در اکثر ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری برای توزیع هوا از دریچه کولر استفاده می‌شود. این دریچه‌ها در شکل ها و مدل‌های مختلفی عرضه می‌شود که یکی از پرکاربردترین آن‌ها دریچه پلاستیکی می‌باشد، این دریچه به دلیل مقاومت بالا در برابر ضربه، فشار و خوردگی مناسب‌ترین انتخاب می‌باشد.

دریچه پلاستیکی باتوجه به سلیقه و شرایط محیطی مدل‌های متفاوتی دارد که هر مدل بستگی به مکانی که در آن قرار دارد دارای کاربرد متفاوتی می‌باشد. از جمله کاربرد دریچه پلاستیکی این است که در محیط‌های مرطوب قابل استفاده می‌باشد.

قیمت این دریچه‌ها در شرکت تهویه صدرا  باتوجه به کیفیت و مدل‌های آن تعیین می‌شود.

ما در این مجموعه tahviehsadra.com این محصول را با کیفیت و قیمتی مناسب در اختیار شما مصرف کنندگان عزیز قرار می‌دهیم. با ما همراه باشید تا در ادامه به بررسی این دریچه و انواع، کاربرد و قیمت آن بپردازیم.

دریچه پلاستیکی هوا چیست؟

دریچه پلاستیکی هوا چیست؟

دریچه‎‌ها نقش‌های مهمی در سیستم‌های گرمایشی یا سرمایشی بدون محدودیت دارند. دریچه کولر پلاستیکی به دلیل خاصیت مقاومت در برابر: حرارت، تغییر شکل و رنگ  مناسب‌ترین انتخاب می‌باشند.

این دریچه ساخته شده از بهترین آلیاژ مواد پلاستیکی ABS است. یکی از ویژگی‌های ظاهری این دریچه، پوشش زمستانه آن می‌باشد. شما می‌توانید در زمستان با بستن این شیارها از خروج هوای گرم به بیرون و ورود هوای سرد به داخل جلوگیری کنید.

دریچه پلاستیکی در مدل‌های مختلفی تولید می‌شود. بیشترین نوع استفاده شده در ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری این دریچه می‌باشد که در ادامه به معرفی انواع دریچه پلاستیکی می‌پردازیم.

انواع دریچه پلاستیکی

انواع دریچه پلاستیکی

باتوجه به نیاز و سلیقه مشتریان و همچنین شرایط و فضای داخلی سازمان دریچه‌های  پلاستیکی کولر در طرح‌های متفاوت به بازار عرضه می‌شوند. گروه تنظیم تهویه صدرا با سابقه‌ی چند ساله انواع دریچه‌ پلاستیکی کولر را تولید می‌نماید. انواع دریچه پلاستیکی عبارت‌اند از:

دریچه پلاستیکی سقفی گرد بلندگویی
  • دریچه پلاستیکی سقفی گرد بلندگویی

این نوع دریچه یکی از مدل‌های دریچه هوا می‌باشد، که در قطرهای 10،15،20،25 و 30 سانت تولید و به بازار عرضه می‌شود. شما می‌توانید از طریق جاپیچ‌هایی که روی دریچه یا به وسیله جای فنر تعبیه شده در محل مورد نظر نصب کنید.

دریچه پلاستیکی سقفی گرد مشبک
  • دریچه پلاستیکی سقفی گرد مشبک

این نوع دریچه ساختار شبکه‌ای دارد و بیش‌ترین مصرف را در سیستم‌های مکش دارد. این دریچه را می‌توان به صورت پیچی و فنری نصب کنید که همانند دریچه‌های سقفی گرد در قطرهای 10،15 و .. تولید و عرضه می‌شوند.

  • دریچه پلاستیکی گرد خطی

دریچه خطی برای ورود و خروج هوای محیط تولید شده است. این دریچه به دلیل ظاهری زیبا مورد توجه بسیاری از کارفرمایان  قرار گرفته است.

دریچه پلاستیکی هوای آزاد (چهارگوش)
  • دریچه پلاستیکی هوای آزاد (چهارگوش)

این نوع دریچه برای تبادل هوای آزاد محیط قابل استفاده است. به خصوص در مکان‌هایی که شیرهای گاز و یا وسایل گازسوز وجود دارند استفاده از دریچه چهارگوش از اهمیت بالایی برخوردار است.

دریچه پلاستیکی سقفی چهار طرفه
  • دریچه پلاستیکی سقفی چهار طرفه

این دریچه می‌تواند درون تایل قرار گیرد و یا به صورت مستقیم در دهانه‌ی خروجی انشعاب کانال هوا نصب گردد. همچنین در ابعادهای مختلفی مانند 20*20 و 25*25 تولید و عرضه شود.

دریچه پلاستیک سونایی
  • دریچه پلاستیک سونایی

در محیط‌هایی مانند سونا، استخر و .. که هوای مرطوبی دارند. استفاده از دریچه پلاستیک سونایی از اهمیت بسزایی برخوردار است. همچنین نسبت به دیگر دریچه‌ها قیمت مناسب‌تری دارد.

همانطور که بیان کردیم این محصول در انواع و مدل‌های متنوعی عرضه شده که از آن در فضاهای مسکونی، اداری، انباری و.. استفاده می‌شود.

دریچه‌ پلاستیکی در مدل‌های مختلف چه کاربردهایی دارد؟

این نوع دریچه‌ها در مدل‌های متنوع دارای کاربردهایی هستند که در ادامه به بررسی برخی از کاربردهای دریچه پلاستیکی می‌پردازیم.

  • کاربردهای دریچه پلاستیکی سقفی گرد بلندگویی:

شکل ظاهری این دریچه شبیه بلندگو است که جهت انتقال هوای ورودی از انشعاب کانال به محیط استفاده می‌شود. دریچه پلاستیکی سقفی گرد در مکان‌های مختلفی مانند بیمارستان‌ها و اماکن صنعتی، محیط‌های خانگی و سرویس‌های بهداشتی و حتی در ورزشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همچنین در محیط‌هایی که از هوای مرطوب و ارتفاع زیادی برخوردار هستند کاربرد دارند.

کاربرد دریچه پلاستیکی سقفی گرد مشبک
  • کاربرد دریچه پلاستیکی سقفی گرد مشبک:

این نوع دریچه هم در سیستم‌های تهویه مکش و هم در سیستم‌های تهویه دمش کاربرد دارند. در دریچه گرد مشبک مانعی مستقیم برای جلوگیری جریان هوا وجود ندارد، به همین دلیل از آن‌ها بیشتر برای برگشت هوا استفاده می‌کنند.

همچنین این نوع دریچه پلاستیکی در محیط‌هایی که از ارتفاع معمولی و بیشتر برخوردار است استفاده می‌شود و توانایی  ترکیب انتقال حجم بالایی از هوای مطبوع با هوای محیط را به خوبی دارد.

کاربرد دریچه پلاستیکی گرد خطی
  • کاربرد دریچه پلاستیکی گرد خطی:

دریچه خطی همانند دریچه هوا برای توزیع و جریان یافتن هوا مورد استفاده قرار می‌گیرد و همچنین در سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی به کار می‌رود. حتی در مسیر رفت و برگشت هوا نیز قرار می‌گیرند.

این نوع دریچه در محیط‌های مسکونی و فضاهای لوکس و رستوران‌های لاکچری استفاده می‌شوند.

  • کاربرد دریچه پلاستیکی هوای آزاد (چهارگوش):

این نوع دریچه در صنعت تهویه مطبوع به منظور استفاده در سقف طراحی می‌شوند. دریچه چهارگوش برای دهش، برگشت و تخلیه هوای محیط مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین برای سقف‌هایی تا ارتفاع 4 متر بهتر است استفاده شود و در مکان‌های مسکونی، تجاری و اداری به کار می‌رود.

کاربرد دریچه پلاستیکی سقفی چهار طرفه
  • کاربرد دریچه پلاستیکی سقفی چهار طرفه:

 یکی از پرکاربردترین دریچه سقفی است که هوا را به 4 طرف توزیع می‌کند و در مکان‌هایی مثل راهروها کاربرد دارد. این نوع دریچه هم در جهت مکش و هم دمش قابل استفاده است. همچنین در مکان‌ها و فضاهای مختلفی کاربرد دارد.

کاربرد دریچه پلاستیک سونایی
  • کاربرد دریچه پلاستیک سونایی:

در محیط‌هایی با رطوبت بالا مانند سونا، مکان‌های ورزشی و صنعتی و.. جهت ایجاد تهویه بهینه از کاربرد ویژه‌ای برخوردار است. همچنین این نوع دریچه جهت هوای برگشت و به منظور رسیدن هوای مطبوع در محیط مورد استفاده قرار می‌گیرد و به صورت پیچی میزان تبادل هوا را تنظیم می‌کند.

قیمت دریچه پلاستیکی

قیمت دریچه پلاستیکی

کارخانه‌های تولیدی قیمت این چند دریچه را بر اساس نکاتی بررسی می‌کنند. برخی از این نکات عبارت‌اند از:

 در مرحله اول ساخت میزان متریال استفاده شده در یک محصول نقش بسیار مهمی در قیمت‌گذاری آن دارد. همچنین مواد اولیه محصول دارای کیفیت‌های متفاوتی است به همین دلیل در تنظیم هزینه و مبلغ تمام شده‌ی آن بسیار موثر است.

اگر می‌خواهید خریدی به صرفه و با کیفیت داشته باشید، می‌توانید محصول دریچه پلاستیکی را از شرکتی معتبر مانند گروه تنظیم تهویه صدرا tahviehsadra.com خریداری نمایید.

این مجموعه دریچه پلاستیکی را با بالاترین کیفیت و قیمت شرکتی در اختیار شما قرار می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان، می‌توانید از طریق شماره تماس‌های موجود در فرم تماس، با تیم پشتیبانی ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول

بسیاری از مصرف کنندگان برای خرید دریچه کولر پلاستیکی ممکن است سوالاتی داشته باشند که ما در این مقاله به بررسی این سوالات همراه با پاسخ آن می‌پردازیم. برخی از این سوالات پرتکرار عبارت‌اند از:

  1. آیا دریچه پلاستیکی یک مدل دارد؟

خیر، این محصول در انواع و مدل‌های متنوعی تولید و عرضه شده که از آن در فضاهای مسکونی، اداری، انباری و.. استفاده می‌شود.

  1. یکی از بهترین و پرکاربردترین دریچه پلاستیکی کدام است؟

یکی از بهترین دریچه پلاستیکی، سقفی چهارطرفه است که هوا را به همه بخش‌ها توزیع می‌کند و در مکان‌هایی مثل راهروها کاربرد دارد.

  1. هزینه ساخت دریچه پلاستیکی هوا چقدر است؟

هزینه ساخت دریچه پلاستیکی باتوجه به کیفیت متریال و مدل انتخابی متغیر می‌باشد. برای خرید دریچه مناسب می‌توانید به مجموعه ما مراجعه کرده و پس از دریافت مشاوره رایگان دریچه کولر متناسب با نیازی که دارید را با بهترین هزینه تهیه نمایید.

  1. دریچه هوا مناسب را از کجا خریداری کنیم؟

باتوجه به موقعیت و نیازی که دارید، انتخاب دریچه هوا متغیر است. گروه تنظیم تهویه صدرا در تهران با سابقه بی‌نظیر در حوزه ساخت و نصب کانال کولر گزینه‌ای فوق‌العاده و عالی است. برای خرید دریچه هوا؛ از طریق تماس با مجموعه می‌توانید مناسب‌ترین دریچه را سفارش دهید.

  1. چگونه از اصل بودن دریچه هوا مطمئن شویم؟

دقت کنید که دریچه‌ پلاستیکی ممکن است در قیمت‌های مختلفی ارائه شوند پس قطعا اصل و بدل بودن این دریچه از اهمیت خاصی برخوردار است. یکی از راه‌های تشخصی دریچه اصلی از نمونه‌های تقلبی توجه به شرکت سازنده است.

نکته مهم دیگر قیمت ارائه شده محصول و کیفیت متریال به کار رفته در آن است. نمونه‌های تقلبی اغلب کمرنگ‌تر بوده و از استحکام کافی برخوردار نیستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *