به دنبال نصاب فلاشینگ تهران و سایر شهرها هستید؟ کارشناسان ما قادر خواهند بود خدمات نصب فلاشینگ را با بهترین کیفیت برای شما انجام دهند. کیفیت فلاشینگ در سال‌های اخیر به یک کلیدواژه در صنعت ساخت‌وساز، به ویژه در خانه‌سازی تبدیل شده است و در سال 2016، استاندارد داوطلبانه ای راه اندازی شد که برای ارائه اطلاعات در مورد طراحی، کیفیت ساخت و هزینه‌های جاری یک خانه به مصرف کنندگان کاربرد دارد.

استفاده ار نیروی غیرمتخصص نصاب فلاشینگ باعث ایجاد مشکلات زیادی خواهد شد. یکی از منابع کلیدی این ناهماهنگی موضوع کار و عدم توجه به جزئیات است؛ به عنوان مثال، در تاسیسات عایق، پل حرارتی (ناشی از شکستگی در لایه عایق) می‌تواند به طور قابل توجهی عملکرد انرژی یک خانه را تضعیف کند و به طور بالقوه منجر به مشکلاتی در تراکم شود. بنابراین، با پیروی از بهترین روش‌ها، می‌توان به راحتی از این مشکلات جلوگیری کرد.

از کجا یک نصاب فلاشینگ حرفه‌ای پیدا کنم؟

ما در تیم حرفه‌ای خود، تمامی خدمات نصب فلاشینگ را با کمک تیم مجرب خود انجام خواهیم داد و شما عزیزان در صورت نیاز به این خدمات، می‌توانید با کارشناسان سایت ما در ارتباط باشید.

نصب فلاشینگ و نکات مهم

دو رویکرد برای عایق‌های با عملکرد برتر وجود دارد؛ عایق بین و بیرون ناودانی و عایق بین و داخل ناودانی. صرف نظر از اینکه کدام رویکرد انتخاب شده است، بهترین عمل باید این باشد که دو لایه عایق ثابت باشند تا در ساخت و ساز هیچ فضای هوایی بین آنها قرار نگیرد.

فاصله بین هر گل میخ باید به دقت اندازه گیری شود تا از تناسب آنها اطمینان حاصل گردد. سپس تخته‌های عایق را می‌توان با یک اره دندانه دار به اندازه برش داد. همچنین عایق باید همسطح با وجه بیرونی گل میخ‌ها نصب شود و چوب نرم کار شده در جای خود ثابت گردد تا از حرکت تخته‌ها در داخل حفره جلوگیری به عمل آید. برای محدود کردن نشت هوا، هر گونه شکاف یا نفوذ از طریق لایه عایق – مانند سوکت‌های پریز – باید با یک درزگیر انعطاف پذیر یا ترکیبی از فوم پلی اورتان انعطاف پذیر و یا معادل آن پر شود. یک لایه کنترل بخار نیز باید در سطح داخلی گل میخ نصب نمود که آن را می‌توان با گچ تخته چک بخار، ورق پلی اتیلن یا با چند لایه درزگیر دیوار خشک فراهم کرد.

اطلاعات تکمیلی

یک نصاب فلاشینگ باید بداند سیستم‌های قاب چوبی دارای یک لایه تخته رشته ای جهت دار یا تخته سه لا است که به صورت خارجی گل میخ‌ها به همراه یک غشای تنفسی محکم می‌شود. سپس یک لایه عایق پیوسته دوم می‌تواند به صورت خارجی به غشای تنفسی نصب گردد. تخته‌های عایق باید مطابق با دستورالعمل سازنده قاب چوبی مهار شوند. اگر این راهنما در دسترس نباشد، تخته‌های عایق باید به آرامی لبه دار شوند تا پیوستگی حفظ شود و اتصالات به دقت با ناودانی‌های چوبی زیرین، ریل‌ها و صفحات کفی ردیف گردند.

میخ‌های گالوانیزه با سر بزرگ را می‌توان برای نگه داشتن تخته‌های عایق قبل از اینکه با بند چوبی مناسب به ورقه سنگ تراشی ببندند، استفاده کرد.

عایق بین و داخل ناودانی

لایه عایق حفره گل میخ باید با سطح داخلی گل میخ‌ها همسطح باشد و می‌توان دوباره از چوب‌های نرم برای ایجاد توقف استفاده کرد. هر شکافی باید با یک درزگیر انعطاف پذیر یا فوم پلی اورتان انعطاف پذیر و همچنین درزگیر انعطاف پذیر پر شود. سطح خارجی گل میخ‌ها نیز باید با روکش تخته ای یا تخته سه لا نصب گردد.

گچ تخته‌های عایق شده باید تقریباً 5 میلی متر از ارتفاع کف تا سقف بریده شوند. اتصالات ورق باید به آرامی با اتصالات حداقل 10 میلی‌متر از لبه‌های بسته‌شده ورق چسبانده شوند و هر اتصالی باید حداقل 19 میلی‌متر روی گل میخ‌های قاب چوبی بچرخد. در جایی که اتصالات بین صفحات تخته گچ عایق بندی شده توسط گل میخ‌های اسکلت چوبی پشتیبانی نمی شود، ناودین‌های چوبی باید نصب شوند.

یک نصاب فلاشینگ باید بداند ورق‌های گچ عایق بندی شده باید در مرکز روی ناودانی‌های چوبی قرار گرفته و با استفاده از پیچ‌های دیوار خشک در مراکز 300 میلی متری (یا 200 میلی متری در گوشه‌های خارجی) یا میخ‌های گالوانیزه سر بزرگ در مراکز 150 میلی متری ثابت شوند. اتصالات باید مستقیماً در حالی که سر آنها درست در زیر سطح گچ تخته تعبیه شده است هدایت گردند. آنها باید حداقل 25 میلی متر به گل میخ‌ها نفوذ کرده و بدون اینکه مستقیماً از چوب نفوذ کنند، باید مراقب بود که میخ‌ها یا پیچ‌ها زیاده روی نکنند.

مقاوم سازی

تفاوت دما بین قسمت ورودی و داخل یک ساختمان وجود دارد. گرما از یک مکان گرم به یک مکان خنک منتقل می‌شود و این انتقال گرما ممکن است از طریق رسانش، همرفت یا تابش صورت گیرد. انتقال حرارت عمدتاً به دلیل هدایت از طریق مصالح ساختمانی جامد اتفاق می‌افتد. این انتقال حرارت به رسانایی مواد مداخله گر، اختلاف دما بین دو سطح، ضخامت ماده، مساحت مواد در معرض دید و زمانی که جریان گرما از طریق آن انجام می‌شود، بستگی دارد.

همرفت و تابش نیز نقش خود را در فرآیند انتقال حرارت از طریق مصالح ساختمانی ایفا می‌کنند. همرفت ممکن است از طریق مناطق بزرگ و ضخامت مصالح ساختمانی توسط جریان‌های انتقال هوا صورت گیرد و به طور مشابه، سطوح صیقلی در سمت نمای ساختمان ممکن است جریان گرما به داخل را به تاخیر بیندازند و از نفوذ گرما جلوگیری کنند.

دلایل اصلی مهم بودن کار نصاب فلاشینگ

آیا استفاده از عایق حرارتی در ساختمان‌ها ایده خوبی است؟ چرا نصاب فلاشینگ روی باکیفیت اجرا شدن کار تاکید دارد؟ در ادامه مهم‌ترین اهداف این کار را عنوان خواهیم کرد.

  1. هدف اصلی عایق حرارتی حفظ حرارت یا دمای ثابت در داخل ساختمان است.
  2. عایق حرارتی شرایط زندگی و کار راحت در داخل خانه را فراهم می‌کند. یعنی اتاق را در تابستان خنک و در زمستان گرم نگه دارد.
  3. به منظور کاهش تقاضای گرمایش در زمستان و تبرید در تابستان.
  4. به منظور جلوگیری از تراکم رطوبت در دیوارهای داخلی، سقف، پنجره‌ها و غیره.
  5. به منظور کاهش خطر یخ زدگی آب در صورت وجود لوله‌ها و اتلاف حرارت در سیستم آب گرم.

علل انتقال حرارت

عوامل زیر در انتقال گرما نقش دارند:

  1. ارزش عایق حرارتی پوسته خارجی (به عنوان مثال، دیوارهای خارجی، سقف، و غیره).
  2. تفاوت دما بین بیرون و داخل. اگر اختلاف بیشتر باشد؛ از دست دادن گرما بیشتر خواهد بود.
  3. سطح ساختمان در نمای خارجی نمایان است. بدیهی است که برای یک منطقه بزرگتر، انتقال حرارت باید بیشتر باشد.
  4. سطح پنجره‌ها و درهای خارجی. به عنوان مثال، انتقال حرارت یک پنجره شیشه ای حدود سه برابر بیشتر از یک دیوار معمولی است.
  5. نرخ حرکت هوا از طریق هر حفره در ساختار محصور. به عنوان مثال، فضاهای هوا از طریق سقف یا زیر یک طبقه معلق ممکن است باعث انتقال حرارت قابل توجهی شود.

اصولی که نصاب فلاشینگ باید در نظر داشته باشد

بر اساس علل شناسایی شده برای انتقال حرارت، اصول کلی زیر بر عایق حرارتی حاکم است:

  1. مواد با رسانایی حرارتی پایین باید اتخاذ شود. یعنی مواد مورد استفاده باید دارای ارزش عایق حرارتی کافی باشد.
  2. از آنجایی که مقاومت حرارتی یک ماده مستقیماً با ضخامت متفاوت است، ماده ای که تهیه می‌شود باید ضخامت مناسبی داشته باشد.
  3. فراهم کردن فضاهای باز مانند دیوارهای حفره ابزار عالی عایق حرارتی را فراهم می‌کند.
  4. نوردهی بیرونی پنجره‌ها، هواکش‌ها و درها نقش اصلی را ایفا می‌کند و از این رو جهت‌گیری ساختمان و موقعیت درب‌ها و پنجره‌ها نقش حیاتی دارد.
  5. تا حدودی می‌توان به عایق حرارتی با تهیه سایبان، افزایش ارتفاع دیوارهای جان پناه و … دست یافت که می‌تواند انتقال حرارت را کاهش دهد.

مواد عایق حرارتی که نصاب فلاشینگ استفاده می‌کند

مواد عایق خوب باید دارای خواصی مانند مقاومت در برابر آتش، مقاوم در برابر موریانه، مقاوم در برابر رطوبت، استحکام و پایداری کافی و عمر طولانی باشد. برخی از مواد عایق مورد استفاده عبارتند از:

 عایق پتو

عایق‌های پتویی مواد فیبری انعطاف پذیر هستند که به صورت رول یا غیره عرضه می‌شوند. آنها از پشم معدنی، الیاف چوب فرآوری شده، پنبه و موی حیوانات ساخته شده اند. ضخامت آنها از 1 تا 8 سانتی متر متغیر است که می‌تواند مستقیماً روی سطح دیوارها و سقف پخش شود.

عایق‌های بلوکی یا اسلب

عایق‌های بلوکی یا دال، واحدهای کوچک سفت و سخت معمولا با ضخامت 2.5 سانتی متر و اندازه‌های 60 × 120 سانتی متر در دسترس هستند. این تخته‌ها از تخته‌های چوب پنبه ای، بلوک‌های شیشه ای سلولی، بلوک‌های لاستیکی، تخته‌های چوب معدنی یا تخته‌های فیبر چوبی همراه با سیمان ساخته می‌شوند. این واحدهای کوچک ممکن است برای اهداف آستر بر روی دیوارها و سقف‌ها ثابت شوند.

محصولات بتنی سیمانی

یک نصاب فلاشینگ باید از این موضوع آگاه باشد محصولات بتن سیمانی به طور کلی ارزش عایق کمتری دارند. با این حال، استفاده ازبتن سیمانی با سنگدانه‌های سبک مانند سرباره کوره بلند، سنگدانه رسی سوخته، ورمیکوله و غیره، مقاومت را می‌توان بهبود بخشید.

تخته‌های عایق

اینها تخته‌هایی هستند که با تبدیل چوب یا مواد دیگر به خمیر و سپس مونتاژ مجدد الیاف به تخته‌ها تهیه می‌شوند. به منظور حفظ الیاف در موقعیت مورد نظر از چسب استفاده می‌شود. این تخته‌ها در اندازه‌ها و ضخامت‌های مختلف برای اندود داخلی دیوارها و ضخامت‌ها، سقف‌ها و پارتیشن‌ها استفاده می‌گردند.

مکان‌هایی که نصاب فلاشینگ باید در نظر داشته باشد

بر اساس علل انتقال حرارت، مناطقی که باید برای عایق حرارتی متمرکز شوند، روش‌هایی که باید اتخاذ شود عبارتند از:

1.عایق حرارتی پشت بام‌ها

مواد عایق حرارتی ممکن است بر روی سقف نصب شوند و نصاب فلاشینگ می‌تواند عایق کاری را در بیرون یا داخل سقف انجام دهد. به طور کلی بهتر است عایق حرارتی بالای دال قرار داده شود. روش‌های زیر ممکن است اتخاذ گردد:

  • سقف کاذب ممکن است در داخل با مواد عایق با شکاف‌های هوای خاص فراهم شود.
  • در بالای سقف ممکن است مواد عایق منعکس کننده قرار داده شود.
  • فضاهای هوایی ممکن است در بالای سقف صاف با استفاده از ورق‌های آزبست روی آجرها فراهم شود.
  • پاشیدن آب به طور منظم در بالای سقف ممکن است جریان گرما را کاهش دهد.
  • عایق کاری سقف قبل از شروع هر تابستان نیز از انتقال حرارت جلوگیری می‌کند.
  • ایجاد سایه کافی بر روی سقف در معرض سطح نیز جریان گرما را کاهش می‌دهد.

2. عایق حرارتی دیوارهای اکسپوز

  • افزایش ضخامت دیوارها تا حدی یک عایق حرارتی را تشکیل می‌دهد. اما گران است.
  • ایجاد دیوارهای حفره ای به طور موثر به عنوان یک عایق حرارتی عمل می‌کند.
  • مواد عایق حرارت ممکن است همراه با سایر مصالح ساختمانی در ساخت دیوارها استفاده شود.
  • عایق‌های حرارتی که قبلا توضیح داده شد ممکن است در داخل و خارج دیوار در معرض نصب یا ثابت شوند تا انتقال حرارت را کاهش دهند.
  • برای دیوارهای پارتیشن، فاصله هوا ممکن است با تثبیت روکش تخته‌های سخت یا چوب‌ها در دو طرف دیوار ایجاد شود.

3.عایق‌های حرارتی درب و پنجره‌های خارجی

گرما به میزان قابل توجهی از طریق پنجره‌ها و درهایی که در معرض نور هستند منتقل می‌شود. با اتخاذ روش زیر می‌توان این میزان را کاهش داد:

بروز گرمای خورشیدی در درها و پنجره‌های در معرض نور باید کاهش یابد. نصاب فلاشینگ می‌تواند این کار را با استفاده از سایه بان‌های خارجی مانند کرکره‌های لووردار، آفتاب شکن، چاج‌ها و غیره انجام دهد. از سایه بان‌های داخلی مانند پرده در چین‌های سنگین و پرده‌های هواکش می‌توان استفاده کرد. در پنجره‌های شیشه ای، کاهش حرارت ممکن است با شیشه عایق حاصل شود یا از شیشه دوبل با فضای هوا استفاده گردد.

کلام آخر

فلاشینگ ساختمان امروزه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که به همین منظور، باید یک نصاب فلاشینگ یا تیم نصاب حرفه‌ای و مجربی را پیدا کنید. علاوه بر موارد گفته شده، کیفیت مواد مورد استفاده نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود. تیم ما آماده خدمت رسانی به شما عزیزان خواهدبود تا فلاشینگ ساختمان خود را با بهترین کیفیت انجام دهید. این نکته را نیز به یاد داشته باشید که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است و عملیات فلاشینگ را باید در موعد مناسبی انجام داد تا از خسارات احتمالی جلوگیری گردد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *