عایق الاستومری برای استفاده و مصارف صنعتی و ساختمانی به کار می‌رود. این ماده از گزینه‌هایی مناسب برای عایق کاری است و یک انتخاب عالی و کاربردی می‌باشد. از مواد و تجهیزات عایق‌های الاستومریک در عایق‌کاری سیستم‌های تهویه مطبوع، دستگاه و سیستم‌های گرمایشی، لوله‌کشی ساختمانی، عایق‌کاری مخزن‌ها، اتصالات و کانال‌های هوا استفاده می‌شود.

این عایق رولی دارای بافت ساختاری لوله بسته است و به منظور عایقکاری حرارتی، برودتی، صوتی و… در صنایع مختلف و تاسیسات ساختمانی و صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ما در گروه تنظیم تهویه صدرا با آدرس «tahviehsadra.com» تجهیزات این محصول را با بالاترین کیفیت  و مناسب‌ترین قیمت عرضه می‌کنیم. در ادامه با ما همراه باشید و از بررسی انواع عایق‌های الاستومری، کاربرد، مزایای استفاده، قیمت و سایر موارد این محصول به طور کامل مطلع شوید.

عایق الاستومری

عایق الاستومری ترکیه در تهویه صدرا

عایق الاستومری در دهه 1900 ساخته شده است و به سرعت در بین صنایع محبوبیت یافت. از دلایل این محبوبیت می‌توان به مواردی همچون مانع بخار برای جلوگیری از انتقال رطوبت، در دسترس بودن در اشکال مختلف و… اشاره کرد.

با افزایش در دسترس بودن این عایق، محبوبیت آن در لوله‌کشی‌های تبرید و کانال‌کشی نیز افزایش یافت و به جایگزینی مخاطب پسند برای سایر موارد تبدیل شد زیرا می‌توانست به راحتی به سطوح وصل شود و نصب آن بسیار راحت بود.

تکامل این عایق در دهه 1950 صورت گرفت و تاثیری چشمگیر در صنعت عایق داشت که اصلی‌ترین دلیل آن مقاومت بالا در مقابل رطوبت، ساختار سلول بسته و… است.

این عایق یکی از بهترین موادی است که برای عایقکاری و ایجاد لایه‌ای ضد نفوذ استفاده می‌شود در صنایع مورد بسیار کاربردی و عالی است.

مزایای استفاده از عایق الاستمری ترکیه

مزایای استفاده از عایق الاستمری ترکیه

معمولا این عایق‌ها به منظور  مصارف صنعتی و ساختمانی به کار برده می‌شود و مزایای بسیار زیادی دارد. این عایق سبک و منعطف است و به همین دلیل کار کردن با آن بسیار راحت است.

از دیگر موارد مزایای استفاده از عایق الاستومری ترکیه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انتقال حرارت پایین
  • صرفه‌جویی در مصرف انرژی
  • مقاومت بالا در برابر بخار آب و رطوبت
  • راحت و آسان در نصب
  • مقاوم در مقابل آلودگی‌ها، مواد شیمیایی و گردوغبار
  • نگهداری و نظافت آسان

این عایق از مصرف بی‌رویه انرژی جلوگیری می‌کند و موجب جلوگیری از ورود هرگونه بخار آب و رطوبت به داخل شده و همچنین باعث جلوگیری از ایجاد ساییدگی و اصطکاک در ماشین‌آلات می‌شود.

این عایق موجب جلوگیری از پخش شدن آلاینده‌ها در ماشین‌آلات شده و بهره بردن از آن موجب جلوگیری از به وجود آمدن آتش‌سوزی و محافظت در مقابل آن می‌شود به همین دلیل ایمنی در کار افزایش یافته و کارایی و راندمان در فرایند تولید افزایش می‌یابد.

کاربردهای عایق الاستومری

کاربردهای عایق الاستومری

عایق الاستومری از زمان اختراع تا به الان به عنوان عایق در لوله‌کشی مورد استفاده قرار گرفته است. این عایق به شکل فوم است و در حالت گسترده‌ای از اشکال وجود دارد. نصب این عایق راحت و آسان است و انواع آن متناسب برای نصب در لوله‌‌کشی ساختمان تا چیلرهای بزرگ تجاری می‌باشد.

از جمله کاربردهای کلی عایق الاستومری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لوله‌های برودتی
  • خطوط آب سرد و گرم
  • لوله‌کشی آب سرد
  • اجزای گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع
  • سیستم‌های مجرای داخلی و خارجی
  • چیلرها
  • سیستم‌های مجرای داخلی و خارجی
  • سیستم‌های مکانیکی در کاربردهای صنعتی، دارویی و کاربردهای ساحلی و دریایی
  • تاسیسات خورشیدی

البته با گذشت سال‌ها پیشرفت‌های بسیار زیادی در تولید عایق الاستومریک مشاهده شده و کاربردهای بیشتری پیدا کرده است. به طور مثال فوم غیرهالوژن که متناسب برای استفاده از فولاد ضدزنگ تا 250 درجه فارنهایت می‌باشد.

مدل‌های مختلف عایق الاستومری

مدل‌های مختلف عایق الاستومری

عایق‌های الاستومری در حالت کلی به عنوان محصولی بسیار پرطرفدار  شناخته شده که به جایگزینی مناسب برای عایق‌های سنتی بدل شده است. این محصول سبک، انعطاف‌پذیر و همچنین دارای ضریب انتقال حرارتی پایین است.

بهره بردن از این عایق باعث کاهش هزینه‌های اضافی انرژی شده و همچنین نصب آن بسیار آسان است. عایق الاستومری دارای مقاومت بالا در برابر نفوذ رطوبت، بخار آب، خوردگی، آتش، رشد کپک و قارچ، مواد شیمیایی  و… است که همین نیز موجب محبوبیت بالای این محصول در  بین خریداران شده است.

این محصولات در حالت کلی از نظر کاربردی که دارند به دو دسته عایق لوله‌ای و عایق رولی تقسیم می‌شوند و هر نوع از این‌ها با توجه به نیاز عایق کاری در اشکال مختلف عرضه می‌شوند. مدل‌های این عایق عبارت‌اند از:

عایق رولی پشت چسب‌دار

عایق رولی پشت چسب‌دار:

عایق الاستومری در حالت کلی به شکل و حالت خام و ساده تولید می‌شود. با توجه به نیاز در پروژه‌های مورد استفاده دارای قابلیت پشت چسبدار بودن است که حین نصب آن در زمان صرفه‌جویی می‌شود و همچنین اجرایی مرتب و منظم ایجاد می‌شود.

عایق رولی پشت چسب‌دار مسلح

عایق رولی پشت چسب‌دار مسلح:

عایقی که در فوق به آن اشاره کردیم به حالت رول ساده تولید و عرضه می‌شوند و براساس نیاز چسب‌دار می‌شوند. البته برای داشتن استحکام بیشتر عایق، در زمان‌هایی که اجرا حساسیت بیشتری دارد پشت چسب‌دار را مسلح می‌کنند تا چسبندگی و مقاومت بیشتری داشته باشد.

عایق الاستومری روکش آلومینیوم

عایق الاستومری روکش آلومینیوم:

معمولا عایق‌ها به منظور نصب و استفاده در فضای باز و مکان‌هایی که نیازمند یک پوشش بر روی عایق هستند، با استفاده از روکش آلومینیوم کاور شده و این موجب می‌شود که طول عمر عایق افزایش پیدا کند.

عایق الاستومری لوله

عایق الاستومری لوله:

این مدل جهت عایق‌کاری لوله‌های تاسیسات تولید و عرضه می‌شود که از سایز 1.4 اینچ به منظور عایق‌کاری لوله مسی و از سایز 1.2 تا 4 اینچ به منظور عایق‌کاری لوله‌های فولادی، از سایز 16 تا 114 میلی‌متر برای عایق‌کاری لوله‌های آبرسانی پلیمری استفاده می‌شود. این مدل از عایق‌ها در ضخامت بین 9 تا 32 میلی‌متر قابل تولید هستند.

عایق لوله‌ای روکش‌دار

عایق لوله‌ای روکش‌دار:

عایق‌های لوله‌ای تولید شده که به حالت خام یا ساده می‌باشند، به منظور استفاده در محیط‌های باز که در معرض نور خورشید هستند و باید به وسیله روکش آلومینیوم پوشش داده شوند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

عایق لوله‌ای با روکش آلومینیوم به دو حالت ساده و مسلح در ضخامت‌های متفاوت قابل ارائه و عرضه هستند.

هدف استفاده از عایق الاستومریک

هدف استفاده از عایق الاستومریک

هدف اولیه از انجام عایق‌کاری محدود کردن جذب و یا تلف شدن انرژی گرمایشی و سرمایشی از سطح است و در دماهای بالاتر و پایین‌تر از دمای محیط کار می‌کنند. از این عایق‌های حرارتی و برودتی به منظور کاهش مصرف انرژی در سیستم‌ها و تجهیزات سرمایشی و گرمایشی استفاده می‌شود. حداقل میزان و مقیاس استفاده از این عایق‎‌ها در کانال‌ها، لوله‌ها و… می‌باشد. با انجام عایق‌کاری هزینه دوره نیز در حالت کلی کاهش می‌یابد.

قیمت عایق الاستومری ترکیه در مجموعه تهویه صدرا

قیمت عایق الاستومری ترکیه در مجموعه تهویه صدرا

قیمت این محصول معمولا به نوع آن و همچنین حجم سفارشات بستگی دارد. البته در این گروه برای سفارشات در حجم بالا تخفیفات بسیار عالی و ویژه‌ای در نظر گرفته می‌شود که از آن بهره ببرید.

قبل از هرچیزی از کیفیت محصول اطمینان حاصل فرمایید و سپس نسبت به تهیه آن اقدام نمایید تا بتوانید بهترین نوع را با توجه به نیاز خود تهیه کنید و به کار ببرید.

ما در گروه تنظیم تهویه صدرا انواع عایق الاستومری را در سایزها و حجم‌های مختلف و متفاوت با بالاترین کیفیت و همچنین مناسب‌ترین قیمت عرضه می‌نماییم که افرادی که تمایل دارند به راحتی بتوانند آن را تهیه و خریداری کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان درباره این محصول می‌توانید از طریق شماره تماس‌های موجود در صفحه و یا آدرس وبسایت «tahviehsadra.com» با تیم پشتیبانی ما در ارتباط باشید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *