کانال‌کشی‌
ها درکلیه ساختمان‌ها با هدف و کاربری‌های گوناگون و عمدتاً وابسته به نوع سیستم تهویه مطبوع می‌باشد. کانال‌کشی دستگاه هواساز نیز رابطه مستقمی با نوع سیستم تهویه مطبوع دارد.

کانال‌کشی هواساز در سیستم‌های کانال‌کشی‌های ساختمانی (داخلی و خارجی) با هدف اصلی ایجاد گردش هوای مطبوع در محیط می‌باشد.

در واقع از کانال‌کشی به منظور تغییر کیفیت هوایی که در فضای موجود در جریان می‌باشد انجام می‌گیرد.

شرکت تهویه صدرا یکی از بهترین شرکت‌های کانال سازی و کانال‌کشی دستگاه هواساز می‌باشد که سابقه درخشانی در زمینه طراحی و اجرای انواع کانال انتقال هوا را دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی تخصص‌تر این موضوع بپردازیم.

کانال‌کشی دستگاه هواساز

کانال‌کشی دستگاه هواساز

این دستگاه همانطور که از نامش پیداست، دستگاهی است که جهت ایجاد تهویه محیط و رسیدن به دما و رطوبت مناسب تعبیه می شود و بدیهی است که برای انتقال هوا از این دستگاه همچون چیلر، کولر آبی و اگزاست فن باید کانال‌کشی انجام شود.

 کانال‌کشی هواساز باید به‌گونه‌ای طراحی و اجرا شود که هم از نظر هزینه و هم از نظر مصرف انرژی کاملا بهینه باشد.

کانال‌سازی یا کانال‌کشی صرفاً به دلیل انتقال هوا از منبع به محیط مورد نظر اجرا می‌شود که طراحی، محاسبه، ساخت و اجرای آن باید به دست کارشناس مربوطه صورت گیرد.

این دستگاه یکی از اصلی‌ترین دستگاه‌های تهویه مطبوع است که در مسیر چیلر و بویلر با کانال هوا قرار می‌گیرد. از این دستگاه عظیم‌الجسته معمولاً در صنایع استفاده می‌شود و دما و رطوبت محیط را کنترل می‌کند.

این شرکت به کمک کارشناسان حرفه‌ای و با تجربه خود که سالها است در این زمینه (محاسبه و طراحی کانال هواساز) فعالیت دارند، بهترین طراح را به مشتریان خود ارائه داده و همین موضوع به کاهش هزینه‌های آنها کمک شایانی می‌نماید.

نکات قابل توجه برای محاسبه و طراحی کانال‌کشی هواساز

نکات قابل توجه برای محاسبه و طراحی کانال‌کشی هواساز:

  • به هنگام طراحی و محاسبه کانال باید سایز و ابعاد کانال و سرعت هوا را با توجه به کاربری فضا در نظر گرفت.
  • جا نمایی صحیح تیک آف (جدا کننده هوا داخل کانال)
  • در طراحی این کانال، باید ابعاد دریچه‌ها (دریچه مخفی، دریچه خطی، دریچه برگشت و…) با توجه به کاربری فضا را نیز پیش‌بینی کرد.
  • در جانمایی درست و دقیق دریچه ها دقت شود، بعنوان مثال در بسیاری از پروژه‌ها دریچه ها در ارتفاع بسیار بالا قرار گرفته و هوا از سرعت کافی برای ایجاد سرمایش و گرمایش برخوردار نیست.
  • در طراحی کانال باید با توجه به نیاز پروژه، بهترین نوع کانال از نظر سطح مقطه آن (کانال اسپیرال و کانال مستطیل و …) را انتخاب کرد تا از بهترین نتیجه حاصل شود.
  • تغییر سایزها و افت فشار و سرعت مورد نیاز هوا نیز دقت کافی داشته باشید.
  • به منظور جلوگیری از از صدای ناهنجار باد در کانال‌های هواساز باید سرعت و فشار هوا با دقت محاسبه شود.
  • در طراحی این نوع کانال‌های مسیریابی، جانمایی کانال و همچنین عدم آسیب به سازه و معماری پروژه بسیار حائزه اهمیت می‌باشد.
مزایای کانال کشی دستگاه هواساز

مزایای کانال کشی دستگاه هواساز

از جمله مزایای کانال‌کشی دستگاه هواساز می‌توان به؛ جنس مطلوب پیش عایق، وزن پایین، سرعت نصب و اجرای بالا، عایق بودن به صدا و لرزش، خاصیت ضد حریق و ضد قارچ و باکتری بودن کانال پیش عایق در کنار یکپارچه ساختن شبکه کانال‌ اشاره کرد.

انواع کانال‌کشی دستگاه هواساز

انواع کانال‌کشی دستگاه هواساز

مدل‌ها و فرم‌های متنوعی از کانال‌های انتقال هوا در سالیان گذشته طراحی و تولید شده‌اند که به طور کلی انواع کانال هوا را می‌توان در 2 دسته؛ ساختاری و فرمیک تقسیم‌بندی کرد:

  • کانال هوای چهارگوش
  • کانال هوای چهارگوش:

این کانال همانطور که از نامش مشخص است، دستگاهی می‌باشد که برای ایجاد تهویه محیط و رسیدن به دما و رطوبت مناسب تعبیه می‌گردد و بدیهی است که در انتقال هوا از این دستگاه همچون چیلر، کولر آبی و اگزاست فن باید کانال‌کشی صورت گیرد. کانال‌کشی هواساز باید به گونه‌ای طراحی و اجرا گردد که هم از نظر هزینه و هم از لحاظ مصرف انرژی کاملا بهینه باشد.

  • کانال هوای گرد (در بازار گاهاً به نام اسپیرال هم شناخته می شود
  • کانال هوای گرد (در بازار گاهاً به نام اسپیرال هم شناخته می شود):

این دسته از کانال‌ ظاهری به شکل دایره یا بیضی دارد که آمارها نشان می‌دهد، این نوع کانال‌های هوا پرفروش‌تر از کانال هوای مربعی یا چهارگوش می‌باشند، علت این پرطرفدار بودن این است که کانال‌های اسپیرال بازدهی بیشتری در برابر کانال مربعی دارند.

کانال هوای گرد جهت موارد مختلف و متنوعی استفاده می شوند، به عنوان مثال؛ در سوله‌های ورزشی یا در انواع کارخانه‌ها و کارگاه‌ها از این نوع کانال هوا استفاده می‌کنند.

قیمت کانال کشی دستگاه هواساز

قیمت کانال کشی دستگاه هواساز

قیمت کانال‌کشی دستگاه هواساز به فاکتورهای مختلفی همچون؛ متراژ ورق استفاده شده، نوع ورق، هزینه طراحی، محاسبه و ساخت، هزینه اجرا و حمل آن تا پروژه بستگی دارد.

به همین دلیل تا کارشناس شرکت تا از پروژه بازدید نکند و اندازه‌گیری‌های لازم را انجام ندهد نمی‌توان رقمی را به عنوان قیمت کانال ‌هواساز بیان کرد.

شرکت تهویه صدرا به آدرس اینترنتی «tahviehsadra.com»، بهترین شرکت کانال‌سازی در تهران می‌باشد که خدمات خود را در کیفیت بسیار بالایی به مشتریان عزیز ارائه می‌دهد.

جهت دریافت خدمات می‌توانید؛ تماس بگیرید تا کارشناسان ماهر ما در این شرکت جهت بازدید و اندازه‌گیری‌های لازم و ارائه پیش فاکتور در پروژه حاضر شوند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *