انواع-بست-فلزی،-قدرت-اتصال-با-بست-استیل

انواع بست فلزی، قدرت اتصال با بست استیل

انواع بست استیل یکی از پرکاربردترین ابزارها و اجزای کاربردی در صنایع مختلف محسوب می‌شوند. از بست‌ها برای تثبیت و نگهداری قطعاتی همچون لوله‌ها و اجسام مختلف استفاده می‌شود. به‌طورکلی می‌توان گفت که اگر به دنبال راه‌حلی برای تثبیت و نگهداری قطعات و اجسام مختلف در کنار همدیگر هستید، آسان‌ترین گزینه بست‌های فلزی هستند.

در این میان بست‌های استیل به‌عنوان ستون فقرات در سیستم‌های مختلف ساختمانی می‌توانند به‌عنوان نقطه عطف و اتصالی محکم مورداستفاده قرار بگیرند. در کنار تمامی این موارد انواع بست فلزی نه‌تنها توانایی تحمل فشارها و وزن‌های سنگین را دارند؛ بلکه به‌وسیله مقاومت ساختاری خود در برابر شرایط محیطی و جوی مختلف بسیار مستحکم هستند.

بست‌ها به‌عنوان ابزاری آسان و راه‌حلی سریع برای تثبیت‌کردن و نگهداری از قطعات مختلف در سیستم‌های اجرایی ساختمان‌سازی و صنایع مختلف به کار گرفته می‌شوند. چه‌بسا با پیشرفت تکنولوژی و توسعه علم مواد امروزه بست‌ها به‌عنوان قطعاتی ناگسستنی و هر بار با ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود طراحی و ساخته می‌شوند.

بنابراین همراه ما باشید تا در این مطلب با دنیای متنوع انواع بست‌ استیل و کارایی آنها بپردازیم. در این راستا می‌توانید با یکی از باکیفیت‌ترین مجموعه‌های تولید انواع بست فلزی در کشور نیز آشنا شوید.

فهرست مطالب

بست فلزی چیست؟

 بست‌های فلزی را می‌توان به‌عنوان کاربردی‌ترین قطعات در صنایع مختلف به‌حساب آورد. شاید باور نکنید؛ اما هرچه از کاربردهای این قطعات به‌ظاهر ساده بگوییم باز هم کم است. در هر صنعتی و در هر خانه‌ای می‌توان در نقاط و شرایط مختلف از انواع بست فلزی استفاده نمود.

بست‌های فلزی از متریال اولیه فلزاتی همچون استیل، آلومینیوم، فولاد گالوانیزه ضدزنگ، برنج و یا فولاد سده ساخته می‌شوند. از این قطعات به‌عنوان تثبیت‌کننده و نگهدارنده قطعات و ساختارهای موردنظر تحت‌فشارهای بالا استفاده می‌شود. بست‌های فلزی با طراحی‌های متنوع و در ابعاد مختلف ساخته می‌شوند، به همین دلیل گستره کاربردی آنها بسیار وسیع است.

جالب است بدانید که انواع بست فلزی در شکل‌های پیچ و مهره‌های کوچک تا بست‌های مخصوص و سایزهای سفارشی ساخته می‌شوند. حتی می‌توان ساختار آنها را با اجزا و قطعات دیگر به‌صورت ترکیبی استفاده نمود. این بست‌ها باتوجه‌به ویژگی‌های فیزیکی و ساختاری مقاومت بالایی در برابر فشار، خوردگی، تغییرات دما و… دارند.

از میان انواع بست‌های فلزی انواع بست‌ استیل را می‌توان از رایج‌ترین و با کاربردی‌ترین نوع آنها معرفی نمود. استفاده از عنصر استیل در ساخت این قطعات مزایا و بهره‌مندی‌های فراوانی را به آنها بخشیده است. بااین‌حال در این مطلب می‌خواهیم شما را با تمامی ویژگی‌ها، کاربردها و انواع بست استیل تولید شده در مجموعه تهویه صدرا آشنا کنیم.

بست-فلزی-چیست؟

مهم‌ترین ویژگی بست‌های استیلی

 همان‌طور که اشاره شد بست‌های ساخته شده از ورق‌های استیل از رایج‌ترین محصولات کاربردی و چندمنظوره محسوب می‌شوند. تمامی مزایا و گستره فراوان کاربردی این محصولات به دلیل استفاده از همین ورق‌های استیل در ساخت آنهاست. در واقع ساختار استیل دارای ماهیت کاملاً ضدزنگ مخصوص و مقاوم است.

یکی از ترکیبات موجود در ساختار ورق‌های استیل، عنصر کروم است. این عنصر با ترکیب اکسیژن هوا لایه‌ای از اکسید کروم را روی ورق‌ها تولید می‌کند. این لایه با چشم غیرمسلح قابل‌مشاهده نیست؛ اما به طور چشمگیری از زنگ‌زدگی و پوسیدگی ورق‌ها جلوگیری خواهد کرد. از جمله یکی دیگر از ویژگی‌های منحصربه‌فرد و بارز این ورق‌ها در ساخت انواع بست فلزی قابلیت بازیافت آنهاست.

در تهویه صدرا با به‌کاربردن مقادیر قابل‌ملاحظه‌ای از کربن در آلیاژ آنها میزان سختی ورق‌ها و بست‌های ساخته شده از آن افزایش می‌یابد. به همین دلیل این بست‌ها دارای استحکام ویژه‌ای هستند. از دیگر ویژگی‌های مهم بست‌های ساخته شده از ورق‌های استیل می‌توان به عمر مفید و طولانی آنها اشاره نمود. با تمامی این موارد می‌توانید از انواع بست فلزی به‌عنوان اتصالی مطمئن از آنها استفاده نمایید.

انواع بست استیل

 ما در مجموعه تولیدی تهویه صدرا برای هر مشکل و هر نوع نیازی به بست‌های فلزی چاره‌ای اندیشیده‌ایم. این چاره و تفکر در نهایت منجر به تولید انواع مختلفی از بست‌های استیل شده است. بست‌های موجود در مجموعه صدرا از لحاظ ساختاری و کاربردی و مهم‌تر از آن سایز دارای تنوع بالایی هستند. با چنین ویژگی و ساختارهایی می‌توانید به‌راحتی تا مدت‌های طولانی از ساختار مستحکم این قطعات بهره‌مند شوید.

 این بست‌ها در ابعاد و اندازه‌های مختلفی برای مصارف عمومی و صنعتی کاربرد دارند. همان‌طور که شرح داده شد بست‌های استیل به‌منظور محکم نگه‌داشتن و ثابت نگه‌داشتن اجسام مختلف استفاده خواهند شد. بااین‌حال انواع بست استیل بر اساس نوع آنها به شرح زیر هستند.

  • بست استیل از قطر ۱۰ الی ۶۰

  • بست‌های استیل متری

  • بست دور لوله‌های خرطومی و کانال فلکسیبل

انواع بست استیل ۱۰ تا ۶۰

بست استیل تولید شده در قطرهای ۱۰ الی ۶۰ میلی‌متر برای هر نوع اجسامی تا این محدوده سایز و ابعاد مناسب هستند. اندازه‌های مختلف این دسته از بست‌ها سبب افزایش دامنه کاربردی آنها گردیده است. برای مثال از این بست‌ها بسته به ابعاد و اندازه آنها می‌توان به انواع بست‌های گازی، براکتی، شلنگ، بست کابل، بست‌های لوله، بست‌های داربست و… اشاره نمود. از این بست‌ها می‌توان در شرایط مختلف بسته به موقعیت موردنظر در حالت افقی و عمودی استفاده کرد. همچنین این بست‌ها سبب افزایش نظم‌دهی به سیستم‌های ذکر شده می‌گردند.

بست استیل متری

 بسته استیل متری یکی دیگر از انواع محصولات تهویه صدرا در این زمینه است. این نوع بست‌ها با ساختار طویل خود برای استفاده در صنایع و اتصال قطعات بزرگ‌تر بسیار کاربردی و مناسب هستند. همان‌طور که از نام این بست‌ها پیداست به‌عنوان بست‌های متری در متراژهای بالا تولید و بسته‌بندی می‌شوند. همچنین ساختار طولی بلند آنها این امکان را به شما می‌دهد که سایز آنها را به‌دلخواه تنظیم و کوتاه‌تر نمایید.

مهم‌ترین ویژگی بست استیل متری مقاومت بالای آنها در برابر نور خورشید، رطوبت، سرما و گرما است. همچنین این اجزا در برابر مواد شیمیایی و اسیدها از مقاومت بالایی برخوردارند. ازاین‌رو علاوه بر مصارف عمومی می‌توان از آنها جهت مصارف نیروگاه‌ها و حتی پایشگاه‌ها و صنایع دیگر استفاده نمود.

 ساختار این بست‌ها از یک نوار فلزی تشکیل شده است. بست استیل متری دارای ساختاری بسیار مستحکم و مقاوم هستند. استفاده از این بست‌ها برای محکم کردن اجزا و تجهیزات مختلف دارای ایمنی بسیار بالایی است. از جمله موارد مصرف عمومی و خانگی بست استیل متری می‌توان به استفاده برای وسایل گرمایشی، سرمایشی خطوط یا لوله‌های انتقال آب، مایعات و گاز اشاره نمود.

ساختار بست‌های استیل متری به‌گونه‌ای طراحی شده است که به‌راحتی باز و بسته خواهند شد. ساختار آنها بسیار ساده طراحی شده است که شما می‌توانید به‌راحتی آنها را باز و بسته یا تعویض نمایید. از جمله از این اجزا در مصارف صنعتی می‌توان به صنعت ساختمان‌سازی، خودروسازی، کشاورزی، کشتی‌سازی، صنایع نظامی و پتروشیمی اشاره نمود.

طراحی و مقاومت بالای این بست سبب گردیده تا از کاربردهای بسیار زیادی برخوردار باشند. از جمله مصارف گوناگون مهم بست‌های استیل متری در صنایع مختلف می‌توان به اتصال انواع لوله‌ها، اتصال کانال‌های تهویه هوا، شلنگ‌های انتقال‌دهنده یا تثبیت یک اتصال مابین دو اجزای هم اندازه اشاره نمود. میزان استحکام و قدرت اتصال‌دهندگی این بست‌ها محکم‌ترین حالت ممکن را میان دو اجزای هم اندازه ایجاد می‌کند.

بست لوله خرطومی و فلکسیبل

یکی دیگر از انواع بست‌های تولیدی در تهویه صدرا بست دور لوله‌های خرطومی و کانال‌های فلکسیبل هستند. بست مورداستفاده برای لوله‌های خرطومی یا فلکسیبل در صنایع تهویه هوا، تأسیسات و لوله‌کشی به کار گرفته می‌شود. این اجزا دارای قطر ۶۰ الی ۱۰۰ سانتی‌متر هستند. از این دسته بست‌ها نیز به‌عنوان نگهدارنده یا ساپورت کننده لوله‌های فلکسیبل یا خرطومی استفاده می‌شود، البته برای اتصال لوله‌ها و ساختارهای هم اندازه به‌کار گرفته می‌شوند.

در این صورت می‌توان اتصالی بدون درز و محکم ایجاد نمود. استفاده از این بست‌های فلزی برای اجرای لوله‌های خرطومی و کانال‌های فلکسیبل سبب سرعت نصب بالا، ایمنی و انعطاف‌پذیری بالای آنها می‌گردد. مهم‌تر از آن این بست‌ها ساخته شده از ورق‌های استیل دارای مقاومت حرارتی بالا، مقاوم در برابر خوردگی، رطوبت، تنش، لرزش‌ و آتش هستند. ازآنجاکه در سیستم‌های تهویه‌مطبوع ساختمان‌های نوساز از لوله‌های فلکسیبل یا خرطومی استفاده می‌شود. این بست‌ها در این ساختار اجرایی بسیار حائز اهمیت هستند.

برای مثال در اجرای این سیستم‌ها برای استفاده از تهویه‌مطبوع، در نقاط مختلف ساختمان خروجی‌های متفاوتی را با استفاده از باکس‌های مخصوص برای توضیع هوای یکسان در ساختمان می‌سازند.

به این شکل در محل تمامی خروجی‌ها و محل قرارگیری نصب لوله‌های فلکسیبل و خرطومی جهت جلوگیری از نشتی هوا و همین‌طور اتصال لوله‌ها به قسمت‌های موردنظر می‌توان از بست استیل متری استفاده نمود.

در دسته‌بندی دیگر انواع بست فلزی بر اساس ساختار و طراحی عبارت‌اند از:

  • بست‌های استیل عایق‌دار

  • بست لوله پایه‌دار استیل

  • بست استیل اسپید

  • بست تک‌پیچ

  • بست کاهنده فشار

  • بست قابل‌تنظیم

  • بست کابل دیواری

  • بست لوله استیل

  • بست‌های استیل صنایع غذایی بست دیواری

  • کلمپ استیل

  • بست دیوار به لوله

  • بست رگلاژی

  • بست لوله آب و…

بست‌های عایق‌دار از جمله بست‌های استیل دارای مقاطع گرد هستند. از جمله مهم‌ترین کاربردهای بست‌های استیل عایق‌دار می‌توان به محیط‌های صنعتی، سیستم‌های تهویه‌مطبوع صنعتی و ساختمانی، سیستم‌های کنترل و مداربسته، سقف‌های کاذب و مکان‌های عمومی اشاره نمود.

 بست‌های پایه‌دار یکی از رایج‌ترین و معمول‌ترین بست‌های تهویه صدرا محسوب می‌شود. این بست‌ها همان‌طور که از نام آنها پیداست دارای ساختار پایه‌ای هستند و از آنها برای اتصال به سطوح مختلف به‌خصوص دیوار استفاده می‌شود.

از این بست‌ها برای محکم کردن و ثابت‌کردن انواع لوله‌های فلزی، چدنی، مسی، استیل و… استفاده می‌شود. بست استیل اسپید یکی دیگر از انواع بست‌های فلزی هستند که برای اتصال و فیکس کردن لوله‌های فولادی روی سطوح مانند دیوارها استفاده می‌شود. این بست‌ها دارای سایزهای مختلفی هستند و بر اساس سایز و ابعاد لوله‌های موردنیاز استفاده می‌شوند.

مزایای بست‌های استیل در صنایع مختلف

همان‌طور که اشاره شد بست‌های فلزی استیل دارای مصارف مختلفی در صنایع گوناگون هستند. استفاده از بست‌های مختلف از جمله صنایع ساختمانی، خودروسازی، صنایع دریایی و سیستم‌های راه‌اندازی تهویه‌مطبوع و غیره دارای مزایای بسیاری هستند. در زیر به برخی از این مزایا اشاره خواهیم کرد.

  • مهم‌ترین و اولین مزایای بست‌های استیل مقاومت بالا در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی است. استیل به دلیل خاصیت غیر قابل زنگ‌زدگی و خوردگی در شرایط محیطی متنوع از جمله تماس با آب، هوا و مقاومت بالایی دارد.

  • به‌راحتی قابل‌بازیافت است. این ویژگی آنها را به یک عنصر و ماده پایدار و دوستدار محیط‌زیست تبدیل می‌کند.

  • بست‌های ساخته شده از استیل دارای وزنی سبک و درعین‌حال بسیار قوی و مستحکم هستند؛ بنابراین از آن می‌توان برای ایجاد سازه‌هایی با وزن کمتر و قابلیت حمل‌ونقل آسان استفاده نمود.

  • بست‌های ساخته شده از استیل به دلیل ظاهر زیبای استیل دارای شفافیت و زیبایی بسیاری هستند که در طول زمان نیز ثابت خواهد ماند.

  • این عناصر دارای مقاومت بالایی در برابر دماهای بالا و پایین هستند؛ ازاین‌رو محکم کردن آنها برای اتصال دو اجزای مختلف بسیار مناسب است. به همین دلیل شرایط و اتصال آنها در شرایط دمایی مختلف تغییری نخواهد کرد و همچنان مقاوم و مستحکم باقی خواهد ماند.

  • بست‌های استیل دارای طول عمر طولانی هستند و به دلیل مقاومت بالا در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی از عمر مفیدی برخوردارند. همچنین نیاز به تعمیرات و نگهداری کمتری خواهند داشت.

  • ساختار مقاوم این قطعات در برابر آتش، ضربه و فشار به‌عنوان یک اجزای ساختمانی ایمن محسوب می‌شوند و در صنایعی که نیاز به استحکام و ایمنی بالایی است گزینه مناسبی خواهند بود.

  • ساختار مختلف این بست‌ها از لحاظ اندازه، شکل، ابعاد و نحوه نصب آنها سبب می‌گردد تا شما برای هر نوع اتصالی به‌راحتی بتوانید از آنها استفاده نمایید.

  • استفاده از این بست‌ها برای اتصال شلنگ‌های انتقال‌دهنده مانند انتقال مایعات یا گازها بسیار مناسب است؛ چرا که از نشتی هرگونه مواد به بیرون جلوگیری می‌کند.

  • استفاده از بست استیل برای اتصال محکم میان دو اجزا به‌جای بازسازی و تعمیر سیستم موردنظر یک گزینه بسیار به‌صرفه و درعین‌حال سریع محسوب می‌شود.

  • بدنه و لبه‌صاف و صیقلی بست‌ها مخصوصاً بست‌های متری علاوه بر مزیت خراش ندادن کابل‌ها یا سیستم‌هایی که سبب اتصال آنها می‌شوند، از آسیب رساندن به دست هنگام نصب و استفاده از آنها نیز جلوگیری می‌کند.

 با وجود چنین مزایایی از بست‌های استیل می‌توان از آنها در صنایع مختلف به‌عنوان گزینه‌ای بسیار کاربردی، مقرون‌به‌صرفه و مقاوم استفاده نمود. تمامی بست‌های موردنیاز برای صنایع مختلف از جمله بست فلزی استیل در تهویه صدرا به‌صورت سفارشی در ابعاد، سایز و ضخامت‌های گوناگونی تولید و عرضه می‌شود.

مزایای-بست‌های-استیل-در-صنایع-مختلف

کاربردهای بست استیل

انواع بست استیل به‌عنوان یکی از محصولات پرکاربرد در صنایع مختلف به کار گرفته می‌شوند. ویژگی‌های مهم ساختاری و کاربردهای فراوان این محصولات سبب استفاده آنها در تمامی صنایع و عرصه‌های مختلف شده است. شما به‌راحتی می‌توانید کاربردهای متنوع انواع بست فلزی را در هر خانه‌ای تا صنایع و عرصه‌های مختلف صنعتی مشاهده نمایید. از جمله مهم‌ترین کاربردهای گسترده این بست‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

 در صنایع ساختمانی

استفاده از بست‌های استیل در ساخت و نصب سازه‌های فلزی مانند ستون‌ها، تیرها و سقف‌ها.

 سقف قاب‌های فلزی برای ساختمان‌های بلند و پل‌ها

استفاده در سیستم‌های پشتیبانی و نگهداری ساختمان مانند دال‌ها، استراکچرها و سیمان‌کاری‌ها

 خودروسازی

 استفاده در قسمت‌های بدنه خودروها برای افزایش استحکام و کاهش وزن آنها

 تولید قطعات مختلف خودرو از جمله جعبه‌های دنده، سیستم‌های تعلیق و ترمز

 صنایع دریایی

 ساخت کابین‌ها، تجهیزات ناوبری و تجهیزات دریایی مقاوم در برابر شرایط محیطی سخت دریا

 استفاده در ساخت سکوهای نفتی و گازی، کشتی‌ها، و تجهیزات دریایی دیگر

 صنایع نفت و گاز

 تولید لوله‌ها و تجهیزات فشارقوی و مقاوم در برابر شرایط شیمیایی و حرارتی دشوار

 استفاده در ساخت و نصب تجهیزات انتقال، حفاری، و پالایش نفت و گاز

 صنایع غذایی

 ساخت تجهیزات پردازش غذا و تولید محصولات خوراکی مقاوم در برابر شرایط فیزیکی و شیمیایی مختلف

 استفاده در سیستم‌های تولید و بسته‌بندی مواد غذایی

 صنایع الکترونیک و الکتریکی

 ساخت کیس‌های و کابینت‌های محافظ برای تجهیزات الکترونیکی

 تولید قطعات الکتریکی مقاوم در برابر شرایط محیطی و ضربات

 صنایع آب و فاضلاب

 تولید و استفاده در سیستم‌های لوله‌کشی آب شهری و فاضلاب

 ساخت و نصب تجهیزات پمپاژ و تصفیه آب و فاضلاب

 این تنها چند نمونه از کاربردهای بست‌های استیل در صنایع مختلف هستند. در واقع این محصولات به‌عنوان یکی از مواد ساختمانی و فلزی پرکاربرد به‌صورت گسترده در انواع صنایع مورداستفاده قرار می‌گیرند.

کاربردهای-بست-استیل

قیمت انواع بست استیل

 صحیح هست که قیمت انواع بست‌ استیل تحت‌تأثیر عوامل متعددی مانند جنس، کیفیت، قطر، برند، سازنده، آلیاژ، مواد اولیه و حتی شرایط بازار قرار می‌گیرد.

بنابراین، ممکن است قیمت‌ها به‌صورت متفاوتی از طرف فروشندگان مختلف در بازار ارائه داده شود. استفاده از بست‌های باکیفیت بالا و مواد اولیه و آلیاژ مرغوب می‌تواند قیمت نهایی آنها را افزایش دهد. بست‌های تولید شده توسط برندها و فروشندگان معتبر ممکن است به دلیل اعتبار و اعتماد مصرف‌کنندگان و کیفیت تولیدی آنها افزایش یابد.

همچنین این قیمت‌ها ممکن است در طول زمان تحت‌تأثیر نوسانات اقتصادی و تغییرات در بازار و عرضه آن متغیر باشد. از طرفی شما می‌توانید جهت آگاهی از قیمت‌های به‌روز انواع بست فلزی و بست استیل به درگاه اینترنتی تهویه صدرا مراجعه نمایید.  با مراجعه به درگاه اینترنتی تهویه صدرا به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان معتبر انواع بست فلزی و بست‌های استیل در کشور می‌توانید انواع نمونه‌های موجود را مشاهده و از قیمت روز آنها مطلع شوید.

خرید انواع بست فلزی

توجه به عواملی مانند جنس، نوع کاربرد، فضای مورداستفاده، برند، ضمانت و قیمت محصول در خرید انواع بست بسیار مهم است. باتوجه‌به این ویژگی‌ها و شناخت ساختارهای کامل انواع بست‌های فلزی و کاربردهای آن می‌توانید انتخاب بهتر و مناسب‌تری برای نیازهای خود داشته باشید.

مجموعه تهویه صدرا به‌عنوان تولیدکننده انواع بست استیل، بست‌های فلزی بسیار محکم و متنوع در سایز، اندازه و انواع مختلف است. شما می‌توانید برای خرید انواع بست فلزی از این مجموعه به‌صورت خرید حضوری، خرید آنلاین یا به‌صورت تلفنی سفارش خود را ثبت نمایید.

در صورت انتخاب خرید حضوری امکان مشاهده و لمس محصولات به‌صورت مستقیم و بررسی کیفیت آن با نیازهای خود وجود دارد. با وجود فواصل مکانی با مجموعه ما می‌توانید به‌راحتی با دسترسی آسان و سریع به تنوع بیشتری از گزینه‌ها از خرید آنلاین بهره‌مند شوید. همچنین شما می‌توانید با مراجعه به درگاه اینترنتی تهویه صدرا با مشاهده انواع نمونه کارها به‌صورت آنلاین از امکان مطالعه نظرات و بازخوردهای کاربران دیگر نیز در مورد محصولات مطلع شوید.

 با درنظرگرفتن روش‌های خرید آسان از مجموعه تهویه صدرا شما می‌توانید حتی به‌صورت سفارشی و متناسب با پروژه موردنظر و نیاز خود انواع بست استیل را از این مجموعه با قیمت مناسب خریداری نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *