دودکش

ساخت و نصب دودکش

 

ساخت و نصب دودکش

حداقل ارتفاع دودکش از سطح بام یک متر می باشد و این فاصله با توجه به شرایط جوی میبایست افزایش یابد.

دودکش مجرائی است که دود و گازهای حاصل از احتراق را به هوای آزاد منتقل می نماید. قسمت اصلی دودکش عموما به طور عمودی بوده و هر چه ارتفاع آن بیشتر باشد قدرت کشش آن بیشتر می شود. همچنین اختلاف درجه حرارت دود و هوای خارج در مکش دودکش مؤثر بوده و با زیاد شدن اختلاف درجه حرارت، کشش دودکش زیاد می شود، بنابراین در زمستان که هوای خارج سرد است، مکش دودکش نیز بیشتر خواهد شد.

دودکش در مقطع های مختلف

 

دایره، مربع و مستطیل ساخته می شود. مقطع دایره بهترین شکل برای دودکش می باشد، زیرا دود در آن به صورت مارپیچ حرکت می کند. در مقطع مربع شکل، بعلت وجود آشفتگی در گوشه های دودکش، مکش آن نسبت به مقطع دایره ای کمتر می باشد. مقطع مستطیل نیز زیاد مناسب نبوده و کشش آن از مقطع مربع نیز کمتر است، ولی بعلت مسائل اجرائی، زیاد مورد استفاده قرار می گیرد. قابل ذکر است که در مقطع مستطیل هر چه نسبت طول به عرض بیشتر باشد کشش دودکش نیز کمتر می گردد.

 

دودکش با مصالح مختلف

 

از قبیل آزبست، سیمان و فولاد ساخته و اجرا می شود. جنس جداره دودکش هرچه صاف تر و صیقلی تر باشد و اصطکاک کمتری را ایجاد نماید کشش بیشتری خواهیم داشت، بنابراین جنس فولاد بهترین انتخاب برای دودکش می باشد که اجرا و دودبندی آن نیز راحت تر می باشد. همچنین در حال حاضر به دلایل زیست محیطی، استفاده از آزبست برای اجرای دودکش توصیه نمی شود.

دودکش
دودکش

? از بکارگیری دودکش های غیر هم سایز و غیر هم قطر خودداری کنید و بهتر است که دودکش ها هم قطر باشند تا به خوبی داخل هم چفت شوند.

مرگ خاموش در کمین است.

فعالیت ها و خدمات دیگر ما:

✳️ موضوع فعالیت مجموعه:

✔️ ساخت و نصب کانال های بیمارستان ها و برج ها و کارخانه های صنعتی و اداری و مسکونی

✔️ ساخت و نصب شوت زباله، دودکش و فلاشینگ

✔️ ساخت و نصب انواع دریچه های تنظیم هوا و دمپر

✔️ ساخت و نصب انواع کانال های گرد و چهار گوش و ساخت دستگاه های هواساز و دستگاه های سانتریفیوژ

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *