دریچه مشبک یکی از انواع دریچه‌هایی است که می‌توان در ابعاد دلخواه تهیه نمود. همچنین جزو کم صداترین دریچه‌های هوا نیز می‌باشد.

معمولا برای تنظیم تهویه و مسیر رفت و برگشت هوا، از سیستم تهویه استفاده می‌شود. امروزه به دلیل وجود دیزاین‌های خاصی که در بین مردم محبوب شده، استفاده از دریچه‌های توکار و سقفی، از بهم خوردن نمای داخلی جلوگیری می‌کند.

ما در گروه تهویه صدرا، این مدل از دریچه را در انواع مختلف تولید و عرضه می‌کنیم. شما می‌توانید جهت تهیه این محصولات با ما از طریق وبسایت اینترنتی و یا شماره تماس‌های موجود در صفحه، در ارتباط باشید.

در ادامه به بررسی تخصصی مشخصات، مزایا، کاربرد، انواع و قیمت دریچه مشبک می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید.

دریچه مشبک چیست؟

دریچه مشبک چیست؟

این دریچه با ساختاری شبیه به لانه زنبور طراحی می‌شود و به همین دلیل به دریچه لانه زنبوری نیز شناخته می‌شود. معمولا این دریچه را با نام‌های شطرنجی و سبد تخم‌مرغی نیز می‌شناسند.

هوا در این مدل از دریچه، از طریق شبکه‌های به هم پیوسته منتقل می‌شود. این دریچه را می‌توان براساس نیاز در ابعاد، سایزها و شکل‌های مختلف تولید کرد و به راحتی در سقف‌‌های معمولی و سقف‌های کاذب مخصوصا از نوع تایلی، به راحتی نصب می‌شود.

با توجه به عملکرد و ساختار دریچه مشبک، در اغلب مواقع به منظور تهویه هوای رفت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

زمان مناسب نصب کردن این دریچه‌ها، بعد از تمام شدن فرایند طراحی و اجرای سیستم تهویه است. اغلب تولیدکنندگان این مدل از دریچه را در مدل‌های یکطرفه یا دوطرفه با پره‌هایی به زاویه 45 و 90 درجه تولید می‌کنند.

مزایای اجرای دریچه مشبک

مزایای اجرای دریچه مشبک

این دریچه به دلیل ساختار خاصی که دارد، مزایای زیادی دارد. از طرفی به این دلیل که به راحتی بر روی سقف، دیوار و سقف کاذب نصب می‌شوند، به عنوان سیستم تهویه محبوب در سازه‌های مختلف بدل شده است.

از جمله مزایای استفاده از دریچه مشبک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پرتاب هوا در همه جهت‌ها
  • سهولت در هوا رسانی و یا تخلیه هوا در فضاهایی با ارتفاع بیش از 4 متر
  • هوادهی تا 1500 فوت بر دقیقه
  • قابلیت نصب به صورت دیواری و سقفی
  • قابلیت تولید در جنس‌های آلومینیوم، ام دی اف و pvc
  • امکان استفاده از انواع دمپر در این دریچه‌ها
  • افت فشار پایین برای دمش و مکش هوا
  • قابل نصب در سیستم رفت و برگشت هوا
  • ایجاد صدای بسیار کم
  • قیمت مناسب
  • نصب آسان
  • قابل اجرا در ابعاد دلخواه شما

با توجه به موارد مزایای این مدل از دریچه، در بسیاری از سازه‌ها و ساختمان‌ها به کار می‌رود. در ادامه این مقاله شرح کاملی از کاربردهای این محصول را در اختیار شما قرار می‌دهیم. شما نیز براساس نیاز و شرایط خود، می‌توانید نسبت به سفارش اقدام نمایید.

کاربردهای دریچه لانه زنبوری(مشبک)

همانطور که اشاره کردیم دریچه مشبک در سقف‌های معمولی و کاذب و حتی بر روی دیوار نیز قابل نصب و کاربردی است. این دریچه به دلیل داشتن ساختاری که دارد، کاربردهای بسیاری دارد که در این قسمت به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • نصب در محیط‌های عمومی همانند: سالن‌های ورزشی، هتل و…
  • قابل نصب در محیط‌هایی با سقف بیش از 4 متر
  • دارای کاربرد در سیستم‌های رفت و برگشت تهویه
  • کاربردی در منازل مسکونی، ادارات و سازمان‌ها

دریچه مشبک را می‌توان به راحتی در مکان‌هایی با ارتفاع زیاد مورد استفاده قرار داد. به همین دلیل گزینه‌های مناسب بسیاری از اماکن است. همچنین با توجه به کم‌صدا بودن آن، در بیمارستان‌ها نیز از مدل‌های مختلف این دریچه که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم، استفاده می‌شود.

انواع دریچه در گروه تنظیم تهویه صدرا

انواع دریچه مشبک در گروه تنظیم تهویه صدرا

دریچه‌های مشبک را براساس کاربرد، در انواع‌ مختلفی ساخته می‌شود. معمولا شکل‌های چهارگوش و گرد، از نمونه‌های کاربردی هستند. علاوه بر این این دریچه‌ها دارای انواع صاف، 90 درجه، 2 طرفه، 3 طرفه و… هستند.

در این قسمت به بررسی مدل‌های مختلف می‌پردازیم:

دریچه مشبک صاف

دریچه مشبک صاف: این مدل از دریچه در جنس‌های آلومینیوم و فلزی تولید می‌شود، که دارای ابعاد مختلفی هستند. لانه‌های این دریچه یک سانتی‌متری هستند که با ورق 80 ساخته می‌شوند. همچنین دارای قابلیت ترکیب با دمپر است.

دریچه 90 درجه: دریچه 90 درجه با قاب به ضخامت 9/0 تا 4/1 قابل تولید است. درون این دریچه می‌توان از انواع دمپرهای موازی، سوئیچ مخفی، چرخ دنده‌ای و قاشقی استفاده کرد.

دریچه مشبک 2 طرفه، سه طرفه و چهار طرفه

دریچه مشبک 2 طرفه، سه طرفه و چهار طرفه: با توجه به مکان و فضای موجود، بعضا نیاز است که هوا در چند مسیر مختلف جریان یابد. براین اساس دریچه‌ها چند طرفه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

جنس این درچه‌ها معمولا از آلومینیوم، آهن و یا گالوانیزه است و می‌توان برطبق شرایط آب‌وهوایی مختلف، از متریال مناسبی استفاده کرد. در مناطق مرطوب بهتر است که از ورق آلومینیومی استفاده شود زیرا جنس آهن و گالوانیزه سریعا دچار زنگ‌زدگی می‌شوند.

ساخت پروفیل قاب این دریچه‌ها در سایزهای 2.5، 3، 5 و 10 سانتی‌متری برای جنس آلومینیوم، با ضخامت‌های متنوع قابل اجرا است.

دریچه مشبک گرد

دریچه مشبک گرد

این دریچه در دو جنس آلومینیوم و پلاستیکی یا همان PVC به شکل گرد یا همان دایره، قابل ساخت است. از دریچه گرد به منظور دمندگی و مکندگی استفاده می‌شود، اما بیشترین کاربرد آن برای مسیر برگشت هوا است.

دریچه مشبک چهارگوش

دریچه مشبک چهارگوش

از این مدل دریچه‌ها به منظور برگشت جریان هوا، در هر فضایی استفاده می‌شود. معمولا مکان نصب این دریچه بر روی سقف یا دیوار است.

در شرایطی که هوای کافی در پشت آن موجود باشد، برای پرتاب هوای بلند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در قسمت فوق انواع مدل‌های دریچه مشبک را مورد بررسی قرار دادیم. شما نیز براساس شرایط می‌توانید بهترین مدل را انتخاب نمایید و با ما گروه تنظیم تهویه صدرا در ارتباط باشید تا دریچه را بر طبق ابعاد درخواستی شما طراحی و تولید نماییم.

قیمت دریچه براساس نوع دریچه

قیمت دریچه مشبک براساس نوع دریچه

اغلب قیمت دریچه مشبک متغیر است و بسته به اینکه دریچه چه قالب و شکلی داشته باشد، قیمت آن متغیر است. به همین جهت برای دریافت قیمت دقیق آن، باید ابعاد را به طور دقیق اندازه‌گیری نمایید.

قیمت دریچه مشبک چهارگوش

قیمت دریچه مشبک چهارگوش

برای برآورد قیمت این دریچه‌ها، طول و عرض را به طور دقیق براساس سانتی‌متر اندازه‌گیری نمایید و برای واحد کارشناسی ما ارسال نمایید تا قیمت روز به شما اعلام گردد.

قیمت دریچه گرد 

به منظور اطلاع یافتن از قیمت این دریچه، کافی است که قطر آن را براساس سانتی‌متر اندازه‌گیری نمایید. سپس با تیم پشتیبانی ما تماس حاصل فرمایید تا قیمت آن را برای شما محاسبه نمایند.

در صورتی که فکر می‌کنید ممکن است اندازه‌گیری را به طور دقیق نمی‌توانید انجام دهید، می‌توانید از استادکاران ما در گروه تنظیم تهویه صدرا درخواست نمایید تا در محل، نسبت به اندازه‌گیری حضوری اقدام نمایند.

قیمت دریچه مشبک براساس رنگ

قیمت دریچه براساس رنگ

از دیگر مواردی که بر روی قیمت دریچه مشبک موثر است، رنگ آن می‌باشد. شما ممکن است براساس نمای داخلی ساختمان، رنگ خاصی را مدنظر داشته باشید، به همین دلیل بهتر است حین گزارش ابعاد آن، رنگ را نیز تعیین کنید تا قیمت برای شما مشخص شود.

معمولا رنگ‌های سفید الکترواستاتیک، طوسی الکترواستاتیک، مشکی الکترواستاتیک و کرم الکترواستاتیک از جمله رنگ‌های محبوب هستند که بیشترین موارد انتخابی در بین مردم هستند.

شیوه نصب اصولی دریچه

شیوه نصب اصولی دریچه مشبک

در صورتی که دریچه‌ها در مکان مناسب و به شیوه درستی نصب نشوند، ممکن است کارایی مد نظر را نداشته باشند. به همین دلیل ما در گروه تنظیم تهویه صدرا علاوه بر طراحی و تولید این دریچه‌ها، دارای تیم تخصصی نصب نیز می‌باشیم.

افرادی که در تهران ساکن هستند، می‌توانند از خدمات نصب نیز بهره‌مند شوند. همکاری با استادکار نصاب، موجب می‌شود که هزینه پرداختی شما به صرفه باشد.

بنابراین جهت طراحی، تولید و نصب دریچه‌های مشبک می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول

جنس متریال، ابعاد، رنگ، حجم سفارشات، ضخامت ورق و… از جمله عوامی هستند که بر روی قیمت دریچه مشبک می‌توانند تاثیرگذار باشند. البته در گروه صنعتی ما سعی بر آن است که بهترین متریال با مناسب‌ترین قیمت عرضه شود.

بهتر است پیش از سفارش به این نکته توجه داشته باشید که، در چه منطقه‌ای زندگی می‌کنید. زیرا براساس خشک و مرطوب بودن مناطق، از متریال مختلفی استفاده می‌شود که، بهترین متریال مناسب منطقه باشد.

ما در گروه تنظیم تهویه صدرا، دریچه مشبک را با استفاده از بهترین متریال، تحت نظارت مهندسین مجرب طراحی و تولید می‌کنیم. شما جهت تهیه این دریچه‌ها با مناسب‎ترین قیمت، می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان، می‌توانید از طریق شماره تماس‌های موجود در قسمت پایین صفحه، با تیم پشتیبانی ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول

  • از دریچه مشبک در چه مکان‌هایی استفاده می‌شود؟

از این مدل دریچه برای فضاهایی با ارتفاع بیش از 4 متر استفاده می‌شود.از این رو برای بیمارستان‌ها، ارگان‌ها، سازمان‌ها و ادارات مختلف، این دریچه کاربردی است.

  • قیمت دریچه مشبک چقدر است؟

معمولا قیمت این دریچه‌ها به جنس متریال، ابعاد، متراژ، رنگ، ضخامت ورق و… بستگی دارد. به همین دلیل برای اطلاع از قیمت دقیق، می‌توانید با تیم پشتیبانی ما در تماس باشید و با ارائه مشخصات دقیق، قیمت را به شما اعلام می‌نمایند.

  • استفاده از دریچه مشبک چه مزیت‌هایی دارد؟

استفاده از این دریچه‌ها موجب پرتاب هوا در تمام جهات می‌شود. همچنین هوادهی آن 1500 فوت بر دقیقه است و نسبت به دیگر دریچه‌ها صدای کمتری ایجاد می‌کند.

  • دریچه مشبک در چه قسمت‌هایی نصب می‌شود؟

این دریچه بخاطر ساختار و عملکردی که دارد، بر روی سقف معمولی، سقف کاذب و دیوار قابل نصب است. به همین دلیل نیز محبوبیت زیادی دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *