امروزه وجود انواع مختلفی از مخزن آب و تانکرهای آب سبب گردیده تا شما با ذخیره کردن مقادیر مشخص و مورد نیازی از آب آشامیدنی و غیر آشامیدنی با قطعی آب در کارهای روزمره‌تان اختلالی ایجاد نگردد. در برخی فصول سال با بحران کم‌آبی شما می‌توانید با ذخیره آب جهت مصارف آشامیدنی و حتی غیر آشامیدنی خود را از این دغدغه نجات دهید.

مخازن ذخیره آب جهت ذخیره آب مصرفی می‌تواند راه‌حلی بسیار آسان جهت جلوگیری از قطعی آب باشد. شما می‌توانید با ذخیره آب در ساعات خاصی از مصرف بیش‌ازحد آب نیز جلوگیری نمایید. مخزن آب دارای انواع مختلفی است و در حجم‌ها و ابعاد متفاوتی ساخته می‌شوند. لذا می‌خواهیم در این مطلب شما را با انواع مخزن آب و همچنین راهنمای خرید مخزن آب آشنا نماییم. در پایان این مطلب می‌توانید متناسب با نوع و میزان نیاز خود مناسب‌ترین مخزن آب را برای ذخیره آن انتخاب و خریداری نمایید. در ادامه با ما همراه باشید.

مخزن ذخیره آب چیست؟

مخزن ذخیره آب چیست؟

در واقع مخزن آب و یا تانکر آب به مخازن و یا محفظه‌هایی گفته می‌شود که از آن برای ذخیره سازی انواع مایعات از جمله آب استفاده می‌شود. جنس مخازن آب به ‌طور معمول از ورق‌های آهنی مانند فلز فولاد، گالوانیزه و یا استیل است. از طرفی مخازن آب به شکل‌های مختلف به‌ صورت افقی، خوابیده، عمودی، مکعبی یا استوانه‌ای  ساخته می‌شوند. این مخازن بسته به نیاز شما دارای حجم‌های گوناگونی هستند.

شما می‌توانید از آن‌ها برای مصارف روزانه، ذخیره آب آشامیدنی، ذخیره آب برای مصارف کشاورزی و حتی مواردی صنعتی استفاده نمایید. در میان تمامی مخازن فلزی به ‌طور عمده مخازن فلزی گالوانیزه از همه به نسبت سایر مخازن فلزی دیگر کاربردی‌تر هستند. از آن‌ها جهت نگه‌داری و حتی انتقال مواد شیمیایی و صنعتی نیز استفاده خواهد شد.

در مقابل مخازن استیل نیز دارای اهمیت بالایی هستند. از مخازن استیل نیز می‌توان به ‌راحتی جهت نگه‌داری و انتقال آب شرب استفاده نمود. مخازن استیل نیز دارای مزایایی همچون خاصیت‌های مقاومتی بالا، ضد زنگ زدگی، قدرت هیدرولیکی بالا و همچنین استانداردهای بهداشتی است. به ‌همین دلیل با خیالی آسوده می‌توان از این دسته مخزن آب برای ذخیره آب شرب استفاده نمود.

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های استفاده از ورق‌های استیل برای ساخت مخزن آب قیمت بالای آن‌هاست. زمانی‌که شما نیاز به مخازنی با ظرفیت‌های بالا داشته باشید هزینه‌های نهایی آن‌ها بسیار سرسام‌آور خواهد بود. در مقابل مخزن فلزی گالوانیزه به نسبت مخازن استیل از قیمت مناسب‌تری برخوردار هستند.

ازاین‌رو در ادامه با ویژگی‌ها، ساختار و کاربردهای مخزن آب گالوانیزه و فلزی بیشتر آشنا خواهید شد.

مخزن آب گالوانیزه

مخزن آب گالوانیزه

مخازن آب گالوانیزه همان‌طور که از نام آن‌ها پیداست از ورق‌های فلزی گالوانیزه با ضخامت‌های مختلفی ساخته می‌شوند. این مخازن آب بسته به نوع نیاز و کاربرد دارای ضخامت‌های گوناگونی هستند. درواقع مخازن آب گالوانیزه یکی از قدیمی‌ترین و حتی پرطرف‌دارترین مخازن آب نیز شناخته شده‌اند. استفاده از این مخازن تا به امروز به نقطه‌ای رسیده که علاوه‌بر مصارف خانگی و ذخیره آب شرب در تمامی صنایع نیز از آن استفاده خواهد شد.

برخی از مزایا و ویژگی‌های خاص مخزن آب گالوانیزه سبب گردیده تا روزبه‌روز به محبوبیت این دسته از مخازن افزوده شود. مخازن فلزی گالوانیزه از سری مخازن فلزی است که به اشکال مختلفی همچون مکعبی، استوانه‌ای، عمودی، افقی و پیش‌ساخته طراحی و ساخته می‌شود. به‌ همین دلیل شما می‌توانید به ‌راحتی متناسب با مکان و فضای مورد نیاز خود آن‌ها را سفارش و یا خریداری نمایید.

کاربرد مخازن گالوانیزه

کاربرد مخازن گالوانیزه

مخازن آب گالوانیزه از ورق‌های گالوانیزه سیاه و سفید ساخته می‌شوند. ناگفته نماند جهت استفاده و ذخیره آب آشامیدنی بهتر است از مخازن گالوانیزه سفید استفاده نمایید. چراکه در این دسته مخازن سفید بودن رنگ آن حاکی از آن است که از هیچ‌گونه مواد شیمیایی در ساختار آن استفاده نشده است. به‌همین دلیل آب ذخیره‌شده نیز از سلامت بیشتری برخوردار خواهد بود.

یکی از اولین و مهم‌ترین کاربردهای تانکرهای گالوانیزه استفاده از آن‌ها جهت ذخیره آب شرب است. از جمله دیگر کاربردهای تانکر گالوانیزه عبارت‌اند از:

  • ذخیره آب شرب برای پرورش آبزیان
  • ذخیره فاضلاب صنعتی و پساب صنعتی
  • ذخیره آب برای شرایط اضطراری و آب آتش‌نشانی
  • کاشت و پرورش نهال
مزایای استفاده از مخازن گالوانیزه

مزایای استفاده از مخازن گالوانیزه

همان‌طور که اشاره شد ویژگی‌ها و مزایای منحصربه‌فرد ورق‌های گالوانیزه در ساخت این مخازن آب سبب گردیده تا از مزایا و کاربردهای بسیاری برخوردار باشند. جالب است بدانید که ویژگی‌های مختلف و بارزی همچون مناسب بودن قیمت مخازن گالوانیزه و همچنین مقاومت بالای آن‌ها سبب محبوبیت آن‌ها تا به امروز گردیده است.

از جمله دیگر موارد مثبت و مزایای این دسته از تانکرها عبارت‌اند از:

  • مقاومت بسیار بالا در مقابل هرگونه سایش، خراش و برخورد با اجسام تیز
  • دارای قیمتی بسیار مناسب و مقرون‌به‌صرفه
  • دارای مقاومت ضربه‌ای بسیار بالا
  • جلوگیری از رسوب پذیری آب درون مخزن
  • دارای نصب سریع و آسان
  • عدم نیاز به ضدعفونی کردن آب درون تانکر
  • دارای خاصیت ضد اکسیداسیون و زنگ زدگی
  • دارای فندانسیون ساده و پایه‌های سرخود و بدون نیاز به پی‌کنی
  • دارای خاصیت عایق در مقابل اشعه و نور خورشید
  • برخورداری از استاندارد بهداشتی بسیار بالا جهت ذخیره و استفاده آب آشامیدنی در آن
  • بدون هرگونه خاصیت واکنش‌پذیری شیمیایی
  • طول عمر بالا
  • حفظ کیفیت مایعات ذخیره‌شده در آن بخصوص آب و جلوگیری از تغییر بو و رنگ و مزه آن
  • ایستادگی عالی در مقابل شرایط اقلیمی مختلف و تغییرات دمایی
  • برخورداری از مقاومت بالا در مقابل رطوبت و قابل استفاده در مناطق شرجی
  • قابلیت ساخت و تغییر در ظرفیت‌های بسیار بزرگ
  • عدم ترک برداری مخازن

راهنمای خرید مخزن آب

با توجه به گوناگونی متریال اولیه در ساخت مخازن آب به اشکال مختلف، جنس، نوع و ظرفیت‌های گوناگون در آن‌ها سبب گردیده تا انتخاب را برای خریداران دشوار کند. به ‌همین دلیل می‌خواهیم در این قسمت شما را با بهترین راهنمای خرید مخزن آب آشنا کنیم.

انتخاب جنس مخزن

انتخاب جنس مخزن

اولین نکته‌ای که باید حین خرید مخزن آب به آن توجه نمایید توجه به جنس مخزن مورد نیاز است. درواقع تانکرهای فلزی گالوانیزه یکی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین تانکرهای فلزی برای ذخیره مخازن آب هستند. در مقابل در چند دهه اخیر در بازار مخازن ذخیره‌سازی آب، انواع مختلفی از تانکرهای پلاستیکی نیز روانه بازار شده‌اند. درواقع شما باید به ‌طور کامل با مزایا و معایب و ویژگی‌های ساختاری تانکرها آشنا باشید. سپس متناسب با نیاز خود مناسب‌ترین گزینه را انتخاب نمایید.

تانکرهای فلزی در مقایسه با تانکرهای پلاستیکی از قیمت‌های مناسبی برخوردار هستند. مهم‌تر از همه مخازن آب فلزی در مقایسه با تانکرهای پلاستیکی بسیار مقاوم هستند و از طول عمر بالایی برخوردارند. برای مثال در تانکرهای پلاستیکی در صورت تماس با اجسام تیز به‌راحتی سوراخ و دیگر قابل استفاده نخواهند بود. اما مخازن آب فلزی به‌ویژه مخازن گالوانیزه از مقاومت بالایی در مقابل خوردگی ضربات و اجسام تیز برخوردار هستند. در مقابل در صورت سوراخ شدن و حتی آسیب به آن‌ها قابل تعمیر و ترمیم هستند.

بهداشتی بودن مخزن

دومین مرحله در راهنمای خرید و انتخاب تانکر آب بهداشتی بودن آن است. بهداشتی بودن منبع آب به‌ معنای خاصیت ضد جلبک یا آنتی باکتریالی آن است. به ‌همین دلیل به ‌هنگام انتخاب مخزن آب باید از میزان مقاومت آن در مقابل اشعه‌های مضر خورشید مانند اشعه یو وی اطمینان حاصل کنید.

همچنین از تولیدکنندگانی که گواهی‌نامه‌های معتبر یا از نشان استاندارد و سیب سلامت برخوردارند، خریداری نمایید. به‌ همین دلیل مجموعه‌ای مانند صدرا انواع مخزن و تانکر آب فلزی را با بالاترین کیفیت و استانداردهای روز برای شما تولید خواهد کرد.

بررسی حجم ذخیره مورد نیاز

بررسی حجم ذخیره مورد نیاز

همگام خرید مخزن بررسی حجم ذخیره‌ای موردنیاز بسیار مهم است. چراکه شما باید از میزان آب مصرفی جهت ذخیره سازی به‌ طور کامل مطلع شوید. بدین منظور کارشناسان صدرا با استفاده از فرمول‌های محاسباتی دقیق متناسب با نوع نیاز شما میزان ذخیره مورد نیاز را خواهند سنجید. سپس متناسب با این میزان مناسب‌ترین تانکر را برای شما طراحی و خواهند ساخت. دقت داشته باشید که انتخاب مخزن آب متناسب با حجم نیاز شما بسیار حائز اهمیت است.

چراکه درصورتی‌که مخازن کوچک‌تر از نیاز خود را خریداری نمایید. ذخایر شما قبل‌از برآورده کردن نیازهای روزانه به اتمام خواهد رسید. در نتیجه با تخلیه شدن زود به زود مخزن، باعث خراب شدن پمپ آب نیز می‌شوید. درنهایت مشمول پرداخت هزینه‌های بسیاری خواهید گردید.

متقابلاً نیز انتخاب مخازنی بسیار بزرگ‌تر از حجم مورد نیاز شما می‌تواند با ذخیره و ماندن طولانی مدت آب شرایط را برای رشد میکروارگانیسم‌ها مهیا کند. در این حالت سلامت آب شما را به خطر خواهد افتاد.

توجه به محل نصب مخزن آب

توجه به محل نصب مخزن آب

قبل‌از انتخاب و خرید مخزن آب، شما باید محلی را که از قبل برای نصب آن انتخاب نموده‌اید به ‌خوبی بررسی کنید. برای مثال در صورت کوتاه بودن سقف و ارتفاع محل موردنظر برای نصب تانکر می‌توانید تانکرهای خوابیده و افقی را انتخاب نمایید. برای مکان‌هایی که از فضای کمتری برخوردارند و ارتفاع آن‌ها بیشتر است نیز می‌توانید تانکرهایی باریک‌تر و اما بلندتر به شکل عمودی خریداری نمایید.

به ‌همین دلیل توجه به محیط و فضای موردنظر برای نصب مخزن جهت خرید آن بسیار مهم است. از طرفی شما می‌توانید متناسب با شکل هندسی و ابعاد فضای خالی خود تانکرهای فلزی را در مجموعه صدرا سفارش و تحویل بگیرید.

نصب مخزن

پس‌از انتخاب و بررسی شرایط مورد نیاز جهت خرید مخزن آب نوبت به نصب مخزن خواهد رسید. قبل‌از انتخاب مخزن شما باید تعداد ورودی‌ها و خروجی‌های مخزن و حتی محل نصب مخزن را بررسی نمایید. به این دلیل که متناسب با محل نصب مخزن ورودی و خروجی‌های آن را متصل نمایید.

همچنین شما باید محل نصب مخزن را از قبل آماده کنید و زیرسازی مناسبی نیز برای آن انجام دهید. چراکه کف استقرار و نصب مخزن آب باید صاف و کاملاً تراز باشد.

قیمت مخازن آب

قیمت مخازن آب

مخازن فلزی دارای ساختار، اشکال، جنس، ابعاد و ضخامت‌های گوناگونی هستند. بااین‌حال قیمت هر کدام از این مخازن متناسب با ظرفیت، میزان ابعاد و ضخامت ورق‌های استفاده‌شده برای ساخت آن تعیین خواهد شد. از طرفی وجود نوسانات در بازار سبب گردیده که قیمت متریال اولیه در ساخت مخزن آب فلزی از قیمت‌های روزانه برخوردار باشد. ازاین‌رو شما باید جهت خرید مخزن آب از قیمت روز آن مطلع شوید.

پیشنهاد ما به عنوان یک راه‌حل ساده جهت اطلاع از قیمت‌های به‌روز انواع تانکرها و مخازن آب فلزی، مجموعه صدرا است. شما فقط کافی‌ست به درگاه اینترنتی مجموعه صدرا مراجعه و یا با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل فرمایید. تا با مشاوره رایگان متناسب با نیاز خود مناسب‌ترین مخزن را انتخاب و از قیمت روز آن مطلع شوید. ناگفته نماند مجموعه صدرا با استفاده از باکیفیت‌ترین متریال و همچنین استانداردترین تکنولوژی‌های روز دنیا انواع مختلفی از مخازن آب فلزی را طراحی و تولید خواهند کرد.

خرید مخزن آب فلزی

خرید مخزن آب فلزی

همان‌طور که اشاره شد مراجعه به شعبات معتبر از مهم‌ترین گزینه‌ها در خرید موفق برای مخزن آب است. به یاد داشته باشید ضمانت، گارانتی و کیفیت از مهم‌ترین نکاتی است که باید به تولیدکننده مخزن آب توجه نمایید. متأسفانه امروزه تعداد واسطه‌ها و همچنین تولیدکنندگان سودجو در بازار در حال افزایش است. بااین‌حال خریدی موفق می‌تواند برای افرادی که از اطلاعات کافی برخوردار نیستند بسیار دشوار باشد.

شما نیز اگر می‌خواهید خریدی مطمئن داشته باشید کافی است به مجموعه اینترنتی صدرا مراجعه نمایید و از مخازن آب تولید شده توسط این مجموعه دیدن کنید. مجموعه اینترنتی صدرا  با طراحی، تولید و نصب انواع مخزن آب به ‌خصوص مخازن فلزی شما را در زمینه خرید مخزن نیز راهنمایی خواهد کرد. کافی است شما با شماره‌های این مجموعه تماس حاصل فرمایید و از مجموعه اینترنتی صدرا  بهره‌مند شوید.

مجموعه اینترنتی صدرا انواع مخازن مختلف آب را از متریال‌های مختلفی تولید می‌کنند. این مخازن دارای ضخامت‌ها ابعاد و حجم‌های گوناگونی هستند. شما می‌توانید متناسب با نیاز خود آن‌ها را انتخاب و خریداری نمایید. از جمله مخازن تولید شده توسط مجموعه اینترنتی صدرا  از ویژگی‌های بی‌نظیری همچون طول عمر بالا، ضد جلبک بودن، دارای استاندارد بهداشتی بالا، خاصیت رسوب زدایی و … برخوردار هستند.

درنهایت

استفاده از مخازن آب جهت جلوگیری از مصرف بی‌رویه آب، پرداخت هزینه‌های بیشتر و همچنین دسترسی داشتن ۲۴ ساعته به ذخایر و منابع آب پیشنهاد می‌گردد. شما می‌توانید با ذخیره آب در مخازن آب به راحتی برای تمامی مصارف روزانه اعم از آب شرب تا موارد صنعتی از آن‌ها استفاده نمایید.

مجموعه اینترنتی صدرا به‌ عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تجهیزات صنعتی شناخته شده است. مجموعه اینترنتی صدرا  با تولید انواع مخزن آب فلزی توانسته تا به امروز با تولیداتی باکیفیت و خلاقانه رضایت صددرصدی مشتریان خود را به دست آورد. در این مطلب نیز تلاش نمودیم تا شما را با انواع مخزن آب فلزی و مزایای آن‌ها آشنا کنیم. امیدواریم با مطالعه این راهنمای خرید، گزینه مناسبی را برای خود انتخاب نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *