قیمت-خرید-انواع-دریچه-های-خطی-تهویه-صدرا

امروزه برای تمامی ساختمان‌ها از دریچه‌های هوا استفاده می‌شود. اما دریچه‌ها دارای انواع مختلفی هستند که ممکن است هر نوع برای شرایط خاصی مناسب باشد.

دریچه خطی مدلی از پرکاربردترین دریچه‌های هوا است که به راحتی در مکان‌های مختلف همانند ساختمان‌ها با متراژ بالا، راهروهای طولانی، مکان‌های عمومی و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ما در گروه تنظیم تهویه صدرا، انواع دریچه‌ خطی را با استفاده از بهترین متریال، تحت نظارت استادکاران مجرب، براساس ابعاد مدنظر شما و با قیمت مناسب تولید و عرضه می‌کنیم.

در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی قیمت انواع دریچه‌های خطی، انواع مدل‌های دریچه خطی و… بپردازیم.

دریچه خطی چیست؟

دریچه‌های خطی یا اسلات برای دمش و مکش هوا، معمولا در تجهیز تهویه مطبوع مورد استفاده قرار می‌گیرند. مدل طراحی و شیوه ساخت این دریچه‌ها به صورتی است که به راحتی دم و مکش هوا را انجام می‌دهد.

اغلب منتقل شدن هوا به وسیله این دریچه‌ها، به صورت متعادل انجام می‌گیرد. این مدل از دریچه‌ها به عنوان جایگزینی مناسب برای دریچه‌های عرضه و اگزوزو سنتی، به کار می‌رود.

خروج هوا در دریچه‌های خطی به طور مستقیم به پلنیوم باکسی که در قسمت پشتی آن قرار گرفته است، بستگی دارد. زیرا هوا به حالت یک‌دست درون این باکس پخش می‌شود.

در زمان نصب دریچه‌های خطی بهتر است که به ارتفاع نصب، سرعت انتقال هوا، شدت پرتاب، منطبق بودن دریچه با باکس پلنیوم و… دقت نمایید.

انواع دریچه‌های خطی

انواع دریچه‌های خطی

دریچه خطی را بر طبق محل قرارگیری به دو دسته ثابت و متغیر تقسیم می‌شود.

از دیگر انواع دریچه‌های خطی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دریچه هوا خطی: دریچه خطی هوا، در قسمت انتهایی سیستم تهویه و بعد از پلنیوم باکس قرار گرفته است. این دریچه وظیفه پخش مداوم جریان هوا را بر عهده دارد. از کاربردهای این دریچه، سیستم هوارسانی سرمایشی و گرمایشی است که در ساختمان‌های بزرگ نصب می‌شود.

دریچه کولر خطی

دریچه کولر خطی:

اغلب سیستم سرمایشی به صورت یکپارچه است و برای انتقال و پخش همگن هوا، به دریچه کولر خطی نیاز است.

دریچه خطی با دمپر: به منظور انتقال، پخش و پرتاب بیشتر هوا، به دمپر نیاز داریم. برای نصب دمپر بهتر است در ابتدا، عمق پشت دریچه اندازه‌گیری شود و بعد نسبت به نصب اقدام نمایید.

فایده بهره بردن از دمپر، برگیری از وارد شدن هر نوع هوای بیرون به همراه گردوغبار به داخل محیط است.

دریچه خطی صفر، 15، 30 و 90 درجه: پره‌های دریچه خطی، در حالت کلی دارای زاویه‌های صفر، 15، 30 و 90 درجه بوده، که تغییر پذیر نیستند. معمولا براساس مکان قرار گرفتن و نیازمندی مشتریان، یکی از مدل‌های فوق به کار برده می‌شود.

دریچه-خطی-1،-2-و-3-طرفه

دریچه خطی 1، 2 و 3 طرفه:

شیوه قرار گرفتن پره‌ها معمولا به حالت‌های چپ، راست، بالا، پایین و مستقیم است. با توجه به محل دریچه، از مدل‌های یک، 2 و یا سه طرفه استفاده می‌شود.

دریچه یک طرفه فقط به طرف یک سمت، دو طرفه در دو جهت مخالف و پره‌های 3 طرفه در دو جهت مخالف و یک جهت مستقیم می‌تواند هوا را به جریان درآورد.

با توجه به تنوعی که در دریچه‌های خطی وجود دارد، می‌توانید براساس نوع فضا و مکان، متراژ ساختمان و… بهترین مدل را انتخاب نموده و ساخت آن را به استادکاران ما در گروه تنظیم تهویه صدرا بسپارید.

قیمت خرید انواع دریچه‌ های خطی براساس جنس

قیمت خرید انواع دریچه‌ های خطی براساس جنس

همانطور که می‌دانید از متریال مختلفی برای ساخت دریچه‌های خطی استفاده می‌شود. در واقع قیمت دریچه‌ها در جنس‌های مختلف متفاوت است.

قیمت انواع دریچه‌های خطی براساس جنس، شامل موارد زیر است:

دریچه خطی پلاستیکی:

این مدل از دریچه، از جنس پلاستیک PVC یا ABS است. در ابعاد و سایزهای مختلفی  تولید شده که بهترین مزیت آن، قابل شستشو بودن با آب است. این متریال دارای تنوع رنگ، استحکام زیاد و مقاوم در برابر فرسایش است. به همین جهت می‌توانید برای مناطق مرطوب، از این جنس استفاده کنید.

نسبت قیمت این دریچه براساس ابعاد و رنگ نیز متغیر است.

دریچه خطی چوبی:

دریچه خطی چوبی:

این مدل به وسیله چوب یا ورق‌های ام دی اف ساخته می‌شود. طراحی و رنگ این متریال بسیار خاص و لاکچری بوده، به همین جهت به گزینه مورد علاقه دیزاینرها بدل شده است. معمولا قیمت این مدل برطبق ابعاد، دمپر و… متغیر است.

دریچه خطی آلومینیومی:

برای ساخت این دریچه، از آلومینیوم مرغوب و باکیفیت استفاده می‌شود. این متریال دارای مقاومت در برابر اکسیدشدگی بوده و وزنی سبک دارد. قیمت این مدل براساس رنگ، ابعاد و دمپر می‌تواند متفاوت باشد.

دریچه خطی گالوانیزه

دریچه خطی گالوانیزه:

این دریچه از جنس ورقه روغنی تولید می‌شود. با توجه به ضعفی که در مقابل رطوبت دارد، قیمت آن کمتر است. بعضا برای کاهش هزینه، از این دریچه‌ها استفاده می‌کنند.

جهت اطلاع دقیق از قیمت‌ها، می‌توانید جنس و مشخصات دریچه مد نظر خود را برای ما ارسال کنید، تا قیمت نهایی به شما اعلام شود.

قیمت خرید انواع دریچه‌های خطی براساس ابعاد

قیمت خرید انواع دریچه‌های خطی براساس ابعاد

معمولا ابعاد دریچه‌ها براساس مکان و متراژ ساختمان متفاوت است. به همین جهت افزایش یا کاهش ابعاد، تاثیری مستقیم بر روی میزان متریال به کار برده و قیمت نهایی دریچه دارد.

همچنین مدل قرارگیری پره‌ها نیز از مواردی است که می‌تواند بر روی قیمت موثر باشد. جهت اطلاع از قیمت‌ها، می‌توانید با تیم پشتیبانی ما در ارتباط باشید .

قیمت خرید انواع دریچه‌های خطی براساس رنگ

قیمت خرید انواع دریچه‌های خطی براساس رنگ

جدا از تنوع در متریال، تفاوت در رنگ نیز وجود دارد. رنگ‌ها اغلب برای دریچه‌های پلاستیکی، گالوانیزه و آلومینیومی به کار برده می‌شوند.

براساس رنگی که برای دریچه انتخاب می‌کنید. قیمت آن می‌تواند متفاوت باشد.

رنگ‌های مورد استفاده اغلب شامل سفید الکترواستاتیک، طوسی الکترواستاتیک، مشکی الکترواستاتیک و کرم الکترواستاتیک می‌باشد که قیمت هریک نیز متفاوت است.

ما در گروه تنظیم تهویه صدرا، انواع دریچه‌های خطی را طراحی و تولید می‌نماییم، همچنین دارای استادکار نصاب نیز هستیم که می‌تواند به صورت حضوری در شهر تهران، نسبت به نصب اقدام کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *