امروزه ساختن یک ساختمان و یا یک خانه فقط منتهی به ساخت چهارچوب آن، دیوارها و نهایتاً سقف نخواهد بود. بلکه استفاده از اجزا و قطعات گوناگونی همچون انواع قرنیز بام می‌توانند استحکام و کاربردهای بسیاری را برای ساختمان شما به همراه داشته باشند. استفاده از مصالحی همچون قرنیز بام می‌تواند علاوه‌بر مزایای بسیار زیبایی خاصی را به ساختمان‌ها نیز ببخشد.

قرنیز بام به‌ عنوان یکی از انواع مختلف قرنیزها، خود دارای انواع متفاوتی است. شما نیز اگر به پشت‌بام ساختمان‌ها و خانه‌های گوناگون نگاهی بیندازید می‌توانید انواع مختلفی از قرنیزهای پشت‌بام را مشاهده کنید.گروه صنعتی صدرا با تولید و نصب انواع قرنیز بام خدمات خود را در این زمینه به مشتریان عزیز ارائه می‌دهد. شما نیز اگر می‌خواهید نمای ساختمان خود را نونوار کنید و یا قسمت‌های آسیب‌دیده که دارای نشتی هستند را با کمترین هزینه تعمیر کنید پیشنهاد ما به شما نصب قرنیز بام صدرا است.

با استفاده از قرنیز بام با یک تیر دو نشان را خواهید زد. در ادامه با ما همراه باشید تا با انواع قرنیز بام تا مزایای استفاده از آن‌ها آشنا شوید.

قرنیز بام چیست؟

 

قرنیز بام چیست؟

قرنیزها درواقع نوعی از مصالح و قطعات ساختمانی هستند که از تنوع و کاربردهای بسیاری برخوردارند. قرنیز بام به نوارهای فلزی، چوبی یا سرامیکی گفته می‌شود که در پشت‌بام منازل و ساختمان‌ها در لبه دیوارها یا روی آن‌ها قابل نصب و اجرا هستند. قرنیز پشت‌بام دارای ابعاد، ضخامت و سایزهای مختلفی است، که متناسب با محیط شما قابل نصب و اجرا خواهند بود.

درنهایت اندازه‌گیری و انتخاب ضخامت و سایز دقیق قرنیز بام برای محل موردنظر شما توسط سازنده و یا پیمانکار موردنظر اندازه‌گیری و برش خواهد خورد. طرح و رنگ آن نیز متناسب با سلیقه شما طراحی و اجرا می‌شود. قرنیزها دارای ارتفاع کمی هستند و اغلب در قسمت لبه بام‌ها و یا پای دیوارها اجرا می‌گردند. ازآن‌جاکه این قرنیزها دارای تنوع بالایی هستند نحوه نصب و اجرای هرکدام از آن‌ها نیز متفاوت است. از ‌این‌رو توسط افراد حرفه‌ای و متخصص در این زمینه باید نظم و اجرا شوند.

کاربرد و مزایای قرنیز پشت‌بام

کاربرد و مزایای قرنیز پشت‌بام

ازآن‌جاکه بام ساختمان‌ها و یا خانه‌ها همواره در معرض تغییرات آب‌وهوایی قرار می‌گیرد. یا اینکه به‌ صورت مستقیم با آب برف و باران در ارتباط است؛ باید از ساختمان خود در مقابل چنین عوامل بیرونی همچون باد و باران محافظت نمود. بارش‌های متوالی سالیانه می‌تواند با مرطوب کردن و خیس شدن مداوم دیوارها سبب نم برداشتن و درنهایت ترک بردن آن‌ها شوند. درنتیجه عمر ساختمان شما را کاهش خواهند داد.

حال جهت جلوگیری از نفوذ رطوبت و آب برف و باران باید نواحی آسیب‌پذیر را به‌خوبی محافظت کرد. ازاین‌رو امروزه در ساختمان سازی مدرن قرنیز بام در سطوح خارجی لبه دیوارها، در قسمت درز و اتصال دیوارها قابل نصب و اجرا هستند. به ‌طور خلاصه قرنیز بام می‌تواند سبب آب‌بندی، استحکام بیشتر و افزایش طول عمر ساختمان در مقابل شرایط جغرافیایی مختلف گردد. با نصب قرنیز در این نواحی در پشت‌بام به نوعی بام خانه خود را از نفوذ آب و رطوبت محافظت خواهید کرد.

همچنین با نصب قرنیز در لبه دیوارها از تماس مستقیم آب و رطوبت روی دیوارهای ساختمان نیز جلوگیری خواهد شد. ازاین‌رو می‌توانید عمر ساختمان خود را افزایش و در کاهش هزینه‌های تعمیرات و جانبی بسیار تأثیر گذار باشید. علاوه‌بر جنبه کاربردی و محافظتی قرنیز بام شما می‌توانید از آن‌ها جهت زیباتر نمودن نمای ساختمان خود استفاده نمایید. چراکه با جنبه زیبایی و ظاهر متنوع خود می‌تواند تمامی عیوب و درزهای موجود در دیوار را نیز بپوشاند و نمایی جدید برای ساختمان شما ایجاد کند.

نصب قرنیز بام

نصب قرنیز بام

هموا‌طور که اشاره شد قرنیز بام دارای انواع مختلفی است. برای مثال شما می‌توانید بنابر سلیقه و نوع ساختمان خود قرنیزهای چوبی، فلزی، سرامیکی و … را انتخاب نمایید. هرکدام از این قرنیزها بنابر نوع آن دارای شیوه نصب متفاوتی هستند. به ‌همین دلیل انتخاب استادکار و تیم نصب حرفه‌ای برای قرنیز بام می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد. چراکه نصب قرنیز بام به‌ صورت حرفه‌ای و توسط افراد باتجربه در نهایت درنتیجه، کیفیت و هزینه‌های شما بسیار تأثیر گذار خواهند بود. نصب قرنیز بام دارای مراحل خاصی است که عبارت‌اند از:

  • ابتدا باید سطح دیوار و لبه موردنظر که قرنیز برروی آن نصب خواهد شد را آماده کنید. آماده‌سازی این ناحیه به ‌منظور صاف و مستحکم کردن آن توسط سیمان است.
  • پس‌از آن در صورت بادخیز بودن محیط موردنظر باید با استفاده از مصالحی دیگر زیرسازی را به‌گونه‌ای تکمیل کنید تا به‌راحتی قرنیز با سطح دیوار پرچ و یا پیچ شود.
  • در مرحله بعدی شیب لبه یا قسمت موردنظر برای قرنیز باید تعیین گردد. چراکه باید شیب به‌گونه‌ای طراحی و اجرا شود که برگشت آب به سمت قسمت داخلی پشت‌بام و روی دیوارها ممکن نباشد.
  • قطعات قرنیز روی دیوار و لبه آن‌ها قرار خواهند گرفت و با استفاده از پیچ و یا پرچ‌های محکم درجای خود نصب می‌شوند.
  • محل اتصالات نیز جهت جلوگیری از ورود آب به زیر ورق و تماس با دیوارها باید با استفاده از چسب و مواد مخصوص عایق‌بندی شوند.
نصب قرنیز بام با تیم حرفه‌ای

نصب قرنیز بام با تیم حرفه‌ای

اگر شما نیز تصمیم به نصب قرنیز روی سطح پشت‌بام خانه خود نموده‌اید، بهتر است افرادی با تجربه در این زمینه را انتخاب نمایید. چراکه افراد غیرمتخصص بدون شک تمام هزینه‌ها و تلاش شما را در رسیدن به یک نتیجه‌ی با کیفیت و نهایی بی‌ثمر خواهند کرد. گروه فنی صدرا با تولید و نصب انواع قرنیز با شعار کیفیت عالی و قیمت مناسب خدمات خود را در این زمینه ارائه می‌دهند.

مجموعه صدرا با استفاده از تجهیزات پیشرفته و بکارگیری دانش روز دنیا نصب انواع قرنیز بام را با بالاترین دقت و کیفیت انجام خواهند داد. ازاین‌رو می‌توانید با خیالی آسوده تیم متخصص و باتجربه صدرا را برای پروژه نصب قرنیز پشت‌بام خود انتخاب کنید. شما می‌توانید هم‌اکنون با مراجعه به درگاه اینترنتی مجموعه تولیدی و نصب صدرا از مشاوره رایگان آن‌ها بهره‌مند و نمونه کارهای آن‌ها را مشاهده نمایید.

قیمت خرید قرنیز بام

برای تعیین قیمت واحد برای قرنیز بام عوامل بسیاری را باید بررسی نمود. چراکه امروزه بدلیل نوسانات موجود و خرید مواد اولیه با قیمت‌های متغیر می‌تواند در قیمت نهایی و حتی روزانه انواع قرنیزها تأثیرگذار باشد. از طرفی قرنیزها دارای انواع مختلفی مانند قرنیزهای فلزی برای مثال قرنیزهای آلومینیومی، فولادی و …، قرنیزهای چوبی یا قرنیزهای سرامیکی هستند. به‌ همین دلیل قیمت و ارزش هرکدام از آن‌ها متفاوت خواهد بود. ازجمله عوامل تأثیرگذار در تعیین قیمت قرنیز بام عبارت‌اند از:

  • نوع ورق قرنیز: نوع جنس هر کدام از این ورق‌ها از قیمت‌های متفاوتی برخوردار هستند.
  • ضخامت ورق: هرچه ضخامت بیشتر باشد بالطبع قیمت قرنیز موردنظر بیشتر خواهد بود.
  • متراژ ورق: پشت‌بام شما هرچه به متراژ بیشتری نیاز داشته باشد باید هزینه بیشتری را نیز بپردازید.
  • قوس ورق
  • تعداد خم کاری‌ها و زیبایی کاری‌هایی ایجاد شده در آن
  • ساده، رنگی و یا طرح‌دار بودن ورق که اقداماتی است قبل‌از نصب قرنیز توسط استادکار مخصوصی، روی آن انجام می‌گیرد.
  • دستمزد نصب و اجرای آن‌که متناسب با هر تیمی متفاوت خواهد بود.
در نهایت

 

ازاین‌رو نمی‌توان قیمت ثابتی را برای قرنیزهای قابل نصب روی پشت‌بام تعیین نمود؛ چراکه هرکدام از آن‌ها دارای ویژگی‌های فیزیکی و ساختاری متفاوتی هستند. مجموعه صدرا نیز با سال‌ها تجربه در زمینه طراحی ساخت و نصب انواع قرنیز بام با استفاده از نیروی متخصص در این زمینه قیمت‌هایی معقول و مناسب را ارائه خواهند داد. شما می‌توانید با مراجعه به سایت آن‌ها را از قیمت روز قرنیز بام نیز باخبر شوید.

در نهایت

به ‌طور طبع همه افراد داشتن یک خانه‌ای بادوام، ایمن و محکم را در مقابل خانه‌ای غیر مستحکم و صرف هزینه‌های سالانه نگه‌داری ترجیح خواهند داد. ازاین‌رو استفاده از قطعاتی همچون قرنیز بام می‌تواند درعین آسانی و سادگی خود ساختمان شما را عایق و شما را از پرداخت هزینه‌های نگه‌داری سالانه درامان نگه‌دارد.

قرنیز بام با عایق بندی، نگه داری و همچنین زیباتر نمودن نمای خانه شما می‌تواند گزینه مناسبی برای هر ساختمانی باشد. در این مطلب نیز ما تلاش نمودیم تا شما را با قرنیز بام، کاربردهای آن و معرفی تیم متخصص صدرا در این زمینه آشنا نماییم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *