در ساختمان‌ها و صنایع ممکن است انرژی زیادی به هدر رود. به همین جهت عایق‌بندی کانال‌ها و دریچه‌ها بهترین گزینه برای صرفه‌جویی در انرژی به شمار می‌آیند. عایق آلاستومری با روکش آلومینیوم از بهترین نوع عایق‌ها جهت جلوگیری از اتلاف انرژی است.

این عایق در بازار در دو مدل مختلف عایق آلاستومری لوله‌ای و عایق الستمری رولی موجود است.

از ویژگی‌های بارز این محصول مقاومت بالا در برابر آلودگی، گردوغبار، حرارت و رطوبت می‌باشد.

گروه تهویه صدرا تیمی حرفه‌ای در ایران هستند که تمامی مراحل طراحی، تولید و نصب انواع کانال‌های تهویه و دریچه تنظیم هوا را با بهترین کیفیت انجام می‌دهند. شما می‌توانید بهترین و باکیفیت‌ترین عایق آلاستومری با روکش آلومینیوم را از طریق این تولیدکننده بزرگ به آدرس اینترنتی «tahviehsadra.com» تهیه و خریداری نمایید.

در ادامه به بررسی دقیق‌تری درباره این محصول و کاربرد آن پرداخته‌ایم، پس ما را تا انتهای این مقاله دنبال کنید.

عایق آلاستومری با روکش آلومینیوم چیست؟

عایق آلاستومری با روکش آلومینیوم چیست؟

عایق آلاستمری با روکش آلومینیوم نوعی از عایق‌بندی است که جهت اتلاف انرژی و هزینه مضاعف در ساختمان‌ها و صنایع به کار برده می‌شود. این محصول از مواد سلول بسته و دارای انعطاف پروپیلن، اتیلن و داین (EPDM) ساخته شده است. این نوع از عایق به دلیل کارایی و کیفیت بالای خود توانست به راحتی جایگزینی بسیار مناسب برای عایق‌های حرارتی مانند پشم شیشه و پشم سنگ شود.

همچنین این عایق از مواد سالم و غیرسمی تشکیل شده و هیچ‌گونه آسیبی به انسان و محیط‌زیست وارد نمی‌کند.

بنابراین با توجه به ارزشی که این محصول دارد کسب اطلاعات لازم در مورد آن، امری ضروری به شمار می‌رود. این محصول کاربردی در سایزها و ضخامت‌های متفاوتی تولید شده و به بازار عرضه می‌شود.

مزایای استفاده از عایق آلاستومری با روکش آلومینیوم

مزایای استفاده از عایق آلاستومری با روکش آلومینیوم

عایق آلاستومری با روکش آلومینیوم به دلیل پوشش اضافی و روکش‌دار بودن آن کاربردهای زیاد و با ارزشی در زمینه صرفه‌جویی در انرژی دارد. اما این عایق علاوه بر مزیت منحصربه‌فردی که در بالا از آن نام برده شد؛ دارای مزایای دیگری نیز هست که در زیر به بیان آنها پرداخته‌ایم:

  • به دلیل وزن سبکی که این محصول دارد به راحتی می‌توان از آن برای عایق‌کاری سیستم‌های مختلف استفاده کرد.
  • صرفه‌جویی در انرژی
  • دارای مقاومت، دوام و استحکام بالا
  • مناسب برای عایق‌بندی‌ کانال‌های خارجی ساختمان
  • فاقد مواد شیمیایی و مضر
  • دارای قیمت مقرون‌به‌صرفه
  • محافظی عالی در برابر رطوبت، آلودگی و نوسانات جوی هوا

این عایق دو منظوره بوده و در عایق‌کاری حرارتی و برودتی به کار می‌رود. با استفاده از این محصول می‌توانید سطحی محافظت شده و ایمن را داشته باشید.

انواع عایق آلاستومری با روکش آلومینیوم

انواع عایق آلاستومری با روکش آلومینیوم

عایق آلاستومری با روکش آلومینیوم بسیار مقاوم و محکم بوده و در دو نوع لوله‌ای و رولی تولید می‌شود. در ادامه به شرح هر یک از آنها پرداخته‌ایم:

عایق آلاستومری لوله‌ای:

عایق آلاستومری لوله‌ای:

این محصول برای عایق‌بندی لوله خرطومی و کانال فلکسیبل و کانال‌های فلزی و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. عایق لوله‌ای به دلیل نوع اندازه و ضخامت آن، بیشتر برای عایق‌بندی لوله‌ها و کانال‌ها کوچک و معمولی به کار گرفته می‌شود.

عایق آلاستومری رولی:

عایق آلاستومری رولی:

این نوع از عایق در اندازه‌ها و ضخامت‌های مختلفی تولید می‌شود. به همین جهت از این محصول برای عایق‌بندی لوله‌هایی با سایزهای بزرگ مانند؛ لوله اسپیرال و اتصالات مربوط به آن و همینطور سطوح بزرگی چون مخازن آب و …مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همچنین این عایق در موارد دیگری مانند؛ دریچه گرد و دریچه چهارگوش در زمان کانال‌کشی و نصب لوله اسپیرال به کار گرفته می‌شود.

عایق آلاستومری رولی برای تأسیساتی که بیرون از ساختمان هستند بیشتر به کار برده می‌شوند. این محصول مقاومت بسیار بالاتری در برابر تغییرات جوی و اشعه UV دارد که گزینه‌ای عالی برای محافظت از تجهیزات به شمار می‌رود.

همچنین از این عایق در ایزوله‌سازی مخازن، سیستم‌های گرمایشی، لوله‌های گرم و سرد و سیستم‌های تبرید استفاده می‌شود.

کاربردهای عایق آلاستومری با روکش آلومینیوم

کاربردهای عایق آلاستومری با روکش آلومینیوم

عایق آلاستومری با روکش آلومینیوم در سیستم‌های تبرید و گرمایش، جهت جلوگیری از هدررفتن انرژی در سیستم تهویه مطبوع مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این عایق مذکور را می‌توان جهت افزایش استحکام و مقاومت کانال‌ها نیز به کار برد. همچنین از آن به عنوان پوشش محافظتی در برابر آلودگی‌ها و رطوبت استفاده می‌شود.

از این عایق در عایق‌بندی انواع کانال‌ها، لوله خرطومی شکل هوا و در تأسیسات میکانیکی استفاده می‌شود.

این محصول در صنایعی همچون؛ نفت و گاز، نساجی، کاغذسازی، صنایع نیروگاهی و اتصالات صنعتی به کار برده می‌شود. همچنین این عایق را می‌توان در مبدل‌های حرارتی، بویلرها و راکتورها و در خطوط پالایش شیمیایی و پتروشیمی مورد استفاده قرار داد.

نحوه نصب عایق آلاستومری با روکش آلومینیوم

نحوه نصب عایق آلاستومری با روکش آلومینیوم

عایق آلاستومری با روکش آلومینیوم به دلیل وزن سبکی که دارد نصب آن در کمترین زمان و به آسانی انجام می‌گیرد و برای نصب کردن آن نیازی به استفاده از نیروی متخصص نیست، تنها کافی است در هنگام نصب آن به رعایت چند نکته که در زیر بیان می‌شوند، دقت شود:

  1. سطح مورد نظر جهت عایق‌کاری را قبل از شروع به کار از هرگونه آلودگی و رطوبت کاملا تمیز کنید.
  2. تمامی وسایل مورد نیاز نظیر چسب عایق آلاستومری و خطر‌کش و … را آماده کنید.
  3. ابعادی را که قصد عایق‌کاری آن را دارید مشخص کرده و سپس برش‌هایی بر روی عایق اعمال کنید تا آماده چسباندن بر روی سطح شوند.
  4. لبه‌های عایق را چسب‌کاری کرده و به آرامی بر روی سطح بچسبانید.
خرید عایق آلاستومری با روکش آلومینیوم در فروشگاه تهویه صدرا

خرید عایق آلاستومری با روکش آلومینیوم در فروشگاه تهویه صدرا

عایق آلاستومری با روکش آلومینیوم در دو نسخه ایرانی و خارجی تولید شده و روانه بازار می‌شود. محصولات خارجی دارای کیفیت مناسبی هستند؛ اما به دلیل طولانی بودن پروسه واردات آنها به داخل کشور، خریداران باید هزینه‌ای مضاعف را پرداخت نمایند. در کنار نسخه خارجی این محصول، مدل ایرانی آن با همان کیفیت و کارایی و با قیمتی مناسب در بازار موجود می‌باشد.

شما با خرید این محصول از تولیدکنندگان داخلی علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه از سازندگان داخلی آن نیز حمایت می‌کنید.

گروه تنظیم تهویه صدرا از بزرگترین طراحان و تولیدکنندگان عایق آلاستومری با روکش آلومینیوم در ایران است.

برای خرید این محصول با قیمت مناسب و کیفیتی بالا می‌توانید؛ به آدرس اینترنتی «tahviehsadra.com» مراجعه کرده و آن را سفارش دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا دریافت مشاوره در این زمینه می‌توانید با شماره‌های ما بر روی وب‌سایت نام برده تماس حاصل نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *