تنظیم دمای هوای مطبوع یکی از نیاز‌های اساسی در تمامی مکان‌های مسکونی، تجاری، صنعتی و… به شمار می‌رود. از همین رو تعبیه و نصب دستگاهی مانند دریچه خطی 30 درجه در هنگام ساخت المان داخلی ساختمان بسیار کاربردی است.

این دریچه وظیفه رفت و برگشت هوا به صورت مطبوع و همچنین تنظیم هوا را برعهده دارد.

دریچه مذکور در اماکن صنعتی، سالن‌های بزرگ، راهروهای بلند و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. توانایی پرتاپ هوا تا 70% از جمله ویژگی‌های این دریچه محسوب می‌شود.

جهت طراحی، تولید و نصب انواع کانال‌های تهویه مطبوع از جمله دریچه خطی 30 درجه می‌توانید با ما در گروه تنظیم تهویه صدرا در تماس باشید.

این مجموعه همواره در تلاش است تا بهترین خدمات را با بالاترین سطح کیفی متریال و به صرفه‌ترین قیمت عرضه نماید. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا با ویژگی‌ها و کاربرد دریچه خطی 30 درجه بیشتر آشنا شوید.

دریچه خطی 30 درجه چیست؟

دریچه خطی 30 درجه چیست؟

این دریچه بر اساس نام آن، قابلیت این را دارد که جریان هوا را با 30 درجه تغییر زاویه از خود عبور ‌دهد. این ابزار تهویه هوا فرآیند رفت و برگشت هوا و همچنین تخلیه هوا را بر عهده دارد.

این دریچه‌های خطی وسیله‌ای ضروری در ساختمان‌ها هستند که وظیفه ایجاد هوای گرم یا سرد را برعهده دارند.

دریچه مذکور به عنوان نوعی از دریچه‌های چهارگوش شناخته می‌شود و آن را بر روی انواع .0 مانند لوله خرطومی و لوله اسپیرال نصب می‌کنند.

این نوع دریچه‌ها از سطح مفید و مناسب و همچنین افت فشار کم برخوردار هستند. در این دریچه‌ها با ترکیب و اضافه کردن پره‌های عمودی و افقی می‌توان فضای پخش سه طرفه، چهار طرفه و… تولید کرد.

اما به طور معمول دریچه خطی 30  درجه در نوع یک طرفه آن و نصب در سقف و یا قسمت پیشانی دیوار کاربرد بیشتری دارد.

نوع دو طرفه این دریچه نیز بیشتر در نقاطی به دور از دیوارهای جانبی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ویژگی‌های دریچه خطی 30 درجه

ویژگی‌های دریچه خطی 30 درجه

دریچه خطی 30 درجه در دو نوع مدل یک طرفه و دو طرفه تولید و عرضه می‌شود.  مدل یک طرفه این دریچه در داخل دیوار و قسمت پیشانی آن و یا در برخی مواقع سقف کنار دیوار جانبی نصب می‌شود.

نوع دو طرفه آن نیز بر روی سقف و به دور از دیوارهای کناری مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین این دریچه‌ها قابلیت نصب تا ارتفاع سقف 4 متر را دارند.

این دریچه یکی از انواع دریچه‌های پرکاربرد و پرطرفدار است که عمل ورود هوا و پخش آن در فضا را به خوبی و به طور کامل انجام می‌دهد.

دریچه خطی 30 درجه را در اشکال مختلف مربعی و مستطیلی تولید می‌کنند. دریچه مستطیل شکل را بیشتر در راهروهای باریک و بلند و یا فضاهای کم عرض با طول زیاد مورد استفاده قرار می‌دهند.

در مقابل در مکان‌هایی که دارای نقاط کنجی هستند و به توزیع هوای دوطرفه نیاز دارند از دریچه مربعی استفاده می‌شود.

هرچه‌ قدر که این دریچه‌ها طول بلندتری نسبت به عرض داشته باشند از ظاهر بهتری برخوردا‌راند. به این معنی که این دریچه با عرض باریک و طول زیادی که دارد شکل متناسبی به خود گرفته و در زیبایی المان داخلی ساختمان تأثیرگذار است.

به علاوه این مدل به دلیل داشتن زاویه دید کمی که داخل دریچه دارد برای هوای برگشتی در سقف و یا نصب در داخل دریچه بازدید زیرفن کویل مناسب است.

رنگ اصلی این دریچه‌ها پودري الكترواستاتيك سفيد ‌(رال ۹۰۱۶) است. اما در صورت تمایل می‌توان رنگ مورد دلخواه را برای این وسیله سفارش داد.

دریچه‌های خطی که توسط گروه تهویه صدرا تولید می‌شوند

در انواع ابعاد قاب پروفیل پره با مرغوب‌ترین جنس آلومینیومی اکسترود شده به همراه رنگ ایکترو استاتیک کوره‌ای می‌باشند. به همین خاطر این ابزار در برابر ضربه و زنگ‌زدگی و همچنین رطوبت، مستحکم و مقاوم می‌باشد.

بر اساس همین ویژگی دریچه خطی 30 درجه را می‌توان در محیط‌های مرطوب نیز مورد استفاده قرار داد.

همچنین شما می‌توانید در هنگام خرید این دریچه آن را به صورت اسیدشویی شده و فاقد هرگونه پوشش رنگی سفارش دهید.

یکی از ویژگی‌های منحصربه ‌فرد این دریچه این است که برای کنترل و تنظیم جریان هوا می‌توان دمپر بر روی آن نصب کرد. با نصب دمپرهای برقی یا دستی بر روی درچه خطی 30 درجه، شما به راحتی می‌توانید درجه عبور هوا را کنترل کرده و آن را به دلخواه تنظیم کنید.

در این دریچه با توجه به نوع آن، توزیع هوا در یک، دو، سه و چهار جهت انجام می‌پذیرد.

مزایای استفاده از دریچه خطی 30 درجه

مزایای استفاده از دریچه خطی 30 درجه

طبیعتا استفاده کردن از دریچه مذکور راحتی و رفاه را برای اهالی ساختمان به همراه خواهد داشت. در اینجا قصد داریم چند مورد از مزیت‌هایی که این دریچه می‌تواند داشته باشد را ذکر کنیم. از جمله مزایای دریچه خطی 30 درجه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دریچه‌های نام برده شده قابلیت این را دارند که در کنج دیوارها با هر زاویه‌ای که بخواهید ساخته و نصب شوند.
  • دارای قابلیت محدود کردن زوایای جهت‌دهی هوا برای به‌کارگیری حداکثر راندمان جریان هوا
  • توانایی پرتاپ هوا تا 70% در دریچه‌های نصب شده در داخل دیوار؛ که این آمار پرتاب، بالاترین درصد را در میان سایر دریچه‌ها دارا است.

این دریچه علاوه بر مزایایی که در بالا گفته شد دارای تجهیزات جانبی نیز هست که در زیر به آنها اشاره شده است:

  • دمپر پشت دريچه از جنس ورق گالوانيزه، موازي مدل PD
  • دمپر پشت دريچه از جنس پروفيل آلومينيوم 7و8 مدل OD
  • دمپر كانال موتوري اتوماتيك مدل MOSQPDTV

با نصب و راه‌اندازی دریچه خطی 30 درجه شما می‌توانید از تمام مزایا و تجهیزات جانبی آن استفاده نمایید. همچنین می‌توانید ازهوای مطبوع ایجاد شده در فضا  نهایت لذت را ببرید.

دریچه خطی 30 درجه چه کاربردهایی دارد؟

دریچه خطی 30 درجه چه کاربردهایی دارد؟

دریچه‌ خطی 30 درجه از جمله وسایل کاربردی و مورد نیاز در ساختمان‌ها به شمار می‌آید. این دریچه وسیله‌ای مخصوص است که جهت تنظیم گرمایش و سرمایش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این ابزار تهویه هوا را برای مکان‌هایی بیشتر به کار می‌برند که در آنها طول پرتاب هوا با برد زیاد و و با زاویه 30 درجه مورد نیاز باشد.

این دریچه از طریق دمش و مکش هوا عمل سرمایشی و گرمایشی کردن هوا را انجام می‌دهد. ازاین دریچه در تمام فضاهای تجاری، اداری، مسکونی- شخصی، انواع سالن‌ها، راهروهای طولانی و… استفاده می‌شود.

از آنجایی که پره‌های تعبیه شده بر روی این دریچه ثابت هستند توانایی این را دارند که حرکت هوا را در یک برد زیاد و به صورت یک سرباز و دو سرباز در کنار هم داشته باشند.

از طریق این قابلیت معماران می‌توانند بسیاری از نیازهای داخلی ساختمان را برطرف کنند. اگر بخواهیم زیبایی در معماری ساختمان را در نظر بگیریم نصب این دریچه در ارتفاع کم نسبت به طول آن از لحاظ بصری چشم‌نوازتر خواهد بود.

همانطور که قبل‌تر گفته شد این دریچه را می‌توان در قسمت‌های بالایی دیوار (نزدیک به سقف) و بر روی سقف نصب کرد. همچنین این دریچه قابلیت نصب بر روی سقف‌های کاذب و سقف‌های معمولی، گچی، سیمانی، چوبی و آجری را دارد.

اما در صورتی که دریچه خطی 30 درجه به صورت سفارشی تقویت شود، می‌توان آن را در قسمت‌های نزدیک به کف و بر روی دیوار نصب کرد.

بر همین اساس می‌توان گفت که دریچه خطی 30 درجه را می‌تون هم برای سیستم‌های حرارتی و برودتی Heating & Cooling)) و هم به عنوان یک سیستم تهویه هوا مطبوع (Ventilation) مورد استفاده قرار داد.

نحوه نصب دریچه

نحوه نصب دریچه خطی 30 درجه

برای اینکه بتوان از تمامی مزایای این دریچه به طور کامل بهره ‌برد بایستی با نحوه نصب دریچه خطی 30 درجه به طور کامل آشنا شد.

معمولا یک سری پیچ آماده بر روی قاب چوبی دریچه قرار دارند که با استفاده از آنها می‌توان دریچه را بر روی کانال هوا نصب کرد. در صورت تمایل می‌توانید به همراه دریچه برای آن به صورت موازی یا متقابل دمپر نصب کنید.

جهت افزایش فشار هوای ایجاد شده در پشت دریچه خطی و یکنواخت کردن جریان آن در هنگام عبور از پره‌ها می‌توانید از پلنیوم باکس استفاده کنید. این ابزار را می‌توانید به صورت مونتاژ شده و یا مجزا تهیه و خریداری نمایید.

در صورتی که پلنیوم باکس را همراه با کانال فلکسیبل بین کانال‌های اصلی هوا نصب گردد، جاگیری کانال با کیفیت بیشتر انجام می‌شود. همچنین با این شیوه هزینه‌های جانبی کانال‌کشی کم شده و نصب دریچه خطی مقرون‌به‌صرفه‌تر می‌شود.

برای نصب دقیق دریچه خطی 30 درجه نیاز است تا اندازه آن را درست مطابق با جایگاه آن بر روی کانال هوا انتخاب کرد.

در صورتی که اندازه دریچه مورد نیازتان در بازار به صورت آماده وجود نداشت می‌توانید آن را مطابق با نیاز و سلیقه خود از طریق این مجموعه سفارش دهید.

قیمت دریچه در تنظیم تهویه صدرا

قیمت دریچه خطی 30 درجه در تنظیم تهویه صدرا

این دریچه از رنگ‌های پودری الکترواستاتیک ساخته می‌شود. این دریچه از جنس ورق آلومینیوم، فولاد گالوانیزه و یا ورق‌های استیل استنلس (ضد زنگ (در گروه صنعتی تهویه صدرا ساخته می‌شود که برای مشتریان قابل سفارش است.

علاوه بر این از طریق گروه صنعتی ما می‌توانید مطابق با طراحی داخلی ساختمان‌تان، رنگ دلخواه و مورد نیازتان را سفارش دهید.

با توجه به آنچه که تاکنون گفته شد. قیمت دریچه خطی 30 درجه به فاکتورهای خاصی بستگی دارد. در واقع قیمت‌گذاری این نوع دریچه با توجه به مواردی مانند: نوع جنس، رنگ، ابعاد، وجود دمپر، پلنیوم باکس و… متغیر می‌باشد.

اگر قصد خرید این وسیله کاربری را دارید بهتر است آن را از تولیدکننده به طور مستقیم تهیه کنید. همچنین دقت کنید که آن را در مرکزی تهیه کنید که از جنس مرغوب و با کیفیت در ساخت دریچه‌های خطی 30 درجه استفاده می‌کند.

گروه تنظیم تهویه صدرا با طراحی، تولید و نصب انواع کانال‌های تهویه مطبوع یکی از بهترین سازندگان در این زمینه شناخته می‌شود. شما می‌توانید این دریچه را با بالاترین کیفیت و در ابعاد مختلف از طریق همین صحفه سفارش دهید.

در صورت نیاز به دریافت مشاوره می‌توانید. از طریق شماره‌های مندرج بر روی سایت با مشاورین مجرب مجموعه در تماس باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *