌ها را می‌توان از اولین نسل‌های کانال انتقال هوا نیز دانست. این کانال‌ها فقط به شکل چهارگوش طراحی می‌شوند. وزن بالای آنها سبب گردیده تا از بست و اتصالات بسیاری برای نصب آنها استفاده شود. ساختار فلزی این کانال در تغییرات دمایی سبب ایجاد رطوبت و شبنم روی کانال خواهد شد. برای جلوگیری از چنین امری معمولاً از عایق‌هایی از جنس پشم‌شیشه استفاده می‌کنند. ذرات پشم‌شیشه نیز به‌مرورزمان وارد جریان هوا می‌شود. پشم‌شیشه می‌تواند مشکلات پوستی و حتی تنفسی به بار آورد. استفاده از عایق‌های دیگر نیز هزینه‌های اجرایی را بسیار افزایش می‌دهد. وزن این کانال‌ها سبب گردیده تا روند اجرا و نصب آن مقداری کند شود. همچنین هدررفت انرژی توسط این سیستم کانال‌کشی بسیار است. توصیه می‌کنیم در صورت راه‌اندازی سیستم انتقال هوا با ورق‌های گالوانیزه حتماً آن را عایق‌بندی کنید.

کانال‌های جوشی

کانال‌های جوشی از دسته کانال‌های رایج و معمولی نیستند. این دسته از کانال‌ها از ورق‌های سیاه ساخته می‌شوند. نحوه اتصال و ساخت آنها به‌وسیله جوش سبب نام‌گذاری آنها به کانال‌های جوشی گردیده است.

کانال‌های جوشی را می‌توان در دسته کانال‌های فلزی قرارداد. این کانال‌ها برای انتقال هوای بسیار گرم و دماهای بالا بسیار مناسب‌اند. ازاین‌رو در سیستم انتقال هوای مکان‌هایی همچون موتورخانه‌ها یا هودهای صنعتی استفاده می‌شوند.

کانال‌های آلومینیومی

استفاده از آلومینیوم سبب ایجاد مزایای بسیاری در هر صنعتی می‌گردد. کانال‌های آلومینیومی را می‌توان از محبوب‌ترین و بهترین انواع کانال هوا معرفی نمود. آلومینیوم فلزی سبک، مقاوم و ضدزنگ است. با این اوصاف چه چیزی بهتر از اینکه برای ساخت کانال‌های هوا از آلومینیوم استفاده شود. این دسته از کانال‌ها بسیار منعطف‌اند و به هر اندازه و شکلی قابل‌اجرا هستند.

از این دسته کانال‌ها برای انتقال هوای مطبوع و گرم نیز استفاده می‌شود. سبک بودن ورق‌های آلومینیوم سبب اجرای سریع و آسان این کانال‌ها گردیده است. درنهایت اگر کانال‌هایی با طول عمر بالا می‌خواهید کانال‌های آلومینیومی را نادیده نگیرید.

انواع کانال هوا از نظر اجرا

کانال‌های شبکه‌ای

کانال‌های شبکه‌ای یکی دیگر از انواع کانال هوا از نظر نحوه اجرا هستند. این کانال‌ها بنا بر محل نصب و راه‌اندازی نام‌گذاری شده‌اند. یعنی کانال‌های تهویه شبکه‌ای به‌صورت شبکه‌ای کامل از کانال‌ها و انشعابات مختلف برای انتقال هوا اجرا می‌شود. این نوع اجرا دارای چندین کانال مختلف است که به‌صورت یک شبکه به یکدیگر متصل شده‌اند. کانال‌های شبکه‌ای دارای یک ورودی است که به منبع تولید هوای مطبوع متصل‌اند. اما در نهایت دارای چندین خروجی هوا هستند.

برای مثال سیستم انتقال هوا در ساختمان‌های بزرگ تجاری یا اداری نمونه‌ای از اجرای شبکه‌ای یا انشعابی است.

کانال‌های بدون شبکه

این دسته از کانال‌ها برخلاف کانال‌های شبکه‌ای دارای فقط یک خروجی و یک ورودی هوا هستند. این نوع سیستم انتقال هوا برای مکان‌های که محدوداند یا نوع کانال‌هایی که قابلیت خم‌شدن یا اتصال ندارند اجرا می‌شود.

انتقال هوا در این نوع سیستم اجرایی بدون هرگونه زانو یا اتصالات انشعابی در مسیر کانال است. به همین دلیل اتلاف و هدررفت انرژی بسیار ناچیز و حتی صفر است.

مراحل ساخت انواع کانال هوا توسط صدرا

در این قسمت می‌خواهیم شما را با روند تولید یا ساخت انواع کانال هوا جدا از نوع و جنس آن آشنا کنیم. کانال‌های هوا معمولاً در کارگاه‌های مخصوص این کار یا کارخانه‌های ساخت کانال تهویه‌مطبوع ساخته می‌شوند. ازجمله مهم‌ترین مراحل تولید انواع کانال هوا در صدرا به شرح زیر است.

  1. در مرحله اول سفارش شما بنا بر نوع جنس و طرح کانال توسط تیم تولیدی صدرا ثبت می‌شود.

  2. پس از مشخص نمودن نوع و جنس متریال موردنظر برای ساخت کانال نوبت به‌اندازه گیری و مختصات خواهد رسید. اندازه‌گیری‌های موردنیاز باید بنا بر محل نصب کانال‌ها و ابعاد موردنیاز بسیار دقیق باشند.

  3. پس از آماده‌شدن اندازه‌گیری‌ها متریال اولیه بنا بر مختصات موجود برش داده می‌شود.

  4. پس از برش بنا نوع کانال اعم از پارچه‌ای یا فلزی باید دوخته یا پرس شوند. اتصال کانال‌ها بر اساس جنس آنها متفاوت است. برای مثال در این مرحله برای کانال‌های فلزی خم‌کاری‌های لازم اجرا می‌گردد. همچنین برای اتصال آنها از جوش یا اتصالات پرسی استفاده خواهد شد. برای کانال‌های پارچه‌ای نیز به روش‌های خاصی دوخت انجام می‌گیرد.

  5. در نهایت کانال‌های موردنیاز بر اساس تعداد و ابعاد خواسته‌شده مورد آزمایش‌های کیفی قرار می‌گیرند. پس از این مرحله کانال‌های ساخته شده توسط تیم صدرا آماده اجرا خواهند بود.

نصب و اجرای انواع کانال هوا

همان‌طور که مطالعه نمودید کانال‌های هوا دارای انواع مختلفی هستند. هر کدام از جنس و طرح‌های مختلفی ساخته شده‌اند. ازاین‌رو مراحل طراحی تا ساخت و اجرای آنها نیز با یکدیگر متفاوت خواهند بود. مهم‌ترین لازمه اجرای مناسب انواع کانال هوا انتخاب تیم حرفه‌ای در این زمینه است. نصب و اجرای هر کدام از کانال‌های هوا بر اساس جنس و طرح آن تعیین می‌شود. قبل از هر چیزی جایگاه آنها از قبل مشخص خواهد شد. سپس نوبت به نوع اتصالات و تعداد بست‌های لازم بنا بر نوع سیستم کانال‌کشی است. در برخی از کانال‌ها از کمترین میزان اتصالات و بست‌ها استفاده می‌شود؛ مانند کانال‌های پارچه‌ای. اما در مقابل برای نصب کانال‌های گالوانیزه یا آلومینیومی این تعداد بسیار متفاوت‌تر خواهد بود. خلاصه کلام نصب و اجرای انواع کانال‌های هوا یک مبحث گسترده است و صدالبته نیازمند افرادی حرفه‌ای در این زمینه.

قیمت انواع کانال هوا

کانال‌های هوا از نظر کاربرد و نوع بسیار متنوع‌اند. پارامترها و مشخصه‌های بسیاری در قیمت آنها تأثیر دارند. هر کدام بر اساس نوع طرح، ساختار و جنس قیمت‌گذاری خواهند شد. ازاین‌رو قیمت انواع کانال هوا بر اساس ویژگی‌های ساختاری و فنی آنها مشخص می‌شود.

 مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در قیمت انواع کانال هوا در مجموعه صدرا عبارت‌اند از:

  • جنس متریال مورداستفاده در ساخت کانال

  • متراژ و میزان حجم ماده موردنیاز برای ساخت کانال

  • تعداد انشعابات

  • تعداد بست و اتصالات

  • جنس و کیفیت اتصالات و یراق‌آلات اضافی

  • متراژ سیستم کانال‌کشی

  • طرح اجرایی کانال اعم از گرد، بیضی یا چهارگوش

  • ضخامت ورق‌های فلزی در صورت ساخت کانال‌های فلزی

  • دستمزد تیم ساخت و اجرایی صدرا

قیمت-انواع-کانال-هوا

خدمات صدرا و انواع کانال هوا

شرکت تهویه صدرا از بزرگ‌ترین سازندگان و مجری انواع کانال هوا در هر نوع ابعاد و طرحی هستند. تیم صدرا از طراحی تا ساخت و اجرای انواع کانال هوا بهترین خدمات را به شما ارائه می‌دهند. صدرا با بیش از چند دهه تجربه، مجری انواع کانال‌های اسپیرال، چهارگوش، فلزی، پارچه‌ای و… هستند. این مجموعه خدمات و سازه‌های خود را طبق استانداردهای روز دنیا ارائه خواهد داد. تمامی محصولات و سازه‌های اجرایی مانند کانال‌های تهویه هوا تا انواع دریچه‌های تنظیم هوا توسط خود این مجموعه تولید می‌شوند. شرکت تهویه صدرا با بهره‌مندی از دانش و مهارت کارشناسان خود همواره رضایت مشتریان را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند. شما فقط کافی است با کارشناسان صدرا تماس حاصل فرمایید تا نظاره‌گر روند طراحی، تولید تا اجرای انواع کانال‌ها باشید.

نمونه کارهای کانال هوا اجرا شده توسط تهویه صدرا