معرفی-انواع-دریچه-هوا،-نقش-و-اهمیت-آنها-در-بهبود-تهویه-ساختمان

معرفی انواع دریچه هوا، نقش و اهمیت آنها در بهبود تهویه ساختمان

دریچه‌های هوا، ابزاری جذاب و حیاتی در علم و مهندسی مکانیک هستند که به طور گسترده در صنایع مختلف و سیستم‌های مختلفی از جمله ساختمان‌ها، خودروها، هوافضا، و صنایع پردازشی مورداستفاده قرار می‌گیرند. این اجزا شاید ساده به نظر برسند، اما در واقع اهمیت و کاربرد آن‌ها بسیار بزرگ و پیچیده است که به بهبود عملکرد و کارایی سیستم‌های تهویه مطبوع مختلف کمک می‌کنند.

ازآنجایی‌که دریچه‌های هوا برای مدیریت و کنترل جریان هوای استفاده می‌شوند، می‌توانند تأثیر بسزایی در کارایی و بهره‌وری سیستم‌ها داشته باشند. این دریچه‌ها قادرند جریان هوا را به سمت‌های مختلفی هدایت کرده یا آن را مسدود کنند. همچنین، ازآنجایی‌که دما و فشار هوا از جمله پارامترهای حیاتی در بسیاری از فرایندهای صنعتی و تولیدی است، استفاده از دریچه‌های هوا برای کنترل دقیق این پارامترها بسیار اساسی است.

مزیت اصلی استفاده از دریچه‌های هوا، قابلیت تنظیم و کنترل دقیق جریان هوا است. با تنظیم باز و بسته‌شدن دریچه‌ها، می‌توان جریان هوا را به‌دقت و موردنیاز سیستم تولیدی تنظیم کرد که این امر به بهبود عملکرد و کارایی سیستم‌های مختلف کمک می‌کند.

علاوه بر این، دریچه‌های هوا امکان ایجاد تعادل در فشار و دما را فراهم می‌کنند که این امر برای حفظ شرایط بهینه در فرایندها و سیستم‌های مختلف حیاتی است.

به‌عنوان یکی از ابزارهای پرکاربرد در مهندسی مکانیک، دریچه‌های هوا تأثیر مهمی در بهبود عملکرد و کارایی انواع سیستم‌ها دارند. باتوجه‌به اهمیت وسیع آن‌ها در صنایع مختلف و نقش‌برجسته‌ای که در بهبود فرایندها و سیستم‌های مختلف ایفا می‌کنند، بررسی و فهم دقیق این ابزارها از اهمیت بسیاری برخوردار است. ازاین‌رو، در ادامه می‌خواهیم با انواع دریچه هوا بیشتر آشنا شوید.

بخش‌های تشکیل‌دهنده دریچه هوا

جهت آشنایی با انواع دریچه هوا و اهمیت و کاربردهای آن بهتر است ابتدا با ماهیت و ساختار یک دریچه هوا آشنایی داشته باشید. با آشنایی با بخش‌های اصلی و تشکیل‌دهنده هواکش‌ها بهتر می‌توانید انواع مختلف دریچه هوا را درک کنید. بخش‌های مهم و تشکیل‌دهنده دریچه‌های هواکش شامل سه قسمت دمپر، فریم و میله‌های هواکش هستند.

هر کدام از این قسمت‌ها وظایف و نقش مهمی را در عملکرد و کارایی نهایی دریچه‌ها ایفا خواهند کرد. همچنین ساختار و جنس متریال به‌کاررفته برای ساخت هر کدام از این قسمت‌ها برای ساخت یک دریچه بسیار متنوع است.

دمپر

یکی از اجزای مهم و اساسی در ساختار دریچه‌های تهویه هوا دمپرهای دریچه‌ای هستند. این دمپرها در واقع تعیین‌کننده میزان هوای عبوری و زاویه هوای خروجی از سیستم تهویه هوا هستند. دمپر دریچه‌های هوا با زوایا، اشکال و ساختارهای متفاوتی قابل طراحی و ساخت هستند. از لحاظ کاربردی و کنترلی نیز می‌توان انواع دمپر دریچه‌های هواکش را به دودسته دمپرهای دستی و اتوماتیک تقسیم‌بندی نمود.

در نوع دمپرهای دستی این دریچه‌ها قابلیت تنظیم دستی را برای کاربران فراهم می‌کنند. کاربران با استفاده از تنظیم دستی می‌توانند دمپر را به میزان موردنظر باز و بسته کنند. دریچه‌های دارای دمپر اتوماتیک نیز به‌صورت اتوماتیک کنترل می‌شوند. این دمپرها معمولاً با استفاده از سنسور یا سیستم‌های کنترلی هوشمند از راه دور به طور خودکار قابل‌تنظیم هستند.

دمپر

فریم

فریم دریچه‌ها نیز منظور از همان قاب یا چهارچوب اصلی دریچه هواست. این ساختار نیز بر اساس جنس متریال‌های مختلف، شکل هندسی و ساختار نهایی دارای تنوع بسیار بالایی است. برای مثال فریم یا قاب این دریچه‌ها می‌تواند از فلزات مختلف، چوب، پلاستیک و… ساخته شوند.

از طرفی رایج‌ترین ساختارها و طراحی‌های قابل‌اجرا برای ساخت فریم دریچه‌های هواکش می‌تواند شامل طرح‌های فریم گرد یا مستطیلی باشند. فریم‌های مستطیلی استحکام و پایداری بیشتری را به ساختار کانال‌کشی تهویه هوا ارائه می‌دهد. دریچه‌هایی که دارای فریم گرد هستند به شکل دایره یا بیضی طراحی می‌شوند. از این اشکال برای طراحی فضاهای خاص استفاده می‌کنند.

فریم

میله تنظیم‌کننده

اگر به‌خوبی به دریچه‌های تهویه هوا توجه کرده باشید میله‌هایی در قسمت عمودی یا افقی فریم یا قاب این دریچه‌ها تعبیه شده است. این میله‌ها نقش تنظیم‌کننده و باز و بسته کردن دریچه را بر عهده دارند. همچنین این میله‌ها به کاربران امکان می‌دهد تا جریان هوا را به‌دلخواه کنترل و به میزان دلخواه دریچه را باز و بسته نمایند. جنس این میله‌ها عمدتاً از جنس فریم و قاب پنجره ساخته می‌شود.

میله-تنظیم‌کننده

معرفی انواع دریچه هوا

استفاده از دریچه‌ هوا در سیستم تهویه‌مطبوع ساختمان تأثیر بسیاری را در کیفیت و توزیع یکنواخت هوای مطبوع خواهد داشت. استفاده از این دریچه‌ها برای هر سیستم تهویه‌ای مهم و ضروری است. این دریچه‌ها بر اساس کاربردها، جنس و شکل ظاهری دارای انواع مختلفی هستند که در دسته‌بندی‌های متفاوتی قرار می‌گیرند. هرکدام از این موارد تأثیر زیادی در عملکرد و کارایی سیستم و دستگاه‌هایی که در آن استفاده می‌شوند خواهند داشت.

براین‌اساس انواع دسته‌بندی دریچه تنظیم هوا عبارت‌اند از:

  • انواع دریچه هوا بر اساس جنس

  • انواع دریچه هوا بر اساس شکل ظاهری

  • انواع دریچه هوا بر اساس ساختار

  • انواع دریچه هوا بر اساس کاربرد

دسته‌بندی دریچه‌های تنظیم هوا از نظر جنس

اولین دسته‌بندی و تقسیم‌بندی این دریچه‌ها دسته‌بندی‌ آنها از نظر جنس متریال اولیه در ساخت آن‌هاست. استفاده از متریال مختلف برای ساخت این دریچه‌ها سبب می‌گردد تا هر کدام از آنها برای شرایط آب‌وهوایی و سیستم‌های مختلفی مناسب باشند.

ازاین‌رو هنگام خرید شما باید بر اساس ویژگی‌های محیطی و نیازهای ساختمان موردنظر جنس مناسب را انتخاب نمایید. دریچه‌های هوا می‌توانند از موارد مختلفی مانند فلزات اعم از فولاد، آلومینیوم، استیل یا رق گالوانیزه، پلاستیک، فایبرگلاس و چوب ساخته شوند. انتخاب جنس مناسب بسته به شرایط کاربردی، محیط، دما و فشار سیستم تولیدکننده تهویه صورت می‌گیرد.

دسته‌بندی دریچه‌های تنظیم هوا از لحاظ شکل

یکی دیگر از دسته‌بندی‌های دریچه‌های هوا تقسیم‌بندی آنها از لحاظ ساختار هندسی و شکل ظاهری آنهاست. در این میان دریچه‌های هوا می‌توانند اشکال و ابعاد مختلفی داشته باشند. از جمله در شکل‌های مستطیلی، مربع، دایره، بیضی و حتی اشکال هندسی پیچیده‌تر طراحی و ساخته می‌شود.

دسته‌بندی دریچه‌های هوا از لحاظ ساختاری

در دسته‌بندی دیگر دریچه‌های هوا بر اساس ساختار آنها تقسیم‌بندی می‌شوند. همچنین در قسمتی دیگر برای ساختار دریچه‌ها می‌توان آنها را به انواع دریچه‌های تنظیم هوا، دریچه تهویه هوا، دریچه هواساز و دریچه تامین هوا تقسیم‌بندی کرد.

هرکدام از این دریچه‌ها دارای نقش و کاربردهای متفاوتی هستند. درنتیجه آشنایی با ساختارهای متفاوت دریچه‌های هوا سبب می‌گردد تا براساس نوع سیستم تهویه‌مطبوع مناسب‌ترین گزینه را انتخاب نمایید.

دسته‌بندی-دریچه‌های-هوا-از-لحاظ-ساختاری

دسته‌بندی دریچه هوا بر اساس کاربرد آنها

دریچه‌های هوا ممکن است برای مصارف و انتظارات مختلف در ساختمان مورداستفاده قرار بگیرند. برای مثال در این دسته‌بندی می‌توان به دریچه‌های مناسب برای تهویه ساختمان‌ها، سیستم‌های خنک‌کننده، سیستم‌های گرمایشی، سیستم‌های پردازشی و… تقسیم‌بندی نمود.

بر اساس این دسته‌بندی نیز می‌توانید انواع مختلفی از دریچه‌ها را بر اساس نوع آنها برای نیاز و انتظارات خود در سیستم تهویه‌مطبوع ساختمان بکار بگیرید.

در کل، دریچه‌های هوا به‌عنوان یکی از ابزارهای اساسی در مهندسی مکانیک و صنایع مختلف، توانایی تنظیم و کنترل جریان هوا را فراهم می‌کنند. باتوجه‌به نیازها و شرایط مختلف، دریچه‌ها را می‌توان به انواع مختلفی تقسیم و طراحی کرد تا به بهترین عملکرد و کارایی در کاربردهای مختلفی برسند.

انواع دریچه هوا در مجموعه تهویه صدرا

مجموعه تهویه صدرا یکی از تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان معتبر در زمینه انواع دریچه هوا باکیفیت بالا هستند. مجموعه تهویه صدرا به تولید انواع مختلف دریچه‌های تنظیم و تهویه هوا با استفاده از جدیدترین تکنولوژی و دانش روز دنیا می‌پردازد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های برجسته این مجموعه استفاده از متریال اولیه مرغوب و فناوری‌های پیشرفته در تولید محصولات خود است.

تمامی دریچه‌های عرضه شده توسط صدرا با استانداردهای بین‌المللی همخوانی داشته و از نظر کیفی بالاترین عملکرد را ارائه خواهند داد. ازجمله مهم‌ترین محصولات عرضه شده توسط صدرا در این زمینه شامل انواع دریچه هوا به شرح زیر هستند.

  • دریچه ۹۰ درجه آلومینیومی

  • دریچه بازدید تأسیسات

  • دریچه بازدید زیر فن کویل

  • دریچه پادری

  • دریچه پلاستیکی بلندگویی

  • دریچه پلاستیکی فن کویل نما

  • دریچه چهارطرفه آلومینیومی

  • دریچه خطی ۳۰ درجه آلومینیومی

  • دریچه خطی اسلوت

  • دریچه خورشیدی

  • دریچه دیواری آلومینیومی

  • دریچه دیواری آهنی

  • دریچه شانه تخم‌مرغی آلومینیومی

  • دریچه فن کویل نما

  • دریچه گرد پلاستیکی مشبک

  • دریچه مشبک آلومینیومی

دریچه ۹۰ درجه آلومینیومی

دریچه ۹۰ درجه آلومینیومی با تیغه‌های باریک و زاویه ۹۰ درجه به این اسم نام‌گذاری شده است. این نمونه از دریچه‌های صدرا، یک محصول بی‌نظیر و مورداستفاده در سیستم‌های تهویه و تهویه‌مطبوع است. این دریچه‌ها

به دلیل ساختار و ویژگی‌های منحصربه‌فرد برای تنظیم جریان هوای داخلی یک محیط بسیار مناسب و کاربردی هستند. با نصب این دریچه‌ها، هوا به طور متناسب و یکنواخت در فضای موردنظر توزیع می‌شود. این دریچه‌ها با استفاده از پیچ‌های تعبیه شده روی بدنه آنها، به‌راحتی روی انواع سطوح نصب می‌شوند. برای مثال در این زمینه می‌توان به انواع سقف‌های گچی، سیمانی آجری و چوبی اشاره نمود.

دریچه‌های ۹۰ درجه آلومینیومی به طور معمول در ابعادی که طول آنها بیشتر از عرض باشند، طراحی و ساخته می‌شوند. دریچه‌های ۹۰ درجه آلومینیومی در مکان‌های مختلفی چون دیوارها، سقف‌های کاذب و واقعی، قابل‌اجرا در ساختمان‌های تجاری، اداری و امکان لوکس هستند. ازجمله مهم‌ترین قابلیت‌های این محصول می‌توان به پخش هوا به‌صورت یک‌طرفه، قاب آلومینیومی سبک و ضدزنگ، افت فشار ناچیز اشاره نمود.

دریچه-۹۰-درجه-آلومینیومی

دریچه بازدید تأسیسات

دریچه‌های بازدید تأسیسات ابزاری حیاتی در ساختمان‌ها هستند که برای دسترسی به تأسیسات زیرساختی از جمله لوله‌کشی، سیم‌کشی و سایر تجهیزات مورداستفاده قرار می‌گیرند. این دریچه‌ها معمولاً در دیوارها یا کف‌های ساختمان‌ها نصب می‌شوند و دارای یک درب یا صفحه هستند که برای دسترسی به تجهیزات زیرین قابل باز و بسته‌شدن هستند.

دریچه‌های بازدید تأسیسات اغلب از موادی مانند آلومینیوم ساخته می‌شوند که خاصیتی سبک و همچنین مقاومت مناسبی دارند. این دریچه‌ها علاوه بر کاربری عملی، قابلیت تطابق با ظاهر و طراحی ساختمان را نیز دارند. با نصب دریچه‌های بازدید تأسیسات، امکان انجام بازرسی‌ها، تعمیرات و نگهداری به‌راحتی فراهم می‌شود. این امر برای بهبود و نگهداری از تجهیزات ساختمانی بسیار حائز اهمیت است.

 از مهم‌ترین کاربردها و مزایای این دریچه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • امکان تعمیر و نگهداری آسان تأسیسات در ساختمان

  • امکان نصب و راه‌اندازی تأسیسات زیرساختی در ساختمان

  • افزایش ایمنی سیستم‌های اجرایی

  • ایجاد دسترسی آسان و سریع برای نظارت بر سیستم‌های مختلف

دریچه-بازدید-تأسیسات

دریچه بازدید زیر فن کویل

دریچه‌های بازدید زیر فن کویل هوا معمولاً از موادی مانند فولاد یا آلومینیوم ساخته می‌شوند که دارای مقاومت و طول عمر بالا هستند. این دریچه‌ها به طور معمول با یک درب یا صفحه قابل باز و بسته‌شدن هستند تا به کاربران این امکان را بدهند که به‌راحتی به داخل واحدهای فن کویل و تجهیزات مرتبط دسترسی داشته باشند. به‌عنوان یک ابزار ضروری در سیستم‌های تهویه، استفاده از دریچه‌های بازدید زیر فن کویل هوا تضمین می‌کند که تعمیرات و خدمات‌دهی به تجهیزات به طور سریع و آسان انجام شود.

این دریچه‌ها همان‌طور که از نامشان پیداست دقیقاً در قسمت زیرین دستگاه‌های داکت اسپلیت نصب می‌شوند و اغلب اوقات به دلیل چنین جایگاهی روی سقف‌ها نصب خواهند شد. دریچه‌های بازدید زیر فن کویل از اهمیت بسزایی برخوردارند، زیرا این دریچه‌ها به دسترسی و سرویس دستگاه‌های فن کویل، داکت‌های اسپلیت، همچنین کنتورهای برق، شیرفلکه‌های آب و گاز کمک می‌کنند.

این محصولات با ارائه یک درگاه دسترسی آسان و مؤثر به این تجهیزات، فرایند نگهداری، تعمیر و خدمات مرتبط را تسهیل خواهند کرد. باتوجه‌به اهمیت وظیفه این دریچه‌ها، انتخاب ابعاد مناسب آنها با ابعاد دستگاه‌های فن کویل و داکت‌ها بسیار حیاتی است. ابعاد صحیح دریچه بازدید زیر فن کویل به اطمینان از دسترسی مؤثر و سهولت کاربردی به این دستگاه‌ها کمک می‌کند. ازاین‌رو، اندازه‌گیری دقیق اندازه‌ها و تطابق آنها با نیازهای مکانیکی دستگاه‌های فن کویل و داکت‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

دریچه-بازدید-زیر-فن-کویل

دریچه پادری

دریچه پادری به‌عنوان یک وسیله مهم در سیستم‌های تهویه و تهویه‌مطبوع استفاده می‌شود تا هوا را در مکان‌هایی که شرایط لازم برای تهویه مناسب فراهم نیست، تعدیل نماید. این دریچه که در قسمت پایینی درب‌ها یا در حاشیه پایینی دیوار نصب می‌شود، دارای دو بخش مجزا است.

ساختار دریچه ها پادری به امکان جابه‌جایی هوا از بخشی با فشار بالا به بخش دیگری با فشار پایین کمک می‌کند. استفاده از دریچه پادری در مکان‌هایی که تهویه هوا به طور کامل تأمین نمی‌شود، می‌تواند به بهبود جریان هوا کمک کند.

این دریچه‌ها معمولاً در مکان‌هایی مانند منازل مسکونی، ساختمان‌های صنعتی، سوله‌ها، پارکینگ‌ها و فضاهای بزرگ دیگر استفاده می‌شوند. به طور معمول دریچه‌های پادری را می‌توان در قسمت‌هایی همچون روی درها، پارتیشن و دیوارهای بین دو محیط نیز نصب نمود.

دریچه پلاستیکی بلندگویی

دریچه سقفی پلاستیکی بلندگویی گرد با ویژگی‌های شیک، بادوام و قیمت مناسب، برای پوشش سیستم‌های تأسیسات و مجاری ورود هوای آزاد استفاده می‌شود. این دریچه، در سیستم‌های دمش، مکش و به‌عنوان تأمین‌کننده هوای تازه در منازل، دفاتر و سایر مکان‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند. نصب آسان و ساختار فریم این دریچه‌ها با برخورداری از جایگاه پیچ و فنر، امکان نصب و تعبیه آن را به‌راحتی در مکان موردنظر فراهم می‌کند.

این نوع دریچه پلاستیکی، معمولاً با نام دریچه پلاستیکی بلندگویی شناخته می‌شود و به‌عنوان یک پخش‌کننده سقفی برای استفاده در هوای رفت سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی عمل می‌کند. طراحی پخش هوای این دریچه به‌صورت ۳۶۰ درجه بوده و برای سقف‌های با ارتفاع تا ۴ متر مناسب هستند.

ابعاد این دریچه‌ها وابسته به متراژ فضای داخلی است و باید با فضای موردنظر سازگاری داشته باشد. دریچه هوای بلندگویی می‌تواند باتوجه‌به اندازه مناسب خود و فضایی که باید خنک شود، از عملکرد بهتری برخوردار باشد.

دریچه‌های سقفی پلاستیکی گرد از قابلیت نصب روی انواع سقف‌های کاذب و حتی اتصال مستقیم به کانال‌های گرد نیز برخوردارند. به دلیل اهمیت فاصله متناسب بین دریچه و فضایی که باید خنک شود، توصیه می‌شود که این رعایت شود.

دریچه پلاستیکی فن کویل نما

به‌طورقطع هنگام مشاهده سقف یا سطح زمین در مکان‌هایی همچون ساختمان‌های تجاری یا اداری دریچه‌هایی را دیده‌اید. این دریچه‌ها یکی از انواع متداول دریچه‌های تهویه‌مطبوع ساختمان هستند که به‌صورت ساده یا با طرح‌های مختلف در بازار موجودند.

این دریچه‌ها که در بخش انتهایی فن کویل‌ها یا اسپلیت داکت‌ها نصب می‌شوند، به‌عنوان دریچه بازدید یا دریچه دسترسی نیز شناخته می‌شوند. استفاده از این دریچه‌ها باعث می‌شود تا هم سقف جلوه زیباتری پیدا کند و همراهی برای دسترسی به سیستم فن کویل جهت تعمیر و نگهداری ایجاد شود.

دریچه‌های پلاستیکی فن کویل در رنگ‌های مختلفی در صدرا عرضه می‌شود. همچنین یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای این محصول مقاومت و پایداری بالای آنها در شرایط محیطی و جوی مختلف است.

دریچه-پلاستیکی-فن-کویل-نما

دریچه چهارطرفه آلومینیومی

دریچه چهارطرفه آلومینیومی یکی از محبوب‌ترین دریچه‌های فلزی در سیستم‌های تهویه‌مطبوع محسوب می‌شوند. این دریچه‌ها ساخته شده از فلز آلمینیوم دارای ساختاری بیسار سبک و عمدتاً مربعی است. دریچه‌های چهارطرفه به دلیل ساختار چهار جهتی پره‌های آن به‌راحتی به‌صورت هم‌زمان هوا را در چهار جهت و زاویه مختلف توزیع می‌کنند.

این دریچه‌ها اغلب به‌صورت سقفی نصب می‌شوند. به‌این‌ترتیب جریان هوای مطبوع را از بالا به داخل محیط به طور یکنواخت توزیع می‌کنند. همین امر سبب کاهش اختلاف دما در یک محیط می‌شود. از این دریچه‌ها می‌توان در انواع ساختمان‌های مسکونی، تجاری، بیمارستان‌ها، مراکز آموزشی، عمومی، مغازه‌ها و… استفاده نمود.

دریچه-چهارطرفه-آلومینیومی

دریچه خطی ۳۰ درجه آلومینیومی

دریچه خطی ۳۰ درجه شامل دریچه‌هایی با ساختار پره‌های ثابت با زاویه ۳۰ درجه می‌شوند. زاویه پره‌های این دریچه ثابت هستند و قابل‌تنظیم نخواهند بود؛ اما از لحاظ ابعاد و اندازه هیچ محدودیتی ندارند و به‌صورت سفارشی در صدرا طراحی و ساخته می‌شوند.

باتوجه‌به اینکه پره‌های این دریچه دارای ساختاری ثابت است، برای تنظیم میزان جریان هوا یک دمپر در قسمت پشتی آن تعبیه شده است. دریچه‌های خطی ۳۰ درجه ازجمله پرمصرف‌ترین محصولات صدرا به‌عنوان دریچه‌های ثابت محسوب می‌شود. این دریچه از آلومینیوم ساخته شده و در مقابل وزن پایین آن دارای مقاومت و استحکام بسیار بالایی است. از این دریچه‌ها می‌توان در انواع سیستم‌های دهنده هوا در دستگاه‌هایی همچون فن کویل، داکت اسپلیت و هواساز استفاده نمود.

دریچه-خطی-۳۰-درجه-آلومینیومی

دریچه خطی اسلوت

دریچه اسلوت یا همان دریچه هوا اسلوت خطی، نوعی از دریچه‌های پخش‌کننده هوا هستند که در سیستم‌های تهویه‌مطبوع برای توزیع هوا به‌صورت خطی استفاده می‌شوند. این دریچه دارای شکاف‌های بلند و باریک در سقف یا دیوار است که به هوا اجازه می‌دهد به داخل یا خارج از اتاق جریان یابد.

این نوع دریچه به‌عنوان یکی از روش‌های مؤثر برای توزیع هوا در اتاق‌ها استفاده می‌شود، زیرا از طریق شکاف‌های باریک خود، هوا را به‌صورت یکنواخت و تحت‌فشار، به اتاق ارسال می‌کند. این دریچه معمولاً در سقف‌ها یا دیوارهای اتاق‌ها نصب می‌شود و نقش مهمی در توزیع هوا و ایجاد کنترل مناسب در جریان هوای تهویه شده دارد.

این دریچه‌ها به دلیل ساختار شیک، ساده و درعین‌حال مدرن در انواع مکان‌های عمومی و لوکس مانند لابی هتل‌ها، برج‌ها و ساختمان‌های لوکس، دفاتر اداری، سالن‌های وورزشی و… مورداستفاده قرار می‌گیرند.

دریچه-خطی-اسلوت

دریچه خورشیدی

دریچه‌های خورشیدی تهویه صدرا یکی دیگر از ساختار گرد و پلاستیکی برای تهویه‌مطبوع ساختمان هستند. نام این دریچه‌ها با الهام از ساختار پره‌های آن به شکل خورشید الهام گرفته شده است. ساختار این دریچه‌ها به این گونه است که قسمت پره‌های دایره‌ای و خورشیدی شکل آن درون یک قاب مربعی جای گرفته است.

این دریچه‌ها به کمک قالب‌ها مخصوص طراحی و در ابعاد مختلف ساخته می‌شوند. دریچه‌های خورشیدی برای سیستم‌های دمش و مکش به‌خوبی قابل‌استفاده هستند.

دریچه-خورشیدی

دریچه دیواری آلومینیومی

تنوع یکی از مهم‌ترین مزایای خرید از مجموعه تهویه صدرا است. دریچه دیواری آلومینیومی یکی دیگر از محصولات صدرا است که با فریم آلومینیومی و اغلب به‌صورت چهارگوش (مربعی و مستطیلی) ساخته می‌شوند. این دریچه‌ها بسته به نوع و طراحی موردنیاز مشتریان به‌صورت دمپر دار و بدون دمپر طراحی می‌شوند.

این دریچه‌ها از لحاظ کاربردی و قیمت بسیار مناسب هستند. همان‌طور که از نام آنها نیز پیداست به‌صورت دیواری قابل‌نصب خواهند بود. این دریچه‌ها قابلیت تطبیق با استایل و طراحی داخلی مختلف را دارند. ازآنجایی‌که معمولاً در نقاط مختلف دیوارها نصب می‌شوند، دریچه‌های دیواری آلومینیومی به‌عنوان یک عنصر دکوراتیو نیز در طراحی داخلی ساختمان‌ها اهمیت دارند.

به کمک این دریچه‌ها، می‌توان جریان هوا را به‌صورت مناسب با نیازهای محیط داخلی کنترل کرده و برای تهویه و هوادهی مناسب در اتاق‌ها و فضاهای مختلف استفاده نمود.

دریچه-دیواری-آلومینیومی

دریچه دیواری آهنی

دریچه دیواری آهنی نیز یکی دیگر از نمونه‌های بسیار مقاوم و درعین‌حال کاربردی در مجموعه تهویه صدرا است. این دریچه هوا با استفاده از ورق‌های مقاوم و مستحکم آهن ساخته می‌شوند. دریچه دیواری آهنی قابل‌استفاده و نصب روی دیوار ساختمان‌های مختلف هستند.

این دریچه دارای انواع مختلفی است و به‌صورت خطی، یک‌طرفه، دوطرفه، سه‌طرفه و چهارطرفه طراحی و ساخته می‌شوند. همچنین این دریچه‌ها در انواع دمپر دار و بدون دمپر طراحی می گردند. این دریچه‌ها در ساختمان‌های مسکونی، غیرمسکونی، ساختمان‌های اداری، تجاری، آموزشی و… قابل‌استفاده هستند.

دریچه-دیواری-آهنی

دریچه شانه تخم‌مرغی آلومینیومی

دریچه شانه تخم‌مرغی که به دریچه‌های شطرنجی نیز مشهور هستند، معمولاً جهت استفاده بر روی کانال‌های تخلیه هوا و در برخی موارد بر روی کانال‌های بازگشت هوا مورداستفاده قرار می‌گیرند. این دریچه هوا، در دو مدل گرد و چهارگوش تولید و می‌توان از هر دو مدل در داخل سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی نیز استفاده کرد.

معمولاً این دریچه‌ها از نظر زاویه پره به دو نوع صفر و ۴۵ درجه تولید می‌شوند. دریچه‌های با زاویه پره صفر درجه، سطح مفید بیشتری نسبت به نوع ۴۵ درجه دارند و افت فشار آن‌ها کمتر خواهد بود. همچنین در مدل‌های ۴۵ درجه، باتوجه‌به زاویه پره، دید به داخل کانال کمتر است و امکان آرایش‌های مختلف پره‌ها به‌منظور جهت‌دهی جریان هوا وجود دارد. پس از نصب این دریچه‌ها، می‌توانید از تأثیرات مثبت آن بر کیفیت هوا بهره‌مند شوید.

دریچه-شانه-تخم‌مرغی-آلومینیومی

دریچه گرد پلاستیکی مشبک

دریچه گرد مشبک یکی از انواع معمول دریچه‌های تنظیم هواست که برای کانال‌های گرد مورداستفاده هستند. این دریچه‌ها دارای پره‌هایی است که به‌صورت ردیف‌های موازی و عمود برهم در قسمت مرکزی قرار می‌گیرند و ساختاری مانند لانه زنبور را ایجاد می‌کنند.

یکی از ویژگی‌های بارز این دریچه‌ها، عدم وجود مانع بر سر راه جریان هوا است که اصطکاک هوا با دریچه به حداقل ممکن خواهد رسید. به‌عبارت‌دیگر، دریچه گرد مشبک اجازه می‌دهد هوا با حجم بسیار بیشتری در مقایسه با سایر دریچه‌ها از آن عبور کند.

این خصوصیت باعث شده که این نوع دریچه گرد به یکی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین نوع دریچه‌ها در تمامی محیط‌ها مبدل شود. دریچه‌ هوای گرد پلاستیکی مشبک در سیستم‌های دمش و مکش قابل استفاده هستند.

دریچه-گرد-پلاستیکی-مشبک

خرید انواع دریچه هوا

مجموعه تهویه صدرا به‌عنوان یکی از مطرح‌ترین تولیدکنندگان در زمینه تأمین و عرضه محصولات تهویه‌مطبوع و دریچه‌های هوا، ارائه‌دهنده انواعی از بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات در بازار هستند. این مجموعه باتکیه‌بر سال‌ها تجربه و تخصص در زمینه تهویه هوا، به طور مداوم به بهبود کیفیت و عملکرد محصولات خود می‌پردازد. باتوجه‌به استفاده از مواد اولیه باکیفیت و فناوری‌های پیشرفته تولید، دریچه‌های ارائه شده توسط مجموعه تهویه صدرا از دوام و کارایی بالایی برخوردارند.

محصولات این مجموعه، علاوه بر کیفیت بالا، دارای تنوع گسترده‌ای در طراحی و ابعاد مختلف هستند که به متناسب با نیازها و انواع سیستم‌های تهویه‌مطبوع ارائه می‌شوند. علاوه بر این، مجموعه تهویه صدرا با ارائه خدمات پس از فروش مطمئن و حرفه‌ای، از جمله مشاوره فنی و پشتیبانی، به مشتریان خود اطمینان می‌دهد که محصولات خریداری شده تحت هر شرایطی به بهترین نحو عمل خواهند کرد. به‌این‌ترتیب، خرید از مجموعه تهویه صدرا، انتخابی هوشمندانه و قابل‌اعتماد برای دریافت محصولات باکیفیت است.

راه‌های ارتباطی و خرید از تهویه صدرا

خرید از مجموعه تهویه صدرا با راه‌ها و شیوه‌های متعددی قابل‌انجام است، به‌نحوی‌که مشتریان می‌توانند باتوجه‌به نیازها و ترجیحات خود، راه‌های مختلفی را انتخاب کنند. اولین راه و شیوه خرید از طریق مراجعه مستقیم و حضوری به مجموعه است. در اینجا مشتریان می‌توانند انواع محصولات موجود را مشاهده و با مشاوران فنی مجموعه در خصوص نیازهای خود مشورت نمایند.

علاوه بر این، امکان خرید آنلاین از طریق وب‌سایت رسمی مجموعه نیز فراهم است. مشتریان می‌توانند به‌راحتی از طریق درگاه اینترنتی صدرا دسترسی به اطلاعات محصولات، قیمت‌ها و شرایط خرید داشته باشند و سفارش خود را به‌صورت آنلاین ثبت نمایند.

همچنین، باتوجه‌به ارتباطات موجود، امکان تماس تلفنی و مشاوره از طریق شماره تماس‌های مجموعه نیز امکان‌پذیر است. شما می‌توانند از این راه برای دریافت اطلاعات بیشتر و راهنمایی در خصوص خرید و انتخاب محصولات استفاده نمایند. به‌این‌ترتیب، مجموعه تهویه صدرا با ارائه راه‌های متعدد و ساده خرید، به مشتریان خود امکان دسترسی آسان و راحت به محصولات خود را می‌دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *