هود چیست؟

 

دلیل  نصب هود در آشپزخانه و مکانهای صنعتی چیست؟ همانطور که میدانیم در هنگام آشپزی بوی ناشی از پخت و پز در فضای خانه و آشپزخانه پر میشود و برای از بین بردن این بو باید از هود استفاده نمود .
برای نصب هود در آشپزخانه های واحدهای مسکونی و آشپزخانه های صنعتی اولین قدم نصب کانال میباشد . هود نصب شده در آشپزخانه ها با مکش هوا ، بو و حرارت ناشی از غذا و گرما را از محیط آشپزخانه به بیرون هدایت میکند .
مهمترین موضوع در خانه هوای مطبوع و بوی خوش میباشد به همین دلیل باید در انتخاب هود دقت لازم را داشت . در انتخاب هود باید از کیفیت و قدرت آن مطمئن بود . برای نصب هود باید از کارشناسان این رشته کمک گرفت تا در بهترین نقطه ی آشپزخانه نصب شود .

برای انتخاب هود باید به سبک و مدل کابینت توجه نمود
اگر در آشپزخانه شما کابینت جزیره ای نصب شده است هود مناسب این نوع کابینت هود جزیره ای میباشد . اگر آشپزخانه شما کوچک میباشد بهترین گزینه برای شما هودهای زیر کابینتی ( ساده ، مخفی ، کشویی) میباشد .

هودهای مورب و توربولاین مناسب کابینتهایی به سبک مدرن و کلاسیک میباشد .

انواع هودهای صنعتی :

?هودهای صنعتی محصور کننده
مزایای اصلی هود محصور کننده مکش ذرات آزاد شده از پخت و پز در هوا میباشد . هود محصور کننده یکی از بهترین نوع های هودهای صنعتی میباشد . دیگر مزایای این هود نگهداری ذرات و آلاینده ها داخل خود میباشد. با استفاده از هود محصور کننده میتوان در مصرف انرژی صرفه جویی نمود . هود های محصور کننده ایمن ترین نوع هود برای محیط کار و افراد شاغل در محیط میباشد .

?هود های صنعتی بیرونی
هودهای صنعتی بیرونی به هودهای دیواری و مرکزی اتقسیم میشوند . شکل ظاهری این هودها به صورت مربعی طراحی میشود و براساس مکانی که نصب میگردد اندازه گیری و ساخته میشود . این هودها مناسب رستورانها و فست فودی ها میباشد .

?هود چکمه ای
هود چکمه ای از لحاظ ظاهر مثل هود جعبه ای میباشد . هود چکمه ای به دو دسته تقسیم میشود . نوع اول این نوع هود فقط هوای داخل و ذرات چربی و بو را از محیط داخل به وسیله ی کانالها به بیرون هدایت میکند . نوع دوم این نوع هود عملکرد متفاوتی دارد ، بعد از مکش هوا و ذرات چربی و بوی بد عمل تصفیه را انجام داده و هوای مطبوع و پاک را وارد فضا میکند .

انواع فیلترها هود های صنعتی و آشپزخانه ای

فیلتر آلومینیومی
فیلتر توری
فیلتر نمدی
فیلتر پارچه ای
فیلتر هایی که از جنس فلز میباشند بیشتر مواقع برای هودهای صنعتی و کارخانجات استفاده میگردد .
فیلتر های موجود در هودها قابلیت جذب چربی و بخار موجود در فضا را دارند.
برای عملکرد بهتر هودها بهتر است هر چند وقت یکبار این فیلترها تمیز و شستشو شود .

جنس هود از استیل ضد زنگ و آلومینیوم میباشد .
هودها به تک جداره و دو جداره تقسیم میشود .
هود های تک جداره هوای نامطبوع و چربی های معلق در هوا را به وسیله ی کانال های نصب شده به بیرون از محیط هدایت میکند ولی هودهای دو جداره همین عملکرد را انجام میدهد .با تصفیه ی هوا ، هوای خنک و تازه را وارد محیط نموده و همین فرایند باعث میشود دود و بخار با سرعت بیشتری از محیط خارج شود .

نصب هود مخفی در آشپزخانه
فروش هود صنعتی و خانگی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *